Ik vind het ook vies, behalve een haakje wegvijlen oid. Ik knip zelfs weleens de nagels van mn oppas kindjes, dan komen ze met van die mega lange nagels waarmee de baby me krabt en er allemaal klei onder kan zitten enz.... Bah, dan ga ik weer knippen !
Ik vind het ontzettend vies. Maar dat heb ik ook van (sterk ruikend) eten in het openbaar vervoer. Bah haha.
Knippen lijkt me niets, maar vijlen; boeien. Ik vijl zelf ook wel eens mijn (vinger!)nagels als ik ergens zit te wachten, vind ik niets vies aan. Liefs,
Ik heb nog nooit iemand in het openbaar z'n nagels zien knippen. Vijlen wel, heb ik geen problemen mee. Dit is ook de eerste keer dat ik er überhaupt over ga nadenken of ik het ook vies vind. Maar dan denk ik dat ik neuspeuteren erger vind, bah. Of rochelen en dan zo'n kwakje op de grond spugen iieeeuuhhhww!
Mee eens, ik vind het smerig. Bestaan er echt mensen die hun nagels knippen (of uitgebreid vijlen) in het openbaar vervoer??? Ik heb ze nog nooit gezien. En etensgeuren kan ik ook niet altijd hebben, bah. Vooral van boterhammen die al een hele dag in een trommel of zakje zitten, bleh.
Ik vind vijlen echt heeeeeeeeeeeel smerig. Dat vijlsel komt gewoon in de lucht die ik dan inadem. Gadver. Knippen ook, maar dat zie je mensen niet zo snel doen.
Ja, broodje pindakaas of een sinaasappel/manderijn.. Zeker toen ik nog zwanger was (en dus misselijk) kon ik echt overgeven van die luchten.. Bah.
Ik heb altijd een knippertje bij me, voor het geval ik een nagel breek of inscheur. Gebeurt me vaak zat dat die scheur dan zo diep is, dat het niet gewoon weg te vijlen is. Dan knip ik mijn nagel dus bij. Niet vlakbij iemand in de buurt, trouwens. En ik zorg ervoor dat de nagels niet wegspringen. Ik gooi de puntjes netjes weg. Ik zou er ook geen probleem mee hebben als iemand het zou doen, zolang er geen nageltjes in het rond vliegen. Teennagels vind ik onsmakelijker, maar dat heeft meer te maken met de voet...
Nu je het zegt... er worden inderdaad nooit van deze luchtige problemen gepost op dit forum... alles is altijd zo diepgaand en verantwoord...
Knippen is wel raar vind ik, want vaak springt het alle kanten op(bij mij dan toch) Uitgebreid vijlen vind ik gewoon heel tuttig staan. Kijk mij eens met mijn nagels. En dan bedoel ik niet een haakje weg vijlen.
Nou inderdaad. We mogen blij zijn dat we nagels hebben... De kindertjes in de derde wereld daarentegen...
oh ik heb weleens een man voor me gehad in de bus, die zat zonder gene zijn neushaar te trimmen met een nagelschaartje daarna ging hij met het zelfde schaartje over zijn nagels, je zag ze gewoon vliegen, wat ik vaker zie zijn van die tut dametjes die hun make-up bijwerken en dan hun wenkbrauwen plukken in een rijdende bus vond het vrij bizar, doe dat lekker thuis Nagels knippen kan ik redelijk hebben, maar zou wel de angst hebben dat er een in me oog schiet, nagels bijten of tenen daar ga ik van over me nek, ik heb misofonie dus dat geluid is tenenkrommend voor mij, ik zou het dus ook niet zelf openbaar doen.
Hahaha OT ik vind het ook heel vies. In de metro echt al verschillende keren meegemaakt, ben altijd bang dat die tegen me aan vliegt. En het raarste vond ik nog dat ik een verpleegkundig consult bij iemand deed en terwijl ik in gesprek was zat ze gewoon haar nagels te knippen. Vond dat zo vreemd en ongepast.
Het zou niet eens in mij op komen dat nagels vijlen/knippen als not done wordt gezien. Doe het zelf niet, maar heb er totaal geen moeite mee. Wat iemand hier ook al zei, ze doen er niemand kwaad mee. Liever iemand die zichzelf goed verzorgd 😉
Ja dit. Ik heb nog nooit iemand in het openbaar zien knippen. Ik kom ook zelden tot nooit in het OV dus misschien scheelt dat. In je neus en rochelen vind ik zo'n gore gewoonte. Ik zie trouwens wel vaak genoeg mannen in hun neus peuteren wanneer ik in de auto in mijn achteruit kijk spiegel kijk. Wat ik nog veel goorder vind is als mensen etensresten tussen hun tanden zitten uit te peuteren. Kinderen die altijd met hun vingers in hun mond zitten vind ik ook heel smerig. Dan heb ik het niet over baby's of peuters maar echt van die 8 jarigen die het nodig vinden om hun mondspieren op te rekken. Ik ben dan echt oprecht vies van zo'n kind.