Koorts en hoesten: dokter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tinkerbell81, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wat zouden jullie doen, m'n dochtertje van bijna 4 is al sinds dinsdagnacht ziek:
    Erg moe,ontstoken ogen, verkouden , natte hoest , pijn in haar benen en koorts...
    Ik ben altijd beetje bang met hoesten en koorts voor longontsteking, zeker nu ze al voor de vierde dag koorts heeft...
    Morgen hap bellen of maandagochtend naar de dokter? Ze is volgens mij niet benauwd , neusvleugelt niet en heeft ook geen buikpijn....maar echt een vieze natte hoest waarbij ze niet alles opgehoest krijgt lijkt t wel...

2. knap

knap Niet meer actief

Dan zou ik toch morgen even naar de hap gaan.

Hier vorige week ook twee keer bij de ha geweest. Ze had al van af vorige week dinsdag koorts en deze dinsdag ging het beter. Wel woensdag nog behoorlijk keelpijn en daarna was het pas beter.

En die zelfde week had ik een beginnende longontsteking dat heerst op het moment echt dus zou geen risico nemen,. en zeker niet met kinderen toch!;) Beterschap met je meisje.
    En begrijp ook wel van moet ik nu wel bellen en/of niet!! Nou ja dan maar een overbezorgde moeder denk ik altijd maar.

Zoon komt ook net zijn bed uit en begint ook weer ziekt te woorden die was een week daar voor ziek. :(

3. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hoe hoog is haar koorts?

4. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ja risico lopen wil ik sowieso niet, maar ik geloof dat wij wel altyd in t weekend wat mankeren:s, strippenkaart op die hap:(.
    Hier idd is ze ook al drie weken geleden heel erg verkouden geweest en nu dus weer. Gelukkig wordt het morgen lekker weer, weg met die virussen!

Haar koorts was om 18:00 39,2 ( oksel gemeten)

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Dat staat voorop!
    Ik zou haar wel indien mogelijk rectaal meten dat is toch het meest betrouwbaarst. Verder zetpillen zal je vast geven ga ik van uit.
    Ik bel zeker als ik het niet vertrouw en anders met 40 graden.

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    En die strippenkaart, dat ken ik helaas!

7. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Rectaal gaat hem niet worden; zetpillen lukken al niet.
    ze is idd aan de sinaspril, ze voelde net al minder warm, maar zal vanacht weer uitwerken:s....pff kon ik t maar overnemen van d'r : ti's zon een hoopje zielig wat niks wilt eten ( zelfs niet een rijstewafel en daar houdt ze heeeeeel erg van) en pufloos is.
    K bel morgenochtend wel de hap als er geen verbetering in zit, dan maar misschien de overbezorgde moeder, liever dat dan evt een verwaarloosde longontsteking of luchtweginfectie oid..THx voor het meelezen en meedenken..!

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Het is idd heel zielig. Je voelt je zo machteloos.
    Ik hoop dat ze snel weer opknapt!!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zoals je het opschrijft klinkt het niet als iets wat niet kan wachten tot maandag...
    Maar.. Als ouder heb je vaak toch wel een zeker gevoel of het gewoon een griepje is of dat er eventueel meer aan de hand is.
    Zeker als moeder zijnde maak je je makkelijk ongerust.. Maar aan de andere kant twijfel je ook als ze ECHT ziek zijn.

Dus ik zou vooral overleggen met je partner en je eigen plan trekken :)

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hap is er niet voor niets, als je het niet vertrouwt bellen!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk had ik gewacht tot maandag. Maar als je het echt niet vertrouwd: bellen.

12. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik vind dat je wel laat reageert v.a dinsdag al ziek en koorts, ik had dan al eerder een afspraak gemaakt bij de h.a, of eerder overleg gehad met h.a.
    eet ze nog en drinkt ze nog? is ze helder of erg versuft?
    het is inderdaad erg rot maar zou vandaag eens met de hap overleggen wat hun vinden.

13. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ging vandaag overdag wat beter; ff koortsvrij geweest, nu helaas weer koorts dus morgen ff naar de huisarts;), @ sneeuwpop; normaal gesproken gaan we ook eerder naar de dokter; maar aangezien onze andere dochter ook 4 dagen ziek was geweest vorige week en toen opgeknapt, had ik dat nu ook een beetje bij haar verwacht...

Deel Deze Pagina