onrustig slapen overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jo85, Apr 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Onze dochter is van 31 januari dus nu bijna 9 weken oud.
    Ze slaapt 's nachts prima door.
    Tot 2 weken terug sliep ze beneden in de kinderwagen.
    Maar ze begon steeds onrustiger te slapen dus ik dacht misschien is het wel.tijd dat ze boven gaat slapen in haar wieg.
    Dus s avonds gaat ze nu in de tummytub als haar broer in bad gaat ik geef haar dan een voeding in ons bed.in het donker en gaat ze haar wieg in.
    Dan ben ik nog wel een uur bezig om haar in slaap te krijgen.
    Geeft niks want dan heb ik de tijd er wel even.voor aangezien mijn man dan thuis is.
    Echter overdag wil ze echt niet in haar wieg en heb ik niet veel tijd om haar daar in slaap te kriigen. Ik heb namelijk ook nog een peuter van net 2 rond lopen.
    Nu slaapt ze maar beneden in de wipstoel overdag maar dat zijn echt hazeslaapjes.

Tips om haar toch boven in haar wiegje te krijgen ipv in de wipstoel?
    Of gewoon laten en ze is er vanzelf echt aan toe is en ze nu nog te klein is om overdag bij me weg te zijn?!

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik zit met exact hetzelfde. Mijn zoon slaapt nu overdag in de draagdoek. Ik vind t soms wel irritant maar het levert minder frustratie op dan steeds in bed proberen te krijgen. Hij slaapt nu meer en is Veel gezelliger. Onder een paar weken ga ik het bedje weer eens proberen.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Helaas zijn het hier maar hele korte dutjes lees 3x per dag 30 minuten 😯

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Hier hebben we ook een paar lastige dagen gehad voor de slaapjes overdag, maar ik heb wel doorgezet met haar in haar eigen bedje laten slapen. Met als resultaat dat ze nu een dikke pruillip trekt als ik haar erin leg en na max 5 minuutjes ofwel slaapt of ligt te duimen in bed en dan in slaap valt :D Het is echt even een kwestie van wennen voor je kleintje, denk wel dat hij meer slaap nodig heeft dan 3x 30 minuten.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar ik ben absoluut tegen laten huilen en ik kan met een peuter van net twee niet 15 min bezig zijn om haar in slaap te krijgen. Dat is vragen om ongelukken.
    Dat ze meer slaap nodig heeft is logisch. Maar ja hoe ga ik dat voor elkaar krijgen als.ik met haar op pad ben slaapt ze de hele dag maar ja ik kan niet iedere dag van huis zijn...

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Leg eens een gedragen t-shirt van je bij haar. Dan ruikt ze je en kan ze zich veiliger voelen. Wel alleen overdag doen zodat je haar in de gaten kan houden

7. panther

panther Actief lid

Jun 8, 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Hier ook meneer vertikt het om overdag in zijn eigen bedje te slapen.
    Hij valt in slaap na zijn badje en voeding zodra ik de trap oploop gaan die ogen open en ben ik ruim 1 uur bezig om hem in slaap te krijgen.
    Daarnaast snel wakker en overstuur.

Hij gefrustreerd en ik dus ik leg hem nu in de box dekentje over hem heen hij ligt rustig te kraaien af en toe de speen erin maar hij slaapt wel binnen 30 minuten en ook lang ook een paar uur achter elkaar.

Ik merk dat hij rustiger is en ik ben ook gezelliger.
    Ik ben tegen lang laten huilen maar weet dat daar de meningen over verdeeld zijn.

Lekker beneden leggen in de box anders?en wat knuffeltjes bij d,r neerleggen in de buurt?

Over een tijdje wil ik het boven weer gaan proberen.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik ben wel tegen lang laten huilen, maar voor mijn dochter is het boven slapen echt beter. Ze heeft een paar keer wat gehuild, na 5 minuten troostte ik haar aldoor, maar nu slaapt ze beter en is dus veel minder prikkelbaar en mama heeft ook geen stress meer. Wat bedoel je met, dan gebeuren er ongelukken? Als je peuter bijv even in de box speelt, kun jij toch best even naar boven om te troosten/speentje geven noem maar op? het was hier even investeren, maar die paar keer huilen voor het slapen gaan vind ik minder erg dan zien dat je kindje jengelig en gefrustreerd raakt van slaaptekort.. maar dat is mijn mening :)

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

#9 Jo85, Apr 4, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 4, 2014

Mijn peuter klimt uit de box dus dat is allang geen optie meer helaas.
    Ik heb een erg ondernemend kereltje rondlopen die zodra moeders even uit het zicht is dingen gaat uitspoken.
    En tja dan heb ik ook nog 3 honden rondlopen die ik dan wel wegsluit als ik even naar boven loop maar dan nog kan hij bij de benches komen. Ookal heb ik die in de bijkeuken met de deur dicht....
    maar ik heb nu gisteren met.een tut lap onder mijn kleren gelopen.
    En die nu naast haar gezichtje gelegd...
    Het lijkt wat te helpen.

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Wat lastig dan zeg! Ik vraag me ook af hoe anderen dat dan doen..

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij je houden in een draagdoek. Laten huilen zou ik zo jong echt niet doen, en met een ondernemende peuter is het dan roeien met de riemen die je hebt. In de draagdoek voelt ze zich geborgen en veilig en kan ze misschien wel veel lekkerder slapen. Anders zou ik de kinderwagenbak proberen, in een wipper slapen is natuurlijk ook niet echt ideaal door de houding waar ze in zit.

Overigens deed mijn dochter op die leeftijd ook hazeslaapjes overdag, in de kinderwagenbak. In bed wilde ze echt niet, het slapen 's nachts ging ook erg goed. Daarom heb ik haar nooit geforceerd, het werkte toch niet. Met 12 weken begon ze overdag rustiger en ook langer te slapen, maar pas met 8 maanden had ze twee flinke dutjes op vaste tijden. Daarvoor sliep ze wanneer het haar uitkwam ;)

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik.ben druk opzoek naar een draagdoek.die ik prettig vind. Heb twee rekbare liggen maar die zijn voor haar en mij te warm.
    Nu zat ik aan een mei tai hop-tye te.denken maar daar lees ik ook weer mindere dingen over.
    Ik denk dat ik voor een bondolino ga.
    Snel om te doen, geen gespen en lang te gebruiken.

Maar as we speak ligt ze boven in de wieg te slapen.
    Ik heb gezorgd dat aan haar tutlap mijn geur zit en dat lijkt te helpen.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

O ja, een knuffeldoekje heeft hier ook heel erg goed gewerkt om langer door te slapen.

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou ze heeft toch een uur geslapen... ben daar al heel tevreden mee... (het is ook weer "etenstijd"
    ze slaapt beneden maar max 30min per keer...
    Dus de tutlap zit nu weer onder mijn kleren en mevrouw kan even rustig drinken, dan weer knuffelen en spelen in de box..
    En dan maar weer een poging doen 😊

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Jo. Persoonlijk vond ik bondolino ook vrij warm, ook de zomerversie.
    Ik ben vandaag met zoon naar manueel therapeut geweest. Wanhoopsgreep. Maar hij vond wel iets en zl lijkt zowaar beter in zijn vel nu. Hij heeft nog niet in zijn bed geslapen vandaag maar er wel in gelegen zonder modern. Een hele verbetering.

Share This Page