Familie luisterd niet...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tweeling, Dec 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Als wij ergens op visite zijn dan hebben we vaak wat dingen waar we met de kleine van 1,5 jaar tegenaan lopen.

Wij hebben regels in ons huis en daar heeft ons kind zich op een ander ook aan te houden.
    Bijv. op de bank hoor je te zitten en niet te staan of te springen, dus op een ander ook niet.

nu is er regelmatig onduidelijkheid...
    als ze iets pakt wat wij niet erg vinden bijv. vilten onderzetters, dan is het aan de eigenaar om te zeggen of ze dat liever wel of niet hebben. Als het een vaas was geweest hadden wij natuurlijk gezegd dat dat niet mag!
    Nu is het zo dat we regelmatig merken dat ze dan de ene keer bijv. die vilten onderzetters wel mag hebben en de andere keer liever niet, of de ene keer wel met speelgoed op de salontafel mag spelen en de andere keer niet?!

We hebben al eens gezegd dat je dat niet kunt maken en dat je dan duidleijk moet zijn anders moeten wij haar straffen voor iets waar ze niks aan kan doen...

Het volgende opstakel is dat ze onze meid nooit alleen kunnen laten spelen. Altijd maar roepen, kom eens kijken, pak dit eens, zie dat, wil je drinken etc etc...
    de kleine vind dat niet erg natuurlijk maar word na een uurtje of wat vervelend en wil alleen maar aan de gang gehouden worden. Doen we dat even niet dan gaat ze streken uithalen om aandacht te krijgen...je raad het al die aandacht krijgt ze dan natuurlijk!

Ook dit hebben we eens uitgelegd maar er word niet naar geluisterd! Mede ook omdat de kleine natuurlijk meteen weer om aandacht staat te vragen, ze weet dat nu inmiddels wel!

hoe los ik dit op want dit is gewoon niet leuk meer voor mijn man en mij om zo op visite te gaan, we moeten steeds achter de kleine aan en straffen enzo....

hoe dringen we tot de visite door!?
    ps. het gaat voornamelijk om onze ouders, vij kennissen kun je wel eens iets door de vingers zien, daar kom je ook niet vaak.

(sorry voor het lange verhaal ;) )

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Pff herkenbaar!
    Ik lees ff mee ;)

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat de enige oplossing is om toch nog een keer flink en duidelijk op je strepen te gaan staan!
    Luisteren ze daarna nog niet, eigen regels (blijven) hanteren (dus wat bij jullie thuis wel ok is, is bij visite ook ok.) Mochten ze zich mengen in jullie regels, kort en kwadaat zeggen 'wij willen dit wel/niet hebben omdat...' En klaar is kees!

4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Nou herkenbaar hoor. Moeders vind onze dochter zo lief. Dan moet ze weer op haar buikje liggen in de box, dan weer op haar zij. Dan moet ze weer in de wipstoel. Dan moet ze weer zus, dan weer zo. Toen heb ik gewoon een keer brutaal gezegd(ik heb het lief gevraagd natuurlijk maar daar werd niet naar geluisterd) ''Laat haar nou eens liggen, hoe zou jij het vinden als er telkens aan je geplukt word?!Hier word ze alleen maar onrustig van '' En sindsdien doet ze het niet meer..Maar goed ik zou ook gewoon eens wat strenger zijn tegen ze en zeggen van ''Jullie moeten duidelijke regels opstellen want anders snapt zij ook niet wat nou wel en wat niet mag!'' Klinkt misschien hard hoor maar anders dan blijf je bezig natuurlijk en dat maakt het er ook niet leuker op om op visite te gaan natuurlijk! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,089
    3,871
    113
    Tja, dat ze vanalles met haar willen doen, snap ik wel, dat is hier ook zo. Maar op een gegeven moment zeggen we vaak dat ze gewoon even rustig moeten doen met haar, omdat ze anders helemaal hyper wordt en daarna dus heel vervelend. Vaak zet ik haar gewoon in de kinderstoel of op schoot bij een van ons met een bekertje drinken ofzo.
    En ook eten aanbieden, daar zeggen we vaak wat van. Vaak willen ze haar helemaal volproppen. Maar het blijft irritant.
    En bij mij gelden dezelfde regeltjes gewoon overal, kan me niet zoveel schelen of dat toevallig wel van die mensen mag.

