Zoontje door hond gebeten.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KimK, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Het klinkt allemaal veel erger dan het is. Zoon en hond waren aan het spelen en hond beet in zoon handje. Niet hard ofzo maar er zat wel een beetje bloed op zijn duim. Meteen ontsmet. Maar ehm hoe zit dat met tetanus? Hij heeft met 14 maanden zijn prikken gehad. Moet ik nu naar huisarts? Of is hij gewoon beschermd tegen tetanus?

En ik hoef geen opmerkingen dat mijn hond gevaarlijk is ofzo want dat issie echt niet, was puur een ongelukje.

2. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Oei, Wat zul je geschrokken zijn!!
    zou even bellen met de HAP voor advies!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Tetanus zit in de dktp prik, dus als hij deze heeft gehad zal het wel loslopen. Bellen voor advies kan altijd ;)

4. KimK

KimK Niet meer actief

Goed ontsmetten en toch in de gaten houden ivm ontstekingen gaf ze aan :)!

5. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid even de HAP bellen, dan weet je het zeker ;)

6. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoontje is ook een keer gebeten door een hond. Dwars door zijn kleding heen, tandafdrukken in zijn arm en het bloedde. Meteen met water uitgespoeld en ontsmet, vervolgens HAP gebeld. Omdat zoonlief het entingsprogramma heeft gevolgd was hij al beschermd en was er geen verdere actie nodig.

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Die ongelukjes kunnen gebeuren. Harley is ook al een keer omver gedenderd door onze grote hond. Hoe is het nu met je zoontje? Ik zou inderdaad ook even ontsmetten, dat mag omdat het maar een klein wondje is waarschijnlijk zonder wondrand.

Als het een echt grote wond is, kun je beter niet ontsmetten omdat jodium de wondrand bedekt waardoor ze in het ziekenhuis moeite hebben met hechten, maar zo te lezen valt het gelukkig wel mee. Je zou uiteraard wel eventjes advies in kunnen winnen bij de HAP. Beterschap.

8. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wond goed schoon houden en aan de lucht laten drogen, zuurstof bij de wond zorgt dat er geen tetanus kan ontstaan (ook bij niet in geënte kindertjes). alleen als het diepe wonden zijn, waar geen zuurstof bij kan komen, kan het gevaarlijk worden, dan moet je de wond vanuit binnenuit laten helen.

Share This Page