Nageltjes knippen

Discussie in 'Verzorging' gestart door dolfijn1982, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe knip jij de nagels van je kindje?

1. met een schaartje

2. met een nagelknippertje

3. ik vijl ze alleen

4. niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Vanmorgen erg geschrokken..
    ik was Beau zijn nageltjes aan het knippen en heb per ongeluk in zijn duim geknipt :$
    Huilen dat ie moest :( Oh, voelde me zo'n slechte mama!
    *gelukkig kon hij meteen aan de borst omdat die giga begonnen te lekken :) *

Dus nu ben ik benieuwd hoe jullie de nagels van je kindje knippen en of het wel eens is voorgekomen dat je in zijn/haar vingertjes hebt geknipt.. (of ben ik de enige domme mama :()

Normaal knip ik met een schaartje, maar vanmorgen toch de nagelknipper maar eens uit geprobeerd.. maar dat laat ik ook wel even zitten ;)

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe van alles. Knippen met schaartje, met knippertje en ook vijlen. En soms laat ik ze gewoon zitten, en haal alleen weg waar een haaltje aan komt.
    Heb geloof ik wel één keer een klein stukje in de vinger van m'n zoontje geknipt (met het knippertje, als ik me goed herinner), maar dat was echt minimaal, het deed hem niet eens pijn, hij was meer verbaasd.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb niet gestemd. tot een maand of 7/8 heb ik niet geknipt dan zijn de nageltjes nog te zacht en ze breken dan vanzelf af. nadien deed ik het met een schaartje als hij sliep. sinds hij 2 is doe ik het als hij wakker is en tv kijkt s' avonds na het badje.

echt raak geknipt heb ik nog niet. maar mijn gevoel is beter ontwikkeld dan gemiddeld omdat ik slechtziend ben. misschien komt het daardoor. ik denk dat het vaak voorkomt hoor dat je ent een puntje raakt. het is allemaal zo klein.

4. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Hier met het nagelschaartje, durf het nog niet aan met de knipper met die bewegelijke handjes :). Kan er ook niet goed bij met de knipper....

Je bent echt geen slechte moeder hoor!!! Kan iedereen overkomen met die kleine vingertjes.

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    o jakkes ja bij mij ook een x gebeurd daarna knipte mijn man de nageltjes met een knippertje . als ik het doe doe ik het met een schaartje (handigd mij beter) maar meestal doet mijn man het

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik knip zn nageltjes elke week met schaartje!

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik doe het met een knippertje en ik heb tot nu toe 1x in haar duim geknipt. ze had er gelukkig niet zo heel veel last van.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff ik word er helemaal gek van hier moet ik ze elke dag knippen ze groeien zo hard (schijnt gezond te zijn ;) maar wel vervelend) met een schaartje doe ik het met een vijl lukt niet goed en knipper durf ik niet schaar heb ik iets meer controle lijkt het wel...

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik doe het met een schaartje en ook bijna dagelijks. Nog niet in z'n vingertjes geknipt. Ik krijg ze alleen niet mooi glad zeg maar, ook als ze kort zijn vind ik ze erg scherp. Vijlen vind ik niet echt werken met het vijltje wat er bij zit, haalt niet veel uit en is lastig met die beweeglijke handjes.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik knip de nageltjes van julian al sinds die paar dagen oud was eigenlijk nog nooit in zijn vinger geknipt ik deed het altijd en nu nog met een nagel schaartje

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik knip al vanaf het begin met een nagelknippertje, en ik zet (i know :)) een leesbril op, dat zijn net vergrootglazen :) De hoekjes vijl ik een beetje af zodat het niet scherp is.

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bedankt voor alle reacties! ben blij ;) om te lezen dat ik in elk geval niet de enige ben.. Gelukkig heeft Beau er ook geen last meer van gehad, ik veel langer :p

Maar als ik dit zo lees dan hou ik me voorlopig toch maar bij het schaartje.. ligt inderdaad beter in de hand en beter gevoel..
    Ik wou dat ik ze gewoon kon laten groeien en zitten, maar Beau vind het geweldig om zijn gezicht vast te pakken en met die scherpe nageltjs van hem leverd dat heel wat krassen en open plekken op.. Ik moet ze echt elke 4 dagen wel knippen!

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Niet eens zo'n verkeerd idee :) Jat die van manlief volgende keer wel.. en misschien heb ik beter zicht! ;)

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Net als hier! Tegenwoordig vind ze het wel grapig als ik knip, dan roept ze heel hard: Tok!!

Blij toe..

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 'niet' gestemd, omdat ik bij de oudste ook een keer in haar vingertje heb geknipt en sindsdien niet meer durf!
    Mijn man doet het nu met een nagelknippertje. Bij de oudste (bijna 4) doe ik het soms, want ze weet nu dat ze stil moet zitten!

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier het knippen zo lang mogelijk uitgesteld maar na een paar maanden moest ik er toch aan geloven.
    Laatste vingertje waar ik was ging het mis maar gelukkig huilde ze niet. Sindsdien gaat het steeds goed. Ik doe het met een knippertje. Wel vind ik het een ramp, doe het meestal tijdens een voeding en laatst had ze een flesje melk voor het slapen gaan en ging het ook prima. Blijf er een hekel aan hebben, vooral ook omdat ze geen seconde verder stil zit.

17. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb ook een keer met een knippertje een beetje in haar vinger geknip, bloeden! En mevrouw? Geen probleem helemaal niet huilen, maar die pleister super interressant!
    Moest wel 3 keer vervangen en met een sokje om haar handje slapen.
    Sindsdien doe ik het altijd met de schaar en dan op de comode, ze blijft gelukkig altijd rustig liggen dan :)

18. bereke

bereke Niet meer actief

Niet. Ik laat dit door mijn man doen omdat ik zelf niet durf :). Hij gebruikt daarvoor zo'n speciaal schaartje met afgeronde punt.

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik doe het met een knippertje. Ik heb nog niet in haar vingers geknipt (even afkloppen). Maar wat een vreselijk werkje vind ik het zeg. Ze kan geen seconde stil liggen, en ik moet haar nagels wekelijks knippen omdat ze zo snel groeien. En ze krabbelt zichzelf steeds als ze te lang zijn:x. Niet echt mijn hobby dus.

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb gestemd op het schaartje, de knipper lijkt me echt eng, moet er niet aan denken dat ik in dr vinger knip..

Deel Deze Pagina