Wanneer van 4 naar 3 flessen en welke vervangen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Onze dochter is nu 6 mnd oud. We zijn met 5 maanden gestart met bijvoeding en ze eet nu goed groenen en fruit (vers). Ook zijn we vandaag gestart met opvolgmelk. Haar schema is nu als volgt:
    7u: 180/6
    9.30: fruit
    11u: 180/6
    15u: 180/6
    17u: groenten
    19u: pyjamapapje

Alle flesjes gaan helemaal leeg en zowel haar fruit en groenten eet ze meestal ook op.
    Nu vroeg ik me af wanneer we over kunnen gaan naar 3 flessen en welke fles handig is om te laten vallen (ik gok die van 15u).
    Moet ik wachten tot ze zelf flessen laat staan, of krijgt ze nu genoeg binnen om een fles er af te halen?
    En mochten we de fles van 15u eraf halen, is het dan handig die van 11u door te schuiven naar 12u?

Ik ga volg week naar het CB, maar was even benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Je schema is prima, ik zou de fles van 1500 laten vervallen en vervangen voor water of roosvicee en fruit. En ipv een pyamapapje (veel suiker) een fles maken. Eet ze ook al een korstje brood? Kun je haar tegen 12uur geven, straks eet ze rond die tijd ook een boterhammetje.

3. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    @Bianca: Ja ik zag met de verpakking weggooien dat er idd veel suikers in zo'n papje zitten. Dat wist ik niet. Ik ga vh weekend bambix pap halen vanaf 6 mnd en ga dan beginnen met s ochtends een fles of bordje pap en dan de avondfles idd alleen melk.

4. Felicity

Felicity Lid

18 nov 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad proberen om dan 's ochtends pap te gaan geven, en dan zou ik eventueel voor de nacht melk met rijstebloem geven ipv pyjamapapje.
    Heeft ze om 11 uur ook echt al honger? Anders zou ik die inderdaad proberen te schuiven naar 12 uur (is misschien ook handiger voor straks als ze brood gaat eten) En dan die van 15.00 weg laten en in plaats daar van broodkorstje/liga/ander tussendoortje.

Onze kleine is momenteel ook 6 maanden en gaat volgens dit schema:

9.00 ontbijt: c.a. 90 pap (bambix pak of gewoon voeding met rijstebloem)
    10.30: Fruit 125 gram
    13.00: Klein hapje brood proberen (meer spelen dan eten maar dat maakt niet uit haha) en daarna een fles. Afhankelijk van hoe hij gegeten heeft, ik bied altijd 210/7 aan
    15.00: Een kwart liga met wat roosvicee
    17.00: Warm eten 125 gram + daarna een toetje
    21.00: Fles 210/7 met 3 scheppen rijstebloem

Eerder had hij om 17.00 ook een fles van 210/7 maar deze hebben we laten vallen door eerst warm eten te geven en dan daarna een fles aan te bieden. Sinds 2 week laat hij die fles staan.

Wij kregen van het consultatiebureau het advies om de fles van 21.00 al weg te laten, maar hier vind ik het zelf nog veel te vroeg voor, hij drinkt deze nog helemaal leeg.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hier verviel de fles rond een uurtje of 3 's middags.
    Ben gestopt met pap voor het slapen gaan.
    Ze kreeg uiteindelijk 's morgens 210cc pap, tijdens de lunch 150cc melk en 's avonds voor het slapen gaan 210cc melk.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik snap niet waarom een fles zo nodig vervangen moet worden door water of sap (iets waar een baby helemaal niks aan heeft)
    Tenzij het kind buiten proportioneel hard groeit. Anders heeft een baby naar mijn mening gewoon haar voedingsstoffen nodig. Waarom die bewust vervangen voor vocht zonder voedingsstoffen??

Ik zou haar gewoon zelf laten weten wanneer ze minder flessen wil. Je kunt langzaam brood geven rond de middag, en dan zal ze de fles na brood vanzelf laten vallen. Die fles van 15 uur zou ik pas als maaltijd laten vallen als je kind 3 redelijke maaltijden eet:
    - Ontbij met granen;
    - Fruit als tussendoortje;
    - Boterham als lunch met melk
    - avondeten met groente/aardappel/rijst enz

Tot die tijd heeft je kind niks aan water met koekjes..,

7. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje krijgt ook echt geen liga hoor!
    Ook daarin de suikers. (ook in de babyvariant)

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Eens met adi, pas vervangen als de hoofdmaaltijden in orde zijn. Ik herken je dilemma bij 6 maanden, bij mij heeft de boterham de fles van 11 en 15 uur samengevoegd. Die fles geef ik ergens in de middag na het brood of vlak na het brood, afhankelijk of ik wegga.

Mijn dochter heeft vanaf 6 maanden dit menu:

7:30 fles 150/5
    9:30 1 stuk fruit
    11:30 1 boterham met boter (ging direct goed naar binnen)
    13:00 fles 150/5
    15:00 halve rijstwafel + slokjes water uit rietjesbeker
    17:00 potje 200 gram
    18:30 fles 150/5

Hoop dat je hier iets aan hebt.

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Eens.

Niet aan jou gericht TS, maar het lijkt wel een sport om een baby zo snel mogelijk zo weinig mogelijk flessen te geven. Zie het in mijn omgeving erg veel, naar drie flessen maar wel een hele plomp van 210/7 geven. Liever vaker wat minder denk ik dan. Vaak regelt je kindje het uiteindelijk ook zelf wel, laat vanzelf iets staan.

10. Felicity

Felicity Lid

18 nov 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zou ik mogen vragen wat jouw schema op het moment is?
    Wij geven dus 210/7 (zie boven) maar sta altijd open voor de mening van anderen, ben benieuwd hoe het dan anders kan? Vind het soms zo dubbel, de éen vind dat ze zoveel mogelijk voeding moeten krijgen nog, de ander vind dat de tussendoortjes nu toch écht wel moeten en dat 1 fles genoeg is.
    Hier helaas een baby die op het moment niet genoeg heeft aan een kleinere fles, dit resulteert in gehuil wat pas ophoud als hij voldoende heeft.

Deel Deze Pagina