Wat dragen jullie kindjes (16 mnd) op het strand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Dit weekend heerlijk op het strand geweest. Maar ik ben een beetje 'bang' voor de zon voor mijn dochter. Dus ze had lange mouwtjes aan en ook een dag een lange broek... Rest van het lichaam was ingesmeerd met factor 50. En natuurlijk een petje op!

Hoe doen jullie dat met kindjes van deze leeftijd? Niet rot bedoeld, maar ik bedoel dus echt zo rond de 16 maanden die op ontdekking gaan, het strand rondlopen enzo. Als ze jonger zijn dan leg je ze gewoon in de schaduw... dat snap ik. :)

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja goeie, ik zou iig niet gaan tussen 11 en 3, dan is het bekend dat de zon het "gevaarlijkst" is, dus dat vermijd ik. (komt ook goed uit met de slaaptijden. Ik smeer om de 2 uur met factor 50. Met dat weer van zaterdag dan toch een korte broek/rok en een hemdje, anders zweet ze zich het apezuur. Ze heeft het snel warm in de zon. Uiteraard een petje of hoedje. Je kunt veel meer niet doen denk. Ik roep haar dan wel regelmatig terug onder de parasol om wat te eten en te drinken en pak dan ook wat speelgoed uit de tas waar ze zich onder de parasol ook even kan vermaken.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, hier slaapt ze ook van 12 tot 14.30 uur dus dat komt mooi uit. We doen dus eigenlijk een beetje hetzelfde, alleen heb jij wel iets minder bij haar aan ;)
    Lange mouwen is dan ook rompertje of romper met korte mouwen en dan dunne tuniek erover

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik maak me er niet zo druk om, omdat me dochter een best donker halfbloedje is.
    Maar als we echt naar het strand gaan dan smeer ik haar regelmatig in met factor 50.
    Je kunt ze nu eenmaal niet meer aldoor in de schaduw laten zitten...dus voldoende insmeren en voldoende laten drinken.
    Eventueel een petje op.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ze heeft ook heel veel last van eczeem en als ze gaat zweten broeit dat heel erg en dan heeft ze er superlast van. Daarom is die lange mouwen geen optie hier. Maar ik snap het wel hoor, als je meisje er geen last van heeft zou ik het gewoon blijven doen.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier had ik dr gewoon een kort broekje en tshirtje en een hoofddoekje aangetrokken en veel smeren met factor 50. Ging prima en ze is niet verbrand. Vind lange mouwen wel erg warm hoor...

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vind lange mouwen persoonlijk veel te warm voor zo'n dagen... Charlotte heeft hier gisteren in een bermuda en t-shirt gelopen en zonnehoedje, alles verder flink ingesmeerd met factor 50 en ze is echt nergens verbrand. Ze is echt niet meer binnen te houden en lange mouwen, nee dat vind ik echt niet nodig. Straks wordt het nog warmer, dan doe je toch ook geen lange broek en zo meer aan? Kan ze nu maar beter een beetje wennen lijkt me...

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier ook een shirtje en broekje.
    Voor als we naar Spanje gaan, heb ik zo'n uv-zwempakje.

Vraagje: hier houdt zoonlief zijn petje echt niet op. Hij trekt hem steeds af, iemand daar een tip voor?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als het echt warm is, krijgt ie gewoon zomerkleding aan. Dus een broekje en shirt met korte mouwen. Ik wil zelf tenslotte ook niet op zo'n moment met lange mouwen rondlopen ;)

Hier is het alleen ook een worsteling met petjes. Hij blijft ze er af trekken en ik blijf zo'n petje dus weer terug op zijn hoofd doen. Gelukkig heeft ie wel een aardige haarbos. Alhoewel, een kaal hoofd is wel makkelijk in te smeren.

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    als hij echt in de volle zon is en een hele dag, zou ik hem zijn uvpakje aandoen. Die heeft lange broek en lange mouwen en is lekker luchtig, maar wel goed beschermend. Wij gaan op vakanite naar Curacao en dan draagt hij die ook de hele tijd.

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik doe mijn zoontje wel lange mouwen aan op het strand. Als je een wit katoenen bloesje doet, is dat absoluut niet warm. Ik heb zelf een heel lichte huid en mijn zoontje ook. Ik verbrand echt in notime, ook met factor 40. En idd niet op het heetst van de dag naar het strand.

@ petjes: die trekt mijn zoontje ook af. Maar heb nu een zonnehoedje of hoe je dat noemt. Bij de H&M gekocht, gewoon effen ecru. Zitten ook nog lintjes aan, zodat je hem kan vastknopen onder de kin. Is hier niet nodig, want zoontje houd het hoedje wel op, in tegenstelling tot het petje! En zo'n hoedje beschermt ook nog eens veel beter dan een petje, omdat oren en nekje ook bedekt zijn.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Van het weekend met de warmte in de achtertuin had ie niks meer dan een luier en een t shirt aan tegen het verbranden, petje op en de rest ingesmeerd met factor 50. Overige dagen: korte broek, romper en t shirt petje ne factor 50.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ok. Lange mouwen is misschien dan wel beetje overdreven? Tja, ik weet het soms ook niet meer wat je nu het beste kan doen. Op zich heb ik haar wel een dagje ook met blote beentjes gehad hoor. Goed ingesmeerd en ze is inderdaad niet verbrand. Krijgt zelfs al een beetje een bruin kleurtje (mijn pigment denk ik ;))

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm vorig jaar.. wilde anne pertinent dr kleren niet uit op het strand :)

Ons idee was dat ze ook wel bloot mocht.. maar bloot in het zand kon ECHT niet volgens Anne :)

Dus lekker een ruimvallend jurkje en goed smeren.
    oh en wel een shirtje met lange mouwen mee hoor.. gewoon voor de zekerheid.
    je hebt overigens van die speciale uv-shirtjes.. volgens mijn roodharige collega met spierwitte blondine als dochter werkt het perfect :)

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft in een zonnejurk gelopen en een dag gewoon in een korte broek en t-shirt. En verder lekker smeren elk uur :)
    Ze is niet verbrand, mama wel :(

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben zo een uv werend pakje met korte mouw en valt tot knieën. Daarbij zonnepet op en goed smeren met factor 50. Wij komen voor zover dat kan ook niet in de zon tussen 12 en 3 uur

17. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0

Deel Deze Pagina