ik hield mijn zoontje altijd zo op schoot dat zijn rechteramrpje onder mijn linkerarm door achte rmijn rug ging ,met mijn linker arm hield ik dan zijn linkerhandje vast en met rechts knippen maar (beentjes liggen dus dwars over je eigen benen naar re rechterkant zeg maar) En adan voor t andere handje andersom Zorg idd wel dat je kindje lekker ontspannen is en bijv tv kijkt of gewoon lekker rustig op schoot zit . Je moet niet te snel willen en een strijd aangaan. Mijn zoontje vond het nooit erg eigelijk
Ik knip zijn nageltjes als VL hem de fles geeft, blijft hij lekker rustig en relaxed. Zonder afleiding is het niet te doen, dan knip ik inderdaad in zijn vingertje
ik heb gisteren voor het eerst de nagels geknipt van mijn zoontje. Met een nagelschaartje voor baby's/kinderen. Vriendin van mij heeft al paar keer in het leven geknipt van haar kindje tot bloedens en krijsen toe. Dus ik was voorbereid. Hem dus eerst in bad gedaan zodat de nageltjes zacht waren. Daarna op de commode en er voor gezorgd dat mijn arm op de commode ligt zodat het stabiel is. Alles is goed gegaan :-D Voor herhaling vatbaar...
Ik gebruik ook een nagelschaartje en doe het als hij net gegeten heeft of terwijl hij aan het eten is. Hij ligt nog aan de borst, dus dit laatste is niet altijd even gemakkelijk. Maar zo lukt het altijd.
Zucht, hier groeien de nagels ook als onkruid. Ik knip eerst en vijl ze daarna. Tot nu toe gaat het goed, al moet ik wel alle liedjes zingen die ik ken Vandaag ook geprobeerd zijn teennageltjes te knippen. Hij spartelen en ik maar proberen en proberen. Op een gegeven moment lag ie ineens stil. Ik blij, totdat ik het hoorde druppelen. Was ie bezig me onder te plassen Ik had m even in zijn blote billetje gelegd vanwege een beetje luieruitslag... Ach ja, nageltjes zijn nu wel weer kort
Vandaag heb ik tegen hem gezongen terwijl in z'n nagels knipte. Dit werkte ook hel goed! Hij zat stil te luisteren
Ik vijl haar nageltjes van haar handjes, altijd al gedaan. Sowieso heeft ze de nagels van haar vader en ze heeft al snel een wit randje terwijl het nog niet over de vingertop heen is. Niet te knippen dus zonder wat vel mee te nemen.. En inmiddels is ze lekker beweeglijk dus dat werkt al helemaal niet. Vijlen gaat prima Alleen haar grote teennagel knip ik (dan hang ik zowat op haar beentje om 'm stil te houden XD) en de rest van dr teennageltjes vijl ik alleen wanneer er een scherp randje aan zit..