Hi meiden! Hoe en wanneer vijlen jullie de nagelstjes van jullie kleintjes?? Ik probeerde het net bij mijn kleine man, maar hij trok steeds zn handje weg (hij is echt n wilde bras). hij knijpt mij soms zo hard, netals of hij aant griepen is hihi
Na 6 weken mag je nageltjes ook gewoon knippen. Ik doe het altijd wel gewoon als hij wakker is. In het begin trok hij ook steeds zn handje weg, maar gewoon even klem zetten .. Nu zit hij gefascineerd mee te kijken hoe ik zijn nageltjes knip
Ow ik dacht dat je niet mocht knippen tot... ? maar gewoon met baby knippertje of mag t dan ook gewoon met de normalen nagelknipper?
Baby knippertje is wel makkelijk omdat het een klein knippertje is voor de kleine nageltjes.. Maar met een grotere kan het ook wel.. De kraamzorg heeft ons gezegd dat we na 6 weken mochten knippen.. Daarvoor hebben we 1x geveild volgens mij..
Ik heb zijn nageltjes de eerste weken niet gedaan! Hij krapte zichzelf niet en ik vond het vijlen heel ongemakkelijk. Bij toevallig ondekte ik een nagelschaartje voor baby's in mijn kraamcadeautjes toen hij 2 maanden was en heb zijn nagels toen geknipt en dat gaat echt super!
Knippen durf ik (nog) niet hoor!!! brrr Ik doe vijlen op een rustig moment... soms net na het voorlezen of als hij aan het tv kijken is.. of ik ga liedjes zingen terwijl ik vijl. Ik doe t ook weleens in etappes. Ene handje eerst en paar uur later de volgende. Weet niet of je borst of fles geeft? Maar anders evt. tijdens de fles, als papa deze geeft.. jij ff vijlen?!! (of knippen..)
Hier knip ik ze met een babyschaartje. Moet zeker 2x per week mijn jongste haar nagels knippen, groeien erg snel. Hier was het in het begin ook terugtrekken, maar wennen ze gauw genoeg aan, nu blijft ze helemaal gefocust kijken. Toen ze een week oud was waren haar nagels al best lang, maar ik vind vijlen teveel gedoe voor zulke kleine nageltjes. Dus ik beet ze er in het begin altijd af, dat mag ook als ze pasgeboren zijn.
Wij hebben twee keer gevijld... Het duurde zo lang! Bij de eerste keer knippen, knipte ik in haar velletje... Bloeden als een rund! Toen een hele poos de nageltjes gebeten en nu knipt mijn vriend ze. Hij gaat er echt even voor zitten en houdt haar handje heel stevig vast... Als ze erg ongedurig is doet hij het in 2 x. Zo'n 1 a 2 keer per week (!), dan zijn ze alweer vlijmscherp!
Bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat ik ze nog niet mocht knippen..Dat veilen duurt echt lang als de nageltjes ook wat langer zijn Ga vanavond als me vriend thuis is en de fles geeft proberen zn nageltjes te knippen! Net ook, liep ik ff met hem naar de buurvrouw en hield bij mijn arm zo hard vast en ech met zn nageltjes in me huid...auwa! Dus straks maar ff teamworken met me vriend hihi
Met 2 maanden ben ik ook gaan knippen. Nagelschaartje met afgeronde punten en dat gaat prima. Met vijlen was ik zo lang bezig en het was wel echt nodig want ze krabde zichzelf soms flink ivm verstopte neus. Ze viel vaak in de auto in slaap in de maxi-cosi met haar armpjes opzij en als ik dan thuis kwam (nam mc mee naar binnen) dan vijlde ik meteen even de nageltjes. Als ze wakker was deed ik het ook wel om haar te laten wennen aan het gefriemel bij haar vingers maar was het resultaat dus minder belangrijk. Nu knip ik ze gewoon als ze wakker is, zing dan een liedje en ze laat het gewoon toe gelukkig.
Zoo het is net gelukt hoor Papa gaf de fles en ik zat er beetje onhandig voor/naast/over hihi Teennageltjes ook gelijk gedaan, nu is t mannetje weer voor even netjes en kan hij mama niet meer gniepen Iets anders, mag ik jullie vragen om te stemmen deze maand Ik doe namelijk mee aan baby van de maand (Aaron, 3e van rechts) en buik van de maand (surprise ei, 6e van rechts) Zou t echt tof vinden als jullie op mijn prinsje en buik stemmen!!
hier ook al een tijdje knippen, groeit zo snel! Het is even wennen, en in de houdgreep Hier al in dr vel geknipt.. Maar ja het zal toch moeten..
Ja ik had dus ook 2x in zn velletje geknipt per ongeluk, maar niet door dus bloedde gelukkig niet...!
mmmmh ik moet denk toch binnenkort maar es mijn ehbo box uitbreiden Moet denk ook binnenkort zetpilletjes halen voor de kleine als hij zn prikjes gaat krijgen...
ons zoontje kon het ook niet goed verdragen dat ik zijn nagels knipte of vijlde. totdat hij gefascineerd raakte van de tv. ik weet het het is niet goed, maar als ik zijn nagels knip dan zet ik hem voor de tv. voor de rest kijkt hij nooit tv namelijk en ik knip het liefst met een schaartje en daarna de scherpe kanten afvijlen
Ik vijl ze (knippen nog nooit gedaan) na de laatste fles als ze aan het uitbuiken is. Ze vindt het niet erg. Ze is best wel druk dus ik durf nog niet te knippen.