Hallo, Mijn dochter is nu 16 maanden, en heb echt het idee dat ze in de peuterpuberteit zit, dreinen, boos, NEE, en met periodes veel huilen. Zijn er meer kindjes die er al last van hebben? Groetjes Nicole
Mijn zoontje is bijna 15 maand en begint nu al! Laat zich op de grond vallen als hij zijn zin niet krijgt. Ineens eten gaan weigeren terwijl hij altijd een goede eter was. Nee schudden als hij iets niet wil, en dan gebeurt het ook echt niet. Vervelend tijdens het aan en uitkleden. Lekker ontdeugend. Maar het is nu nog wel te handhaven, maar volgens vele uit mijn omgeving word dat alleen maar erger straks. Ik hou mijn hart vast! Haha..
Hier ook een dwarskoppie.. Maar of het de peuterpuberteit is.. Ik denk het nog niet. Elk kind heeft zijn fases waarin hij dingen graag wil, maar nog net niet kan. Voor C zijn dat los lopen en voornamelijk praten. Hij probeert zoveel met klanken, maar we begrijpen maar enkelen dingetjes. Dat frustreert natuurlijk ontzettend. En dan worden ze dwars. En ik kan er nu nog om lachen. Heerlijk, zo'n klein ventje en dan zo eigenwijs/dwars/boos
Danique is ook een pittige tante, weet goed wat ze wel en niet wilt! Maar of dat de peuterpuberteit is weet ik niet. Ze is altijd al pittig geweest. Ik vind het wel wat hebben zo'n klein ondeugend meisje en nu al weet wat ze wilt
Hier ook een kereltje dat al een heel tijdje duidelijk maakt wat hij wil en wat niet. Vaak met de nodige huilconcerten en aanvallen richting vloer. Hij gooit zich dan vol overgave op de grond en slaat volop in het rond. En geloof mij, hij kan blijven gaan... Vraag me ook vaak af of dit nu de peuterpuberteit is. Hoewel hij er toch al een paar maanden last van heeft, denk ik eerder van niet...
Het lijkt me gewoon lastig voor die kindjes dat ze niet goed duidelijk kunnen maken wat ze willen. En ik kan met goed voorstellen dat dat frustreert met alle gevolgen van dien. Hier dus ook een dame van 18 maanden die haar buien heeft. De ene keer gaat het beter dan de andere keer.
hallo ik heb een zoontje van 17maanden en hij at eerder alles en nu wil die niet alles meer en hij heeftr soms ook huil buien en word heel snel boos maar hij is dan aan het drammen en probeert zijn zin te krijgen hij test alles uit en kijken tot hoe ver die kan gaan maar op zich luistert die wel gelukkig maar is echt de peuter puberteit ja haha maar goed hoort er allemaal bij
Jep hier ook.... ik denk nog niet peuterpubertijd... maar idd een fase .... en een stukje karakter... En mijn ervaring is dat meiden hier wat meer last van hebben dan jongens.... (dat krijsen enz)