slaapvraagje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mukkie11, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    even een vraagje over slapen:

hoelang slaapt je kleintje gedurende de nacht en hoveel uur slaapt hij/zij overdag met 7 maanden??

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Dat is heel verschillend per kindje!
    Onze zoon sliep toen ongeveer 12-13 uur per nacht (7-7) en overdag nog 3x ong. 1,5-2 uur.
    Best veel dus!
    Maar er zijn zeker kindjes die veel minder slapen...

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    dank je! ja zeker veel! daarom vraag ik het ook, omdat onze smurf niet echt veel uren haalt...'s nachts wel ongeveer 12 uur maar overdag alleen hazenslaapjes...van als we geluk hebben een half uur of 3 kwartier, meestal in de wagen en dan nog een keertje...we komen dus op hooguit 14 uur per dag! maar hij is erg vrolijk en actief dus het lijkt of hij niet meer nodig heeft. ook is hij nooit ziek tot nu toe (ff afkloppen!!!!)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    euhm.. de laatste tijd:

19.30 naar bed en wordt s'nachts nog 1 keer wakker voor een fles. Rond 7 uur/half 8 is hij meestal weer wakker.
    Ik breng dan mijn dochter naar de psz en ga dan meestal even wat dingetjes doen en dan slaapt hij in de kinderwagen nog een tijdje. Dan s'middags rond half 1 weer in bed tot een uur of 3.

5. MamaMarije

Ja, er zijn idd kindjes die niet zoveel slaap nodig hebben. Wij hebben die periodes ook wel gehad, maar dat ging altijd weer over gelukkig ;):).

Idd, wat je al zegt: zolang je kleine verder happy en gezond is, zal het wel goed zijn. En zolang je hem altijd op bed legt bij vermoeidheidssignalen, krijgt hij iig de kans om goed te slapen. Het is dan aan hem hoeveel hij er gebruik van maakt.

Is hij ook echt uitgeslapen als hij wakker wordt? Of heb je vaak het idee dat hij nog moe is?

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    wanneer hij echt wakker is dan is hij zo vrolijk en opgeruimd dus daar maak ik me geen zorgen over. ik probeer ook het signaal op te pikken, meestal is dat oogjes wrijven...maar idd misschien is hij een kindje dat niet zo heel veel slaap nodig heeft!het is alleen soms lastig omdat ik zie en merk dat hij moe is (oogjes wrijven en mekkeren zeg maar haha!) maar het lijkt of hij zichzelf wakker wil houden...op die momenten is het soms echt onmogelijk. en als hij dan slaapt is hij meestal na een half uur (soms zelfs eerder) wakker...

7. MamaMarije

Het blijft wel lastig vind ik om de slaapsignalen goed te blijven herkennen. Je kleine wordt er namelijk ook steeds beter in om ze te verbergen ;). Hier is het ook: oogjes wrijven, rode wangen, gapen, jengelen, niet luisteren (maar dat is nog niet van toepassing bij jullie :D), en heeeeel erg druk zijn!

Je moet je kindje daar echt in leren kennen en dan nog kan het regelmatig veranderen.

Als je de slaapsignalen mist, kan het zijn dat hij wat overprikkeld raakt en dan dus weer sneller wakker wordt. Die periode hebben wij ook gehad van ong 3-6 mnd. Dan is het echt zorg dat je hem op tijd op bed legt om de prikkels te reduceren. Rond deze leeftijd vinden ze namelijk echt alles interessant en slaap niet zo nodig.
    Ik ben Lucas toen gewoon ietsje eerder dan ik normaal zou doen, op bed gaan leggen. Dat hielp goed. Ook een goed consequent bedritueel hielp hier goed.

8. giraf

giraf Niet meer actief

Onze dochter (7 maanden) slaapt ook vaak heel weinig overdag.
    Meestal slaapt ze 2x 3 kwartier overdag.
    's Nachts slaapt ze 12 uur aan een stuk en overdag is ze gewoon vrolijk en alert, dus ik denk dat ze aan de nachturen genoeg heeft..

Misschien dat het nog gaat veranderen als ze eenmaal gaaan kruipen enzo, dat ze meer energie verbruiken?

9. giraf

giraf Niet meer actief

Wat ik trouwens ook wel eens doe is haar gewoon in bed leggen. Dan slaapt ze niet, maar dan kan ze wel even uitrusten van alle prikkels hier beneden. Dan ligt ze lekker een beetje te spelen in haar bedje.

10. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Evelien is over 4 dagen 7 maanden ;)
    En slaapt van 20.00 tot 09.00
    en dan komt ze voor de fles, en soms gaat ze dan nog een uurtje terrug naar bed niet altijd.
    En daarna is ze wakker tot 14.00 en dan slaapt ze tot 17.00
    en dan is ze weer wakker tot 20.00
    op 24 uur slaapt ze dus 16uur en is ze 8 uur wakker (als ze niet het uurtje na de ochtend fles terrug gaat)

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter slaapt minimaal 12 uur per nacht, overdag scheelt het veel maar meestal rond de 5 uur verdeeld over 3 slaapjes, de middag slaapt is het langst.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    bedankt voor de tips! misschien moeten we hem idd maar gewoon eerder in bedje leggen want het kan best dat hij soms overprikkeld is...hij is wel een druk baasje sowieso, maar ik herken er wel wat in...we gaan het eens proberen!thanx!

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    zat ik ook aan te denken...dat hoop ik dan haha!:D jullie kleintje zit dus zo'n beetje op wat onze spruit slaapt.ach misschien wat energiekere wezentjes?;) ik ben ook geen enorme slaper hoor, kan makkelijk met minder slaap toe!

Share This Page