Uitslag in nekje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by NikkiF, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo Ilja !

Ons dochtertje is een lekker mollig meisje ... tsja, wat wil je met al die borstvoeding ! ;) Ze groeit prima en komt goed bij.

Helaas heeft dat laatste als nadeel dat ze bij haar nekje wat vel over elkaar heeft zitten, of dicht op elkaar, waardoor van die plooitjes ontstaan. Als ze spuugt, of het warm heeft wordt dat dan vochtig en geirriteerd.

Ik heb nagevraagd bij het CB wat te doen en zij adviseerde Bepanten erop te smeren. Dat helpt niet echt vind ik. Ik heb gebeld naar de huisarts. De assistente zei dat ik niet langs hoefde te komen, de dokter hoefde het niet te zien, maar gewoon een zalfje kom komen halen. Ik heb Hydrocortison 1% FNA creme gekregen. Nou ben ik erg huiverig omdat dit toch een soort hormoonzalf is.

Wat is jouw advies ? Hoe kunnen we dit het beste behandelen ? En wat denk jij over deze zalf van de HA ?

Alvast bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn allereerste reactie op je bericht....hormoonzalf voorschrijven zonder patiënt gezien te hebben :$...erg raar.
    Met hormoonzalf moet erg voorzichtig worden omgegaan namelijk en heel eerlijk...ik zou het (nog) niet gebruiken.

Het lijkt alsof je dochter last heeft van smet-plekken in haar nek. Deze ontstaan door wrijving, vocht en warmte.
    Zorg dat de plekken goed schoon gemaakt worden met water. Daarna goed droog deppen en smeer er een dun laagje sudocreme op. Je kan dit een paar keer per dag herhalen.

Misschien dat sudo wel helpt bij je dochter.

Succes

Ilja

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Dank je wel voor je snelle antwoord ! Woensdag moeten we naar het CB. Ik zal het daar ook maar eens laten zien. Ben benieuwd.

Groetjes,
    Nikki F

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ben benieuwd wat ze op het Cb hebben verteld.

Ilja

Share This Page