Ik zat de uitzetlijsten nog eens door te lezen en besef me dat ik nog geen nagelschaartje en borstle/kam heb gehaald. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of ik dat meteen de eerste paar weken al nodig heb. Wie adviseert mij?
Nagelschaartje hadden wij al vrij snel nodig. Ze hebben hele kleine scherpe nageltjes waarmee ze zichzelf kunnen openkrabben maar ook jou. Vergis je niet in de nageltjes, die zijn echt vlijmscherp. Borsteltje nog nooit nodig gehad...
Hier wel borstel nodig. Kam elke ochtend haar haartjes. Nagelschaartje niet, wij gebruiken zo'n clipper.
Ik dacht ook ik heb wel een borstel maar me baby geen haar dus heb hem niet nodig. Maar mijn kraamhulp had een tip wat dus toch wel handig is...vond ik. Zij gaf aan toch elke dag het borsteltje over het hoofdje te halen, dit stimuleert de bloedsomloop in het hoofdje en het kan berg voorkomen. Doordat je de bloedsomloop stimuleert. Dus als je nog tijd heb of je stuurt je vriend/man ervoor. Die borstels kosten niks en is dan toch voor een goed doel!
Nagelschaartje heb je al wel snel nodig. De eerste zes weken mag je niet knippen maar vijlen. Borstel/kamset hier wel nodig gehad, gelijk in het begin al. Ze had in het vruchtwater gepoept en toen we thuiskwamen uit het ziekenhuis en haar voor het eerst in bad deden, hadden we de kam nodig om nog wat vuil uit haar haar te kammen. Ook borstelde ik haar haartjes om de bloedsomloop te stimuleren.
Borstel wordt hier nauwelijks gebruikt, zoontje heeft maar weinig haar. Maar als ik de reactie van Sonkal lees, kunnen we hem wel wat vaker gaan gebruiken. Thanks voor de tip! Onze kraamhulp zei dat je de eerste 6 weken de nagels niet mag knippen. Tot de 6e week dus geen knipper of schaartje gebruikt. Scherpe stukjes gingen vaak wel los zitten en dit konden we er dan wel af trekken. Maar goed, zo'n setje kost nauwelijks iets dus ik zou het wel gewoon vast in huis halen.
Hier ook allebei gebruikt! Borsteltje echt meteen na zijn eerste badje want mijn zoontje had al veel haartjes. In de eerste weken hebben we alleen het nagelvijltje gebruikt en nog niet het nagelschaartje (waren de nageltjes nog te zacht voor volgens de kraamhulp), maar inmiddels gebruiken we het nagelschaartje ook heel veel want die nageltjes groeien verassend rap en zijn inderdaad vlijmscherp!
Nagelschaartje nog niet gebruikt (maar ja, ze is ook pas een week). Nagelvijltje daarentegen wel al! En het haarborsteltje gebruiken we wel al.
Nagelsetje heb ik al gekocht. Over het borsteltje twijfelde ik, maar ik ga toch maar zo'n borstel kopen. Goede tip van dat haartjes kammen voor de bloedsomloop