Maxicosi / autostoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door unknowable, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unknowable

unknowable Niet meer actief

Dag allemaal,

ben een leek wat betreft Maxicosi en autostoeltjes en wordt dan ook niet wijs uit de vele informatie op internet. Graag wat tips en ervaringen.

Welke Maxicosi moet ik kopen? Moet ik dan ook nog een aparte autostoel kopen? Waar moet ik verder rekening mee houden?

En moet het per se een 'goed merk' en duurder type zijn of is onderstaand stoeltje ook prima?

Autocomfort | Autostoeltje autocomfort black / antra

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Maxicosi is een autostoeltjes merk.

Een autostoeltje van groep 0 (geboorte tot +-1 jaar) wordt vaak Maxicosi genoemd ongeacht het merk ;).

Wij hebben gekozen voor een maxicosi cabriofix.
    Voor ons was de keuze snel gemaakt omdat wij een easybase (apart systeem waar je de maxicosi makkelijk in kan klikken) wilden.

Laat je eens voorlichten in een winkel, er is zo veel keus en ook de goedkopere stoeltjes zijn prima!
    Ze moeten allemaal voldoen aan een keurmerk.

Ik weet dat de autostoeltjes van het merk Maxicosi ook adapters heeft zodat je ze op een kinderwagen kan klikken, van andere merken weet ik dat niet.

Als je ook een nieuwe kinderwagen koopt, let dan goed op de acties. Vaak zijn er acties waarbij je een autostoeltje gratis krijgt.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb er weinig verstand van. Heb de maxi cosi cabriofix omdat we die gratis kregen bij de kinderwagen en met behulp van adapters op het onderstel past.
    Volgens mij zijn goedkope stoelen ook prima!
    Google even welke keurmerken een autostoel moet hebben, zou wel naar een stoeltje zoeken met die keurmerken.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande met nog de aanvulling dat niet elk autostoeltje die je bij een kinderwagen krijgt ook op je kinderwagen past.
    Bij onze kinderwagen was ook een actie met gratis autostoel (maxicosi) maar die past niet op ons onderstel, dit wisten we van te voren dus hebben we die ingeruild voor een andere maxicosi wat wel past. Ik gebruik de maxicosi ook erg vaak op het onderstel van de kinderwagen.

De base (easybase of familyfix) voor in de auto vinden wij erg handig, omdat je het stoeltje er zo in kunt klikken zonder gedoe met gordels. Mja, kost ook wel wat en er kunnen maar een beperkt aantal maxicosi stoeltjes op (uit mijn hoofd de pebble, cabriofix en pearl (=vervolgstoel).

Op de site van de anwb en consumentenbond staan vaak wel testresultaten van de autostoeltjes.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil je graag als tip meegeven te kijken naar een stoeltje met een 5puntsgordel. Dit is veiliger dan een 3puntsgordel.
    Romer heeft bijvoorbeeld groep 0+ stoeltjes met een 5puntsgordel, Maxi-Cosi helaas niet.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben het autostoeltje groep 0 van Nuna, met vijfpuntsgordel, net zo duur als maxi cosi, te klikken op de adaptors (extra stukken) van maxi cosi dat deze op het onderstel van de wagen kan. En ook een easybase voor te krijgen.
    Maar persoonlijk heb ik deze gekocht omdat ik hem gewoon mooier vond dan de stoeltjes van het merk maxi cosi :)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Opnieuw sluit ik me aan bij kusjesmama :)
    Wij gaan voor de Besafe 0+ stoel :)
    Babyplezier in Eindhoven kan je goed adviseren.

8. unknowable

Dank allen voor jullie reacties!! Ik ben allergisch voor verkopers in babywinkels, daarom stel ik de vraag liever hier haha.:D

Een kinderwagen heb ik al goedkoop op de kop weten te tikken, dus daar zat geen Maxicosi bij.

Zal inderdaad die keurmerken en de gordels in de gaten houden.

9. unknowable

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt. Er zitten adapters bij voor een stoeltje van Maxi-Cosi.
    Je kunt voor de meeste merken stoeltjes losse adapters krijgen, waardoor de meeste merken stoeltjes op de meeste merken kinderwagens kunnen.

Vergeet niet dat een autostoeltje een veiligheidsproduct is voor in de auto. Dat hij af en toe op de kinderwagen geklikt kan worden, is heel handig. Maar maak je keuze alsjeblieft op basis van veiligheid waarvoor hij bedoeld is.

11. unknowable

Helder!! Dank je wel. Veiligheid voorop natuurlijk, maar het zou zo suf zijn als het nét niet past.

Deel Deze Pagina