nagels vijlen/knippen in het openbaar...

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het ook vies, behalve een haakje wegvijlen oid. Ik knip zelfs weleens de nagels van mn oppas kindjes, dan komen ze met van die mega lange nagels waarmee de baby me krabt en er allemaal klei onder kan zitten enz.... Bah, dan ga ik weer knippen !

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik vind het smerig. allebei

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het ontzettend vies.

Maar dat heb ik ook van (sterk ruikend) eten in het openbaar vervoer. Bah haha.

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Knippen lijkt me niets, maar vijlen; boeien.

Ik vijl zelf ook wel eens mijn (vinger!)nagels als ik ergens zit te wachten, vind ik niets vies aan. ;)

Liefs,

5. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik heb nog nooit iemand in het openbaar z'n nagels zien knippen. Vijlen wel, heb ik geen problemen mee. Dit is ook de eerste keer dat ik er überhaupt over ga nadenken of ik het ook vies vind. Maar dan denk ik dat ik neuspeuteren erger vind, bah. Of rochelen en dan zo'n kwakje op de grond spugen iieeeuuhhhww!

6. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mee eens, ik vind het smerig. Bestaan er echt mensen die hun nagels knippen (of uitgebreid vijlen) in het openbaar vervoer??? Ik heb ze nog nooit gezien.

En etensgeuren kan ik ook niet altijd hebben, bah. Vooral van boterhammen die al een hele dag in een trommel of zakje zitten, bleh.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vind vijlen echt heeeeeeeeeeeel smerig. Dat vijlsel komt gewoon in de lucht die ik dan inadem. Gadver. Knippen ook, maar dat zie je mensen niet zo snel doen.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja, broodje pindakaas of een sinaasappel/manderijn.. Zeker toen ik nog zwanger was (en dus misselijk) kon ik echt overgeven van die luchten.. Bah.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Knippen snap ik, maar vijlen vind ik echt niet vies.

10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    First world problems...

Kan mij er totaal niet druk om maken....die mensen doen niemand kwaad m.i.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb altijd een knippertje bij me, voor het geval ik een nagel breek of inscheur. Gebeurt me vaak zat dat die scheur dan zo diep is, dat het niet gewoon weg te vijlen is. Dan knip ik mijn nagel dus bij.
    Niet vlakbij iemand in de buurt, trouwens. En ik zorg ervoor dat de nagels niet wegspringen. Ik gooi de puntjes netjes weg.

Ik zou er ook geen probleem mee hebben als iemand het zou doen, zolang er geen nageltjes in het rond vliegen.
    Teennagels vind ik onsmakelijker, maar dat heeft meer te maken met de voet...

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nu je het zegt... er worden inderdaad nooit van deze luchtige problemen gepost op dit forum... alles is altijd zo diepgaand en verantwoord... :D :p

13. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Knippen is wel raar vind ik, want vaak springt het alle kanten op(bij mij dan toch) Uitgebreid vijlen vind ik gewoon heel tuttig staan. Kijk mij eens met mijn nagels. En dan bedoel ik niet een haakje weg vijlen.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nou inderdaad. We mogen blij zijn dat we nagels hebben... De kindertjes in de derde wereld daarentegen... ;)

15. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    oh ik heb weleens een man voor me gehad in de bus, die zat zonder gene zijn neushaar te trimmen met een nagelschaartje daarna ging hij met het zelfde schaartje over zijn nagels, je zag ze gewoon vliegen, wat ik vaker zie zijn van die tut dametjes die hun make-up bijwerken en dan hun wenkbrauwen plukken in een rijdende bus vond het vrij bizar, doe dat lekker thuis :D

Nagels knippen kan ik redelijk hebben, maar zou wel de angst hebben dat er een in me oog schiet, nagels bijten of tenen daar ga ik van over me nek, ik heb misofonie dus dat geluid is tenenkrommend voor mij, ik zou het dus ook niet zelf openbaar doen.

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hahaha

OT ik vind het ook heel vies. In de metro echt al verschillende keren meegemaakt, ben altijd bang dat die tegen me aan vliegt. En het raarste vond ik nog dat ik een verpleegkundig consult bij iemand deed en terwijl ik in gesprek was zat ze gewoon haar nagels te knippen. Vond dat zo vreemd en ongepast.

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Het zou niet eens in mij op komen dat nagels vijlen/knippen als not done wordt gezien. Doe het zelf niet, maar heb er totaal geen moeite mee. Wat iemand hier ook al zei, ze doen er niemand kwaad mee. Liever iemand die zichzelf goed verzorgd 😉

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dit.
    Ik heb nog nooit iemand in het openbaar zien knippen.
    Ik kom ook zelden tot nooit in het OV dus misschien scheelt dat.
    In je neus en rochelen vind ik zo'n gore gewoonte.
    Ik zie trouwens wel vaak genoeg mannen in hun neus peuteren wanneer ik in de auto in mijn achteruit kijk spiegel kijk.
    Wat ik nog veel goorder vind is als mensen etensresten tussen hun tanden zitten uit te peuteren.
    Kinderen die altijd met hun vingers in hun mond zitten vind ik ook heel smerig.
    Dan heb ik het niet over baby's of peuters maar echt van die 8 jarigen die het nodig vinden om hun mondspieren op te rekken.
    Ik ben dan echt oprecht vies van zo'n kind.

Deel Deze Pagina