Hallo allemaal, Ik vraag mij af of iemand dit bekend voorkomt: Een paar weken geleden knipte ik de nageltjes van mijn dochter. Geen rare dingen opgevallen. Een dag later laat ze haar duim zien en is haar nagel vanaf de nagelriem los aan het gaan. Niet rood, blauw, dik of ontstoken. Heb haar ook niet gehoord dat ze ergens tussen zat o.i.d. Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik het aan moest kijken. Als ze koortsig zou worden of het toch zou gaan ontsteken, moest ik gelijk bellen. Nageltje is er een paar dagen later helemaal af gegaan en er zat al een nieuwe onder. Nu begint het bij een ander nageltje én een teennagel. Zou ze een tekort aan iets hebben? Herkent iemand dit? groetjes, Kim
Heeft ze de afgelopen maanden misschien hand-mond-voetziekte gehad? Of vlekjes waarvan je dacht dat het de waterpokken waren? Want na hmv gaan na een paar maanden vaak ook de nagels vervellen of loslaten vanaf de nagelriem.
Ja, dat heeft ze gehad. Ik had dat ook voorgelegd bij de huisarts maar die zeiden dat dat er niks mee te maken heeft. Moet ik de huisarts weer bellen of hoef ik me geen zorgen te maken?
Dan is je huisarts niet goed op de hoogte. Hand-, voet- en mondziekte kinderen, volwassenen symptomen | Mens en Gezondheid: Aandoeningen Je hoeft er niks mee te doen, het gaat met een weekje vanzelf over. Geen zorgen maken.
Hier toevallig ook gehad met me zoontje die toen net 2 was Had allemaal vlekjes op zijn voeten en velletjes die los gingen dus naar de ha geweest toen en zeiden ze hvm-ziekte dachten ze. 3a4 weken later zag ik zijn nageltjes los laten even op Google gekeken kwam dus diezelfde ziekte omhoog dus maakte me toen geen zorgen meer. Dus het zal er vast gewoon mee te maken hebben nu is hij zo'n 3 maanden verder en laten geen nageltjes meer los (alweer een tijdje)ze laten eenmalig los voor zover ik nu kan zeggen.
Jep, komt inderdaad door de hand mond en voetziekte. Mijn zoontje is net ook 2 teennageltjes nog kwijtgeraakt, de hand mond en voetziekte is zo"n 2/3 maanden geleden.
Huisarts is dan gewoon weet het niet maat het komt echt van hvm ziekte als ze die had gehad! Is niet erg en verdwijnt van zelf als het uitgroeit
Mijn oudste heeft het pas ook gehad. En zij heeft geen hvm gehad. De arts zei dat het soms gewoon voorkomt...na een tijd viel de nagel er inderdaad af en zat er al een deel van dr nieuwe nagel en nu is het een gewone mooie nagel geworden.
Hier ook na hmv en daarna gewoon weer aangegroeid. Zowel een paar vingernageltjes als een paar teennageltjes. Je kunt wel een pleister plakken om te voorkomen dat 't nageltje afscheurt tijdens het spelen. Want dat kan natuurlijk wel weer een beetje pijnlijk zijn. Het gewone 'vanzelf' loslaten, merken ze volgens mij niets van (en ik heb echt niet zo'n bikkel, dus dan had ze het wel luid en duidelijk laten weten )