Lieve meiden, Ik heb even jullie advies en meningen nodig over het volgende. Mijn prinsje is overdag helemaal zinderlijk plassen en poepen doet hij prima op de wc, alleen in de nacht is hij nog niet droog. (komt vanzelf wel denk ik dan) Nu ben ik zelf van mening als hij wakker is dat hij prima op de wc zijn ding kan doen dus om precies te zijn ik wil liever niet dat hij plast en poept in zijn luier ( dus voordat hij gaat slapen en als hij wakker is in de ochtend) Heeft hij zijn luier aan en moet hij is het gewoon luier af en naar de wc . Wat vinden jullie, ben ik echt zo streng? Om me heen hoor ik wat maakt dat nou uit? en is zo gedoe!
Nou ja streng.. hier doen we de luier pas aan wanneer ze in bed ligt en direct uit wanneer ze eruit komt dus erg veel kans is er dan ook niet om erin te poepen of plassen? Weet niet hoe dat bij jullie gaat?
Waarom zou dat streng zijn? Hij is toch zindelijk? Nou, dan denk ik ook 'luier af en gaan met die banaan'. Ik zou wel, zeker 's ochtends gelijk hem z'n luier afdoen zo gauw hij wakker is, want 's ochtends je plas ophouden als je nodig moet, phoe.. En is 't geen idee hem voor 't slapengaan nog even goed op de wc te zetten? Wij zijn nu ook bezig met de zindelijkheidstraining van de jongste en ik vind het ook best een gedoe, maar dat hoort er ook gewoon bij, denk ik dan...
Hier gaat het inderdaad als volgt plasje doen op de wc voor het slapen gaan en luier af als hij wakker is! Het probleem is dat boefje het schijnbaar nog erg prettig vind even snel te poepen in zijn luier als hij nog in bed ligt en dan pas van zich laat horen dat hij wakker is! Heb hem zeker al 10 keer verteld dat hij een grote jongen is en dat hij naar de wc mag gaan als hij wakker en en moet, ook kan hij prima zelf zijn luier afdoen maar hij vertikt t!
Ik zou die luier lekker uit laten. Mijn dochter heeft heel af en toe nog een ongelukje, s'ochtends als ze wakker wordt. Maar dat is een kwestie van de wasmachine aanzetten.
mja heel eerlijk? ik denk dat je gewoon gelijk hebt natuurlijk is het gedoe maar het lijkt mij persoonlijk gewoon logisch dat als je verder zindelijk bent het weinig zin heeft om het in je luier te doen. dat hij snachts niet alleen naar de wc wil als hij een luier om heeft prima.. maar eenmaal wakker gewoon gauw die luier uit. eventueel kun je luierbroekjes nemen voor de nacht (want ik neem aan dat hij enkel plast snachts en dan ook geen liters) kan hij met luierbroekje en al gewoon zonder enige moeite naar het toilet.
potje naast zijn bed zetten misschien een idee. hier staat ook een potje naast het bed, wij hebben geen wc boven namelijk. mijn dochter is al heel lang zindelijk, ook snachts, maar van af het begin dat ze zindelijk werd staat er al een potje naast het bed zodat als ze moet er snel opkan en niet helemaal naar beneden hoeft.
Klinkt heel normaal wat je wilt volgens mij. Wat ik me kan voorstellen is dat bij je zoon het kwartje van: wakker=luier uit=naar wc gaan, nog niet helemaal gevallen is, maar daar kun je hem wel bij helpen (boos worden heeft denk ik niet veel zin, kost je alleen maar energie). Waarschijnlijk is hij qua tijdstip heel regelmatig, dus als je een week noteert hoe laat hij je roept met volle luier (zou ik na het weekeinde als de klok verzet is mee beginnen), kun je voor jezelf even de wekker zetten een half uur voor het gebeurt, hem zeggen uit bed te gaan, de luier uit te doen en naar de wf te gaan. Denk dat je niet meer dan een week zo nodig hebt voor hij dat laatst stapje doorheeft.
dat deed ik ook heel lang.maar met de kiezen die door komen wordt hij soms veel te vroeg wakker, ik laat hem dan in zijn luier zitten in de ochtend. ik heb dus de regel aangepast, niet bij het wakker worden, maar bij het pyama uit doen naar wc en luier uit.
Wij lieten haar plassen voordat zij naar bed ging, zette haar op de wc als wij naar bed gingen en meteen als we weer wakker was op de wc. Na 3 nachten een droge luier, luier gewoon uitgelaten. 1x een ongelukje, maar daar leren ze alleen maar van. Ik denk dat als je de luier aan laat, hij gewoon weg niet snapt waarom hij het moet ophouden. Hij heeft toch een luier aan? Misschien luier uitlaten? Dan kan hij de consequentie ondervinden. En ja, er is een kans dat je tig keer een bed moet verschonen, maar ja, dat hoort er bij hoor! Wij hebben 2 extra molonts en hoeslakens, dus als er wat gebeurt dan verschoon ik het bed in 5 minuten en wassen doe ik de volgende dag wel hoor. Hoe moeilijker jij er over doet, des te gecompliceerder het wordt. Ook boos worden e.d. helpt niet. En ja...misschien heb ik makkelijk praten hoor, want onze dochter was echt heel snel zindelijk...
Waarom niet gewoon helemaal de luier uitlaten dan. Leg op het matrasje een waterdichte molton en je bent klaar. Of plast ie altijd nog in zijn luier. Ik weet van mijn dochter, haar heb ik gewoon geen luier meer omgedaan (ze was toen 2 jaar en 3 maanden) en sindsdien is ze dag en nacht zindelijk!