Nagelstyliste hulp gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Loe, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Welke nagelstyliste wil wat raad geven, ondanks dat ik dus geen diploma heb en acrylnagels zet voor mijn eigen plezier (alleen bij mezelf). Ik zeg dit even vantevoren omdat we al vaker de discussie acrylzeggen zetten-zonder diploma etc gehad hebben en dat wil ik dus NIET met mijn vraag.;);)

Mijn vraag:
    Ik kan inmiddels best mooi acrylnagels zetten bij mezelf. Ik bijt nagels, dus de nagels worden behoorlijk verlengd, heb maar een half nagelbed ongeveer. Nu heb ikmaar 1 probleem: ondanks goede nagelreiniger, desinfectant en primer blijft de tip niet goed zitten, hij laat gewoon los na enkele dagen. Het irriteert me mateloos. De stappen doe ikdoe zijn volgens mij goed. Heb zelfs nu de sterkste lijm van IBD gekocht, maar die laat meteen los? Die hecht helemaal niet. Wat irritant zeg. Was ook helemaal niet goedkoop natuurlijk.

Is er iemand die me raad kan geven hoe ik de sterkte hechting krijg met de tip op mijn eigen nagelbed?

2. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Wat ik doe bij nagelbijters is na de prep de nagel nog een keer cleansen maar dan met aceton.

Nagelbijters hebben een vochtig nagelbed vandaar als laatste een wipe met aceton om het wat droger te krijgen

Schiet me meteen het volgende te binnen : zijn je nagels wel kurkdroog voordat je de tip gaat plaatsen? Als de nagel vochtig is, is de hechting ook niet goed.

Nog ff de stappen:
    Desinfecteren
    Nagelriemen terugduwen
    Velletjes weghalen
    Desinfecteren
    Glanslaag van de nagel vijlen, dof maken
    Primer of bonding ( echt een heeel dun laagje)
    Tip plakken
    Tip blenden en dof vijlen.

Wat ook nog kan is dat je je acryl te dun opzet. Een tip is alleen voor verlenging en niet voor de sterkte. Denk eigenlijk dat dat het is.

Succes ermee!

3. Lindanails

Die ibd lijm is dat de stroperige versie?

Zo ja dan is het wel hele goede lijm maar heeft even de tijd nodig om te drogen.

Goed aandrukken en even blijven vasthouden. Daarna een minuut of 5 a 10 wachten anders trek je de tip er zo weer af.

Ik bedacht me nog iets... Plak je de tip over de gehele nagel nee toch? Want als je dat doet dan houdt het niet. Acryl geeft juist de stevigheid en niet de lijm van de tip.

Meer opties heb ik ff niet ;) misschien andere nagelstylistes hier?

4. Loe

Loe Niet meer actief

ja, daar zit dan misschien het probleem, ik zal ook eerlijk zijn, want ben blij met jullie open reacties. Ik plaats de tip, hij heeft geen uitsparing over de hele nagel.....is DAT waarom het eerder loslaat?
    Maar welke tips moet ik dan hebben? hebben jullie misschien een plaatje als voorbeeld? Ik moet dus sowieso platte tips hebben. Blijft het dan wel zitten als ik maar de tip plak op een deel van al zo'n klein nagelbed?

inderdaad,die dikke lijm van ibd, speciaal voor probleemnagels zoals ik. maar je trok m er inderdaad zo weer van af! rare gewaarwording was dat. aceton gebruik ik ook, maar niet als laatste stapje, misschien ook nog wat.

willen jullie me helpen met hoe ik die tip dan juist plaats, en welke ik bijv goed kan gebruiken?

zal fotootje van mijn amateur acrylnagels maken.

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik ben ook nagelstyliste en je zou ook nog Dehydrate (ook van IBD) kunnen proberen na de prep, vlak voordat je de tips gaat plakken. Je moet inderdaad ook kijken of je de juist vorm/maat hebt, als je van jezelf platte nagels hebt, moet je ook platte tips gebruiken, dus zo min mogelijk C-curve.
    Mocht dit niet werken dan zou je sjablonen kunnen proberen!

6. Loe

Loe Niet meer actief

dit zijn nu mijn nagels en dit is de tipsoort die ik gebruik. Ik zet dus echt acrylnagels omdat ik dan niet met die kluifjes rondloop.:);).

7. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik ben sowieso geen voorstander van tips en helemaal niet bij acryl...
    Ik werk het liefst met alleen sjablonen, en dit gaat bij mij haast sneller dan die rotterige tips plakken! Misschien een idee om dat eens te proberen?

8. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat bij mij altijd gedaan werd toen ik nog beet is geen tip erop, maar alleen acryl. Idd met sjablonen.

9. Loe

Loe Niet meer actief

ik hoop dat jullie professionals ze niet 'te erg' vinden hoor.

10. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb ook sjablonen gedaan, maar dan hecht het ook niet. wil liever met tips werken. als iemand me zou kunnen helpen hoe ik dan het beste aanpak (welke tips bestellen enz), dan zou ik dat heel fijn vinden!

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ach, Loe, ik ben er geen voorstander van. Maar het zijn altijd nog je eigen nagels die je eventueel verpest ;) :p

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hoezo hechten sjablonen niet? Er valt niks te hechten met sjablonen :)

13. Loe

Loe Niet meer actief

ja maar de hechting tussen de nagel en de acryl wil maar niet. de acrylnagels komen er dan na twee dagen in 1 stuk af... ik vind zelf tips wel fijn om mee te werken, voor de witte rand is voor mij dan makkelijker om te maken. Moet ook mijn rechter hand met links maken he, hihi.....

14. Loe

Loe Niet meer actief

de hechting wil niet bij sjablonen: het stuk op mijn nagelbed blijft niet vastzitten, na twee dagen springt de nagel er in zijn geheel af.....dit bedoel ik.

15. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Welk merk acryl gebruik je?

16. Loe

Loe Niet meer actief

ezflow cover pink

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    EzFlow is geen slecht merk. Ik werk zelf met Magnetic, die hecht met een goede prep prima! Misschien toch ander merk proberen?

18. Lindanails

Sjablonen is voor een beginneling te moeilijk denk ik

Je moet echt ruimte overhouden op je nagelplaat anders blijf je dit probleem houden. De tips die je nu hebt kun je gebruiken, alleen zou ik als ik jou was het begingedeelte van de tip ( dat halve maantje, het gedeelte wat je op je nagel plakt) een stukje wegvijlen. Zodat er maar een klein randje overblijft.

Dan de tip op een klein gedeelte van je nagel plakken. De tip is alleen voor verlenging en NIET voor versteviging. Het geeft dus niet dat het maar op een klein randje vastzit, want er gaat tenslotte acryl overheen

19. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    En Loe, maak je wel een mooie bolling met het acryl? Niet te dik natuurlijk. Dat zorgt voor de stevigheid.

20. Loe

Loe Niet meer actief

ik ga het proberen op die manier. Dom dus dat ik dacht dat de hele tip plakken over de gehele nagel juist meer stevigheid zou geven.....
    is het dus handig een tip te nemen met zo'n uitsparing?

Deel Deze Pagina