6. edithdeb

edithdeb Bekend lid

Dec 28, 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    gelukkig heb ik daar geen last van.

wel heb ik 1 keer gehad met kerst bij mijn zwager, we waren daar met de hele fam van mijn man.. die waren steeds mijn gezag aan het ondermijnen,als ik zei dat yordi iets niet mocht, zeiden hun ach joh dat kan toch geen kwaad. laat hem maar gaan. dus ik dacht oke wat jullie willen. en op een gegeven moment was het natuurlijk niet leuk meer wat yordi deed en gingen ze hem wat boze reacties toe spelen.

toen heb ik ze gelijk gezegd waar het op stond. zo van oja dat is lekker? eerst mag hij alles en nu opeens is hij volgens jullie vervelend?
    lekker duidelijk tegen dat kind zijn en daarna met boze reacties afstraffen?

ik heb mijn kind opgepakt en ben naar huis gegaan.
    de boodschap was goed over gekomen, ze hebben er denk ik nog lang over na gepraat en hebben me allemaal hun excuses aan geboden en zich nooit meer met mijn opvoeding bemoeit en respect voor me gekregen.

mischien erg drasties maar als je van die botte koppen voor je heb. moet je wat.

succes meiden ik hoop dat jullie snel een goede oplossing hebben

groetjes edith

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    tjee wat een hoop herkenbaarheid!

bedankt voor julie verhalen daar heb ik echt wat aan!

(meer verhalen zijn nog welkom hoor, nu merk ik tenminste dat wij niet de enige zijn!)

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wij hanteren op visite dezelfde regels als thuis.
    Dus niet aan de onderzetters, geen speelgoed op de tafel.
    Ook als het van de eigenaar van de onderzetters/ tafel wel mag, dan mag het van ons dus nog steeds niet.
    Zo blijf je duidelijk naar je kind toe, ik heb dit liever zelf in de hand.

Extra aandacht op visite vind ik niet zo erg.
    Dat hoort er nou eenmaal bij.
    Thuis breng ik de boel wel weer in het gareel.

Ik moet inderdaad ook vaak achter mijn zoontje aan als we op visite zijn.
    Op deze leeftijd is dat niet anders.
    Ik hoop dat hij op een dag alles onthoudt :D .

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik denk idd op je strepen gaan staan. Duidelijk aan je ouders uitleggen waar de grens ligt en in bepaalde dingen zorgen dat je op één lijn komt qua regels. want de ene keer wel en de andere keer niet kan je natuurlijk niet maken tegenover zo'n kleine. die snapt dat dan ook niet meer.

10. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Misschien is het handig een speelkleed mee te nemen voor je kindje. Niet dat dit het verhaal van de regeltjes duidelijker maakt, maar het vermijd wel het een en ander. Het geeft ook een stukje eigen ruimte waar vrijelijk gespeeld kan worden.
    Mijn kleine is nog te jong, dus ik heb nog geen ervaring, maar als wij visite hebben met een kleine vind ik het fijn als de ouders duidelijk zijn over wat zij met hun kind hebben afgesproken. Dat is dan ook gewoon goed. Waar ik extra regels heb, kan ik dat melden en dan is dat van hun kant uit ook goed of ik zet zaken aan de kant waar de kleine niet bij kan dan.

11. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Dat probleem hebben wij ook. Mijn moeder houdt zich wel aan mijn regels. Mijn vader moet ik altijd goed in de gaten houden maar dan ben ik ook strand genoeg om te zeggen dat dat niet mag.
    Bij mijn schoonouders is het een ander verhaal. Hij mag bijvoorbeeld geen speelgoed tijdens het eten, maar iedere keer opnieuw geeft mijn schoonmoeder hem speelgoed en haal het dan maar eens weg... (zonder gejank en je wil het toch graag gezellig houden)

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hahahaha gaat niet altijd op natuurlijk.
    mijn neefje en nichtje mogen met vingers aan tv zitten thuis en op de bank springen is bij hun niet een probleem.
    nou ik zeg daar dus wel wat van als de papa en mama het bij mij thuis toelaten.
    ik ben ook van mening dat kinderen echt wel kunnen leren dat sommige dingen thuis wel en bij iemand anders niet mag.ze zullen dit wel moeten leren daar ben ik het mee eens.
    mijn neefje en nichtje mogen bij opa wel eens een glaasje cola(met toestemming papa en mama )maar thuis mogen ze dit niet dat weten ze ook echt dondersgoed.

13. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ik denk dat je het heel goed hebt aangepakt :thumup:

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    een keer in de keuken apart nemen en duidelijk zeggen dat je dat dus echt niet meer wil hebben.
    jij bent tenslotte de baas en niet je schoonmoeder!

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Bij ons is het zo da papa en mama bepalen wat wel en niet mag en ook waarschuwen doen wij.
    Ik vind het anders voor mijn dochter te verwarrend wat wel waar mag en wat niet.
    En met waarschuwen ook vind ik dat ze naar papa en mama moet luisteren.
    En dat hebben we gewoon gezegd en het gaat prima tuurlijk heb je soms dat oma of wie dan ook zeg o dat mag niet en dat is geen probleem maar het meerendeel bepalen wij.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zo herkenbaar.. Van mijn schoonouders mag ze overal aanzitten.. inclusief de glazen ballen i.d. boom.. Bij thuiskomst was het dus meteen richting kerstboom waar ze voor die tijd nog niet 1x bij had gezeten.. Gevolg.. bal kapot.

Ik heb opa en oma heel goed duidelijk gemaakt dat wanneer ze glas in haar hand krijgt ze Esmee duidelijk mogen maken dat dit komt omdat ze van opa en oma met kerstballen mag spelen..

Zo pakken wij het aan.. en het heeft altijd nog geholpen. Leg het gevolg bij hun..

Verder zijn het schatten en laten ze de opvoeding geheel bij ons..

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Erg irritant!
    Hier precies hetzelfde.... Mijn man heeft 2 jongere zusjes die erg vervelend kunnen zijn. Als de kleine lekker aan het spelen is, duwen ze de hele tijd speelgoed onder zijn neus. Hij kan geen moment lekker rustig alleen spelen.
    Nu is het ook nog zo dat over 2 weken hij daar een middagje heen gaat (ivm werk) Opzich niet zo erg, maar het is op de woensdagmiddag en dan zijn ze dus thuis.
    Ik zie er wel een beetje tegen op, maar aan de andere kant... Nathan is al wat ouder en als het hem niet aanstaat zet hij het op een heeeel erg hard brullen en gillen :) En dan is het natuurlijk niet meer leuk :rolleyes:

Maar goed, ik snap je irritatie. Leg het ze voor, of betaal ze met gelijke munt terug (dus ook de hele tijd speelgoed voor hun neus zwaaien, en dan vragen of ze het ook zo leuk vinden?! )

Ik zal er van de week nog even goed met mijn schoonmoeder praten dat ze Nathan toch wel een beetje met rust moeten laten, anders is het middagje snel afgelopen.

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    dit is zoooo herkenbaar...nou is noa nog erg jong voor regels enzo...maar herkenbaar in de zin als je iets meerdere keren hebt aangegeven dat ze dan tich doorgaan...als noa bijv 'savonds nog n flesje krijgt en ik haar beneden haal..(ook stom van mij..als ik nu een fles geef en er is nog visite dan doe ik dit boven) dan zeg ik...ff niet tegen haar praten en zo want dan is ze weer klaarwakker en zitten wij met de penarie straks als we naar bed willen...nou ik ben nog niet beneden of het is...HALLO NOA! KIEK KIEK pffff....dus ik begrijp wat je bedoelt..en ben bang dat het bij ons met die regels straks net zo zal gaan...sterkte!:p

Share This Page