Ik zet mijn zoontje altijd op schoot met zijn rug tegen mijn buik, en dan de tv aan zodat hij gebiologeerd naar het scherm kan staren (dan blijft hij lekker rustig ). Als hij dan even 10 seconden zijn handje stil heeft, ga ik pijlsnel van knipknipknipknip....en sneller dan het licht zijn zijn nageltjes weer kort Hij heeft het zelf niet eens door volgens mij. Ik vind het trouwens geen leuk klusje, want ik ben altijd bang dat ik in zijn vinger knip (wat nog nooit is gebeurd), en het vervelende is dat ik die nagels echt ELKE week moet knippen...die dingen groeien echt supersnel!
Nou het is vanochtend wel goed gelukt. Op het aankleeedkussen met daarnaast een beertje waar muziek uit komt. Nou perfect. Ze lag mooi naar het beertje te kijken en te luisteren en kon ik gauw haar nageltjes knippen. En heb niet in haar vingertjes geknipt.
Ik knip de nageltjes ook met een nagelknippertje, minder gevaar op in vingers knippen. Ik knip gewoon als ze wakker is.
Ik doe het als ze in de kinderstoel zit. Met een nagelknippertje. En heb inderdaad ook 1x in haar vinger geknipt... Ik pak 1 handje vast en in de andere geef ik een speeltje. Daar zit ze dan mee te spelen en heb ik mooi de tijd om haar nageltjes te knippen en te vijlen.
Tja, ik ben ook wel sterker dan m'n meissie, maar het is verbazingwekkend hoeveel kracht ze heeft om dat armpje/handje los te wurmen. En als ik haar vingertje niet héél stevig vast heb, durf ik echt niet op de gok te knippen... Ze vindt het ook helemaal niet fijn om stevig vastgehouden te worden, dus dat is al vragen om problemen. Dus hier is het eigenlijk steeds wel een rotklusje, voor ons allebei. Vaak helpt m'n vriend door haar stevig vast te houden en af te leiden, of zet ik haar voor de tv (helpt niet echt...) Slapend knippen kan niet, want ze slaapt altijd in bed en dat is te diep om er goed bij te kunnen. Goede tip, die ga ik proberen te onthouden voor later! Haha, dat kan vast best werken ja: heel vrolijk doen, wie weet trapt ze er in! In de kinderstoel ga ik ook eens proberen.
Wat hier hielp was haar juist naar mij toe zetten. Ik ging dan op de bank zitten, trok mijn benen op en zette haar daar dan met haar ruggetje tegen aan. Zo keek ze mij aan en kon ik lekker gekke bekken trekken en ondertussen de nageltjes knippen, met een knippertje trouwens. Nu pas ik de bij-mij-op-schoot-terwijl-ze-tv-kijkt-tactiek toe! 8)