Hallo dames, Klein vraagje, mijn meisjes kamer ligt op het zuiden. We wisten wel dat het warm zou worden, maar op de babyfoon staat dat het vanmiddag 25 graden werd!Mijn vraag is, is dit echt te warm? Als ik haar fris aankleed... Ze is trouwens 8 maanden, ze lijkt er niet veel last van te hebben..... Oh baby foon staat wel in e schaduw, maar naast het raam, ik weet neit of dat nog wat uitmaakt?? Hoop dat jullie mee willen denken! Groetjes
tjah, warmte doe je maar heel weinig aan. de deuren boven allemaal openlaten van alle kamers, maar niks open gaan zetten van de ramen als ze ook boven zijn vanwege de tocht die dan op het klamme lijfje komt wat weer verkoudheid tot gevolg heeft. gewoon een luierpakje van katoen aangeven.ik zou ze niet gauw zonder iets weg leggen ook vanwege dat de kou dan op het klamme lijfje kan slaan. in het pakje kan het zweet gaan zitten en dan weer verschonen bij de volgende verschoningsbeurd of als ze wakker worden. als het lang warm blijft kun je overwegen om donkere dekens of iets dergelijks voor de ramen te spannen als je geen rolluiken hebt. en rekening houden met extra vocht te geven. je kan gewoon wat extra vocht bij de gebruikelijke fles doen of een extra fles met sterk verdunde melk geven als ze bijv. s'nachts veel wakker worden van de warmte. kleine kindjes kunnen snel uitdrogen. dat zal nu nog niet echt heel erg aan de orde zijn. maar met de warmste zomer ooit in het vooruitzicht wel iets om in het achterhoofd te houden. en verder s'ochtends of s'avonds als de zon weg is de boel goed door proberen te laten waaien als het kleintje beneden is.
Hier ook 24/25 graden. In plaats van een rompertje met daarover een pyjama heb ik hem nu alleen een rompertje met lange mouw en een pyjamabroek aangedaan. Vooralsnog slaapt hij goed.
lars heeft nu ook alleen een romper met lange mouw en een slaapzak zonder mouwen aan. gelukkig slaapt hij wel aan de achterkant van het huis waar de zon al weg is. en zijn deur staat open.
25 graden is nog niks, haha, bij ons is het 28/29 graden overdag.. het is echt heel vervelend, maar je doet er niks aan. We hebben er wel aan gedacht om een airco te kopen om die in haar kamer te zetten als ze niet slaapt, zodat ze een koele kamer heeft als ze gaat slapen. Voor nu slaapt ze overdag in het campingbedje in onze slaapkamer en 's avonds luchten we de boel goed, maar dan nog is het 24 graden, dus alleen een rompertje aan en in een dunne slaapzak met een lakentje. Edit: Ik heb een vraag: laten jullie een raam open staan overdag/'s nachts? I.v.m. insecten doe ik ze dicht als ze gaat slapen.
Hier ook een warm kamertje. Op dit moment slaapt hij in een romper zonder mouwen, een shortama en een dunne zomerslaapzak zonder mouwen. Verder lucht ik de kamer wat langer of vaker als het zo warm is. Het lijkt me bij wat oudere baby's niet zoveel mogen uit maken. Heel veel kindjes in deze wereld slapen in de warmte, ik vroeger ook. Hij lijkt er ook geen last van te hebben. Een airco vind ik niet altijd even fijn, het kan de lucht erg droog maken. PS: De temperatuur op onze babyfoon is niet bepaald accuraat. Wij hebben ons weerstation ook in zijn kamer staan. Die vertrouw ik stukken meer.
hier is t ook warm op haar kamer ik heb haar een rompertje aan zonder mouwen een trappelzal en een lakentje als wij naar bed gaan leg ik t denkentje er een beetje over
Hier is het op damian zijn kamer niet super warm maar als raam vergeten ben open te zetten dus wel.Wij leggen hem in een romper in de slaapzak op bed(raamdicht natuurlijk)
voor een juiste temp, zou je eens de badthermometer of een gewone thermometer naast het bedje kunnen leggen. Hier is het vlak bij het raam ook warmer dan verder in de kamer. Verder vroeg er iemand over raam open: Horretjes zijn dan de oplossing. Eventueel elastische (xenos o.a) . Alleen moet je dan altijd uitkijken voor tocht en dat het niet téveel afkoelt snachts -in verhouding met de weinige kleertjes die je je kindje vanwege de warmte aangegeven hebt. Bij ons was het in onze flat indertijd ook 28/29 graden overdag. Wat nog 1 of 2 graden scheelde merkte we, was een laken aan de buitenkant van het raam bevestigen. Maar heel veel kun je er niet aan doen, behalve het je kindje verder zo comfortabel mogelijk maken.
Dit doe ik inderdaad, zeker niet bloot hoor! Alleen vanmiddag, blote beentjes, maar toen had ze wel weer een laken over zich heen. Normaal slaapt ze ook overdag met een slaapzak, maar die heb ik nu dus weg gelaten. Je kan er inderdaad weinig aan doen. Wat we ook doen, is smorgens het zonnescherm alvast naar beneden. die tip van een extra thermometer ter controle is wel een goede!
