Hallo mede forummers, Sinds Januari staan mijn vriend en ik ingeschreven bij de woningbouw. We wonen in een bouwkeet met niet eens een badkamer, vandaag heeft mijn vriend gereageerd op een woning van de woningbouw. Op een flatje, er staan ook genoeg eengezinswoningen op in hetzelfde dorp. De kans dat we het krijgen acht ik zeer klein dan niet nihil. Dus mijn vraag; na hoelang ingeschreven te staan kregen jullie een woning? zonder urgentie uiteraard want dat is hier niet van toepassing.
De eerste keer hadden we ons in december 2008 ingeschreven en in april 2009 al een tweekamerappartement middels loting. Dat jaar december (2009) hebben we ons weer ingeschreven om jaren op te bouwen om te kunnen verhuizen. Afgelopen jaar (augustus 2012) hebben we door die opgebouwde inschrijfjaren een eengezinswoning toegewezen gekregen, we stonden toen nummer 2 en nummer 1 kwam niet opdagen bij de kijkdag. In 2011 stonden we steeds in de top 20 voor eengezinswoningen, bij drie- en vierkamerappartementen stonden we hoger.
Waar douche je dan? Als je nu geen badkamer hebt kun je dan ook geen urgentie aanvragen? Lijkt me toch een primaire levensbehoefte? Ik weet niet in welke gemeente je woont maar waar ik woon (zuid-holland) duurt het gemiddeld 6 jaar vanaf je inschrijving.
We hebben denk ik 5 jaar op de lijst gestaan. Maar omdat er ook haast geen huizen vrij kwamen. Of huizen die ons niet aan stonden. Dus misschien had het wel sneller gekund. Dit huis hadden we geluk. 2 Stellen voor ons hadden het afgewezen.
Ik sta ingeschreven vanaf mijn 18e ben nu bijna 26 en heb een keer derde gestaan maar nog steeds geen woning via de woningbouw
Bedankt voor jullie reacties. Wij douchen ons in de stal, er is voor noodoplossing een stalletje gebouwd met douche en toilet maar alles behalve ideaal, ook slaapt dochter bij ons op de kamer. Op internet van de woningbouw staat er niet bij hoeveelste ik ben of hoeveel er al op de woning hebben gereageerd, maar zie het in ieder geval somber in, bij ons begint het dak nu te lekken etc, en we willen er niet meer veel geld insteken maar nu de winter begint zal het wel moeten.
Ik sta 9,5 jaar ingeschreven en het lijkt wel of er bij ons in de buurt geen huurwoningen meer zijn! Ik heb laatst op 5 gestaan, maar dat was op een sloopwoning. Ik ben heel hard aan het hopen en duimen dat mijn meisje en ik snel een huisje krijgen en aan onze toekomst kunnen bouwen.
Hier moet je gemiddeld 5 jaar ingeschreven staan voor een flatje. Eensgezinswoning is gemiddeld 8 a 9 jaar. En kan je op de site van de woningbouw niet zien hoelang je gemiddeld ingeschreven moet staan? Hier kan je op woningnet zien hoelang je gemiddeld moet wachten. Hoeveel %kans je heb op een woning. En je kan zien hoelang diegene die de woning heeft gekregen, ingeschreven heeft gestaan.
Uhm hier ging het vrij snel mijn vriend had al een woning en we zijn samen naar een andere gaan kijken. We reageerden in april en in Juni hadden we het huis al.
Wij stonden één jaar ingeschreven toen we deze woning kregen toegewezen, maar het was wel een koopwoning (via de woningbouw). Voor een huurwoning moet je hier zo 4 jaar, zo niet langer, ingeschreven staan.
We zijn in augustus 2009 verhuisd naar Limburg en direct in geschreven (tot die tijd bij zaten we bij zwager) binnen 3 weken hadden we een woning. Zijn gewoon naar de woningbouw gestapt en gezegd: die flat staat leeg en nog niet op de website als woningaanbod. Graag willen wij deze huren. Binnen 2 dagen kregen we de sleutel. In mei 2012 verhuist met urgentie ivm sloop van de flat. In juli 2013 weer ingeschreven en gereageerd op een loting model en mochten na 't sluiten van de advertentie de woning bekijken. Dit was niets en gevraagd of ze geen andere woningen hebben, die (nog) niet op internet stonden. Kreeg keuze uit 3 woningen. Uit eindelijk toch maar besloten om te blijven waar we zitten. Dus onze woningbouw is heel snel, althans bij ons.
Tien jaar geleden kregen wij in drie weken een huis in overijssel. Ik woon nu ruim een jaar met mijn kinderen in een crisiswoning van het leger des heils, hiervoor vier maanden in de noodopvang...ik denk dat wij hier nog wel even zitten, terwijl de bedoeling is maximaal een half jaar...het is simpelweg niet meer waar te maken hier.
Manyana: Jij woont toch in Limburg of niet? Ik weet dat er bepaalde woonplaatsen zijn waar je niet lang ingeschreven moet staan voor een woning. Er is ook een site waar je kan inschrijven voor Limburg en daar kan je iedere week gewoon op woningen reageren. Daar word geloot ipv hoe lang je staat ingeschreven.
We stnden drie jaar ingeschreven voordat we deze wonig kregen, willen nu graag verhuizen maar staan nu al weer 3,5 ingeschreven...
Pff hier een paar jaar gleden in Rotterdam gekeken, was geen beginnen aan. De mensen die bovenaan stonden waren gemiddeld al wel 10 jaar ingeschreven . Kon ik niet tegenop dus. Soms loont het ook wel om naar de particuliere sector te kijken, dat heb ik uiteindelijk gedaan omdat de loongrens ingevoerd werd. Uiteindelijk was ik niet eens bijster veel meer kwijt dan via de woningbouw, maar dat was misschien ook wel een kwestie van geluk hebben.
Grapje, we wilden ons weer inschrijven maar ze hadden mijn man nooit uitgeschreven. Dus hadden we een jaar cadeau gehad.