Vieze oogjes, veel niezen en rode bultjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door FutureMama81, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Onze dochter heeft nu al een hele tijd vieze oogjes wat maar niet over lijkt te gaan. Zodra het even weer beter lijkt, komt t vervolgens weer terug. Verder niest ze eigenlijk vanaf haar geboorte al regelmatig en ook heeft ze sinds een paar dagen rode bultjes op haar wangen. Ze lijkt zich verder ook niet echt lekker te voelen. Huilt sinds 1,5 week overdag bijna constant. 's Nachts slaapt ze wel goed, maar dit zou kunnen komen doordat ze gewoon doodop is, omdat ze overdag bijna niet slaapt? Wat zou dit kunnen zijn en is het nodig om naar de huisarts te gaan?? Ze huilt niet gewoon, maar het is meestal echt krijsen wat ze doet en daarbij overstrekt ze ook regelmatig. Ze lijkt wel pijn te hebben.
    Ik ben op het moment aan het overstappen van borst- naar flesvoeding (hypoallergeen). Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Heb ook nagedacht om naar een osteopaat te gaan. Mijn bevalling is ingeleid en ze is met een vacuum gekomen. Ook is ze opgenomen geweest op de kinderafdeling waar ze een infuus in haar hoofd heeft gekregen. Al met al heeft ze dus heel wat meegemaakt in haar jonge leventje. Zou het zin kunnen hebben of had ze dan vanaf haar geboorte al constant zo hebben moeten krijsen?? Want in het ziekenhuis en de 1e week thuis sliep ze wel redelijk goed.
    Ik ben de wanhoop een beetje nabij. Trek het bijna niet meer dat ze de hele dag zo krijst. De cb arts kon overigens zo op het eerste gezicht niks aan haar zien.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Heb je voor de ogen al wat borstvoeding geprobeert? Paar keer per dag een druppeltje erin. Als je gaat schoonvegen, dan van buiten naar binnen vegen en gaasje maar één keer gebruiken. Bv doet echt wonderen bij vieze oogjes.

Ik lees dat je aan het overstappen bent. Over het algemeen mag je 2 weken tellen voordat een baby (lees de darmen) aan andere voeding gewend is. Hoelang krijgt ze nu HA-voeding? En hoeveel?
    De rode pukkeltje kunnen met de voeding te maken hebben, maar ik kan dit niet zo zeggen via het forum. Als je het idee hebt dat de pukkeltjes erger worden kan je ze altijd even bij een deskundige laten zien.

Overdag is er weinig slaap en veel krijsen. Krijgt ze veel prikkels overdag? Wat is haar ritme betreft slapen, wakker zijn etc? Waar slaapt ze? Wanneer krijst ze? Is dit voor, tijdens na een voeding?
    Hoeveel voeding krijgt ze? Etc Etc

Ilja

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ze krijgt al hypoallergeen sinds haar geboorte, omdat ik te weinig borstvoeding had. Ik voedde haar dus altijd bij. Het krijsen is constant. Ze wil steeds drinken, drinken, drinken. Ik ben bang dat ze verborgen reflux heeft. Ze slaapt overdag helemaal niet meer. 's Avonds is ze volgens mij gewoon zo doodmoe van de dag dat ze daarom 's nachts wel redelijk slaapt. Ze komt ongeveer om de drie uur, maar op dit moment is het dus constant. Ik kan haar moeilijk de hele dag door voeden. Dan krijgt ze veel te veel, want ze drinkt het allemaal op. Ze krijgt normaal gesproken zo'n 100 ml per keer, maar is hier niet tevreden mee. Ze blijft huilen en happen na de voeding. Is dit niet direct dan wel na een uur alweer. Gisteren sliep ze ineens van 's avonds half 10 tot half 4 's nachts. Er zit dus totaal nog geen ritme in slapen en eten. Ze slaapt gewoon in haar eigen kamer.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als ik het goed begrijp krijgt ze 100cc a 3 uur. Dus 800cc in 24 uur.
    Hoeveel weegt je dochter nu?
    Misschien is ze wel toe om wat meer voeding per keer te krijgen zodat je ook richting de 7 voedingen kan gaan.

Ikzelf denk momenteel nog niet aan een reflux. Als je daar toch aan blijft denken kan je proberen om de voeding wat te gaan indikken met nutriton, hoofdeind bedje wat hoger zetten, goed tijdens/na de voeding laten boeren.
    Daarnaast kan het natuurlijk zo zijn dat ze last van de bevalling heeft. echter via een forum kan ik daar niets over zeggen.
    Je zou dat met je HA kunnen bespreken.

Ilja

Deel Deze Pagina