Bij ons ook een slaapkamer vol op het zuiden met een plat dak maar het blijft redelijk koel. Ik hou haar gordijnen dicht, ook overdag, dan komt er minder zonlicht naar binnen. De ramen staan ook altijd open maar dat staan ze hoe dan ook, ook in de winter, ivm de frisse lucht. Ze slaapt nu in een rompertje met korte mouwen en een pyama jasje met lange mouwen, en een zomerslaapzakje. Maar ik vind het 's nachts nog wel redelijk koud hoor! (Ben een kouwkleum en m'n dochtertje heeft dat ook )
hier een baby die niet kan slapen bij boven 22graden. zijn kamer is ook op t zuidwest. we houden zijn kamer donker. zonwerend gordijn heeft hij al, maar nu heb ik buiten ook lakens opgehangen. onze parasols in de tuin zo neer gezet dat zijn kamer niet teveel licht krijgt. maar goed, nu gaat het nog. we kijken rond voor een airco. we zullen het niet in zijn kamer zetten maar elders. en een campeerbed gekocht om hem eventueel elders te kunnen laten slapen. het wordt hier zomer een strijd tegen de zon. pfff.en sochtens goed luchten natuurlijk...
Je doet echt niks aan die warmte, ja misch een airco haha. Maar hier is het momenteel 24 graden op mijn zoon zijn kamer en afgelopen zomer is het 1x 34 graden geweest op zijn kamer... het alarm van de babyfoon ging maar: TE WARM! Ik denk ja wat kan ik er aan doen? Ik zorg dat mijn zoon niet te warm gekleed op bed gaat en ik moet zeggen dat hij vorig jaar in die warmte wel goed geslapen heeft... Ik denk als het nog warmer wordt buiten in juli en augustus dat het alarm van de babyfoon weer van slag is haha. gelukkig kan ik het uitzetten Als mijn zoon wakker is zet ik alle ramen boven open en de deuren zodat alles lekker doortocht en dan zakt de temperatuur naar beneden op dit moment.
hier in een rompertje(korte mouwen of spaghetti bandjes) en een slaapzak met laken en het raam open snachts. Wij zijn aan het kijken voor een rolluik voor haar kamer. Vorig jaar was het steeds 30 graden in haar kamertje gewoon niet leuk meer.
met airco moet je opassen. je kan maar een bepaald soort gebruiken met een speciaal filter is al eens ter sprake gekomen in een andere topic. van een kindje wat een helmpje op moest om medische redenen. andere airco zijn niet gezond voor baby's en kleintjes. en wat annetske ook zegt wat doe je eraan. het is lastig de temp naar beneden te krijgen. alles goed donker en afgesloten houden maar verder... als het de spuigaten uitloopt op een andere kamer leggen eventueel maar als het lang warm is is het in het hele huis op laatst overal klef en klam.
Hier een kamer op het noord-oosten en ook 25 graden (plat dak). Mijn zoontje zweet altijd enorm (ook als het niet warm is), maar hij lijkt er verder geen last van te hebben, hij slaapt gewoon goed. Hij heeft een romper zonder mouwen, een t-shirt en een zomerslaapzak aan. Toen het vorig jaar zomer op zijn bijna kamertje 30 graden was en hij nog geen half jaar oud was heb ik hem daarom weleens in de kinderwagen in de woonkamer gelegd (zaten we zelf buiten). Toen was het er echt te warm om te slapen voor hem.
ik heb nooit bij de babykamers of kinderkamers de ramen open gelaten als ze er sliepen. ze pakken op het klamme lijfje heel gemakkelijk een kou. en een kou in de zomer pakken daar raak je haast niet meer vanaf. ik zet alleen het raam op de knip op mijn eigen kamer. en ik laat altijd alle deuren open op de kamertjes.
dat kan wel kloppen hoor. warmbloedigheid zit aan mijn vaders kant in de fam. hij drijft zomer en winter zijn bed uit en mijn middelste zoon ook. die deed ik in de zomer als ik zelf naar bed ging een droog t'shirt aan. die legde ik nooit zonder iets weg want hij was doornat altijd. dat heb ik gedaan tot hij een jaar of 4 was en hij sliep gewoon door dan. leek er zelf ook nooit last van te hebben inderdaad.
Bij ons ook hetzelfde, maar ik voel altijd aan Timo voordat ik naar bed ga, als zijn nekje niet heel warm aanvoelt dan is het goed. Laatst werd het alweer wat warmer, toen voelde hij een beetje zweterig aan, shirtje uit gedaan en met korte mouwen en lichte slaapzak laten slapen, ging prima. Ik denk dat ze er ook aan wennen hoor, als Timo bij mijn moeder logeert waar het in zijn kamertje 17 graden is kleden we hem altijd vrij warm aan, want hij voelt dan ijskoud 's nachts!