Nageltjes knippen

Discussion in 'Verzorging' started by dolfijn1982, Jun 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe knip jij de nagels van je kindje?

1. met een schaartje

2. met een nagelknippertje

3. ik vijl ze alleen

4. niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier knip ik met het schaartje. zeker elke week, soms vaker omdat ze zo snel groeien. heb hier namelijk ook een krabbertje, vooral in zijn gezicht.

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    mij is het ook een keer gebeurd toen ik het knippertje wilde proberen, nou mooi gebruikt ik die niet meer!

Ik doe het nu met het schaartje om de 2 weken ofzo en verder houd ik het bij met het vijltje. Maar voorlopig voor mij geen knippertje meer ;)

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik knipte vaak als ze toch lekker op de arm lag te slapen. Dan kon ik mooi voorzichtig knippen, met een schaartje

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik doe het altijd met een nagelknippertje.. in het begin met een vijl maar dat duurt een eeuwigheid:D

ik doe het altijd tijdens de fles dan is hij altijd lekker rustig

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Tijdens voeden gaat met niet lukken.. heb me armen dan echt wel vol aan hem vasthouden (BV) ;)
    Slapen op mijn arm.. tja, dan ook maar 1 hand vrij dus gaat ook niet lukken ;)
    Op aankleedkussen.. tja, daar is dit gebeurd :(
    Manlief het laten doen.. hmm.. die kan geen nageltje onderscheiden met zijn geweldige ogen :cool:

Toch wel goed voor mijn 'deuk' dat ik niet de enige ben, maar ik hoop dat iedereen nog veel nageltjes mag knippen zonder de vingertjes te raken :)
    Ik denk dat ik er morgen of overmorgen weer aan moet :$ ga terug naar het schaartje en doe het wel na zijn badje als hij meestal rustiger is.. Hopelijk gaat het deze keer wel goed!

6. fafje

fafje Niet meer actief

hier groeien de nageltje smega snel..soms doe ik het iedere dag, maar ben ook echte en bijhouder..hou niet van witte randjes...

altijd na dat iets heeft gegeten...meestal sochtend sna zn ontbijt...ik in kleermakerzit, hij in mn "kuiltje" met zn rug tegen me aan...iet sleuks in het ene handje, en rustgi knippen...

nou ben ik ook nagelstylist (mss speelt dat mee, ben totaal niet bang om te knippen) en doe het heel snel...nog nooit in zn vinger geknipt..ook niet Bijna ofzo...hij is het zo gewend, hij weet het als ie het ding ziet, dan issie hij ineens heel rustig...en kan ik er makkelijk 5 minuten over doen...maar ben meestal wel in 2 minuutjes klaar...teentjes gaan nog sneller

(toen ie kleiner was, legde ik em gewoon plat en bijv dan legde ik mn linkerarm over zn rechter armpje, om tegen te houden, en daarmee hield ik zn handje vast...en knipte ik dus met mijn rehcter hand zijn rechterhandje... snap je het een btj :p)

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Bij dochter 1 knipte ik de eerste knipbeurt in haar duim. Sindsdien doet manlief het, pijnvrij....
    Bij dochyter 2 dacht ik: ik probeer het weer eens. Hoppa, weer in haar duimpje geknipt bij de allereerste knipbeurt.

Ik doe het niet meer, mijn man is er veel beter in! :)

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Gisteren Beau zijn nageltjes weer geknipt.. deze keer met schaartje.. en gelukkig is alles goed gegaan :)
    Hij bleef ook heel rustig liggen.. zou hij beseffen dat het dan beter gaat?? ;)

Bedankt voor alle reacties! Ik hou me voorlopig bij het schaartje en dat knippertje berg ik nog wel een ver weg op!!

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Fafje; kan het ongeveer volgen ;) maar hou me voorlopig maar bij het aankleedkussen, dit is voor mij een fijne hoogte en daar ligt Beau het stilst.. op schoot is het een echte wiebelkont! maar dank je voor de uitleg!

@Miepie; ik wou dat ik het aan manlief over kon laten, maar wij zijn er beiden van overtuigd dat Beau dan geen vinger meer over houdt.. hihih manlief heeft niet zulke beste ogen :p
    Balen dat het bij beide dochters heeft moeten gebeuren bij jou!

10. fafje

fafje Niet meer actief

oh kijk nu naar je banner, nee dat deed ik ook toen hoor!! dit is sinds hij zo bewegelijk is...rond een maand of 6 dee dik het zo

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hier bij zoontje 1x in vinger geknipt. Bij dochterlief al 3x in de duim geknipt....:) De eerste keer 'gewoon', de laatste 2 keren waren helemaal erg. Want ik knipte in haar rechterduim, vervolgens ging ik verder met de linkerhand en hoppaa ook een knipje in linkerduim... :(:)

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Mmm... ben ik dan de enige die de nageltjes gewoon afbijt? Nagels van zoonlief groeien echt ontzettend snel, en hij heeft nogal de neiging zichzelf (en mij :D) te krabben. Dus elke ochtend check ik ze even! Nou vindt hij het niet echt geweldig, dus maak ik er maar een spelletje van: ik doe of ik zijn vingertje op ga eten, hij begint te schateren en dan is het zo gepiept.

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hmm.. afbijten.. nee, sorry dat zie ik niet zitten.. hou echt niet van nagels bijten, en die van Beau zijn best hard dus ik denk ook niet dat hij er blij van wordt..
    maar wel een goede manier als het je ligt, je kan in elk geval nooit in vingertjes knippen :D

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    De eerste 6 weken mag je toch niet knippen? Ik scheurde ze toen af en soms vijlde ik wat bij. Tegenwoordig knip ik ze denk ik 2 keer per week, het duurt wel lang want ze vindt het machtig interessant dus het andere handje komt er regelmatig bij maar ik heb haar nog nooit in haar vingers geknipt. Mijn man wel, die moest het ook 1 keer doen en die knipte wel erg kort bij de laatste.

Teennagels vind ik lastig, die groeien echt krom om haar tenen heen lijkt het wel dus die scheur ik nog af, met het schaartje kom ik er niet omheen....

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Het wordt inderdaad de eerste 6wk afgeraden om nageltjes te knippen omdat ze nog te zacht zijn en kunnen inscheuren.. Dit was bij Beau niet het geval, ik kon/moest ze vanaf de tweede week al vijlen (heeel voorzichtig!) maar vanaf ongeveer een maand kon ik het niet meer met vijlen aan (nagels groeiden echt te hard) dus vanaf toen met schaartje gaan knippen.
    Teennageltjes kan ik hier gelukkig wel makkelijk knippen.

Share This Page