Voor het eerst 'gevallen'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Delta, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Pff.. Zit mijn dochter lekker te spelen, trekt zich wat op aan de salon tafel, we hebben zo een dubbele, met tussenstuk, daar hebben we van die plastic dingen opgedaan, op die hoekjes, van die hoekbeschermers.
    Trek ze er 1 af en valt ze precies op die punt met dr hoofd! Ja hoor... Pff, beetje bloed en zie een deukje in dr hoofdje. Ze huilde maar even, 10 sec later was het weer lachen. Ik weet dat het kan gebeuren, maar dit is zo stom! Zag het gewoon gebeuren, maar op dat moment dat ze valt, kan je niks. Heb het schoongedept met wat water en hydrofiel washandje, het bloed nog een beetje na, soms een druppeltje. Ik voel me stom! Zal wel niet de eerste en de laatste keer zijn, maar toch...
    Jullie al eens mee gemaakt met jullie baby?

:(:(:(

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier kon ze met 7 mnd nog niet gaan zitten als ze stond, dus liet ze zich met regelmaat als een plank achterover vallen :( Je hart staat echt even stil als je het ziet gebeuren...

En pasgeleden is ze van een stoel gevallen, ze was er zelf opgeklommen maar ging verkeerdom zitten (dus rug juist van de rugleuning af) en kukelde zo achterover op onze keiharde tegelvloer :(

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Pasgeleden zat ze op haar speelkleed en toen viel ze in ene keer om en recht met haar neus op de grond.Ze moest echt enorm huilen want ze was enorm geschrokken en het deed haar gewoon pijn.Ik vond het ook zielig en vooral omdat ze zo enorm verdrietig aan het huilen was.

4. Delta

Delta Niet meer actief

Ohh pfff al die actie's :( Ik heb de salon tafel maar in de slaapkamer gezet, want vind t gewoon echt eng, ze zit er constant aan ook..

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier een ware brokken piloot! Pff, vanmorgen nog, de zoveelste bloedlip. En vaak ook wat andrea zegt. Ik vind het heel sneu, maar ze leert er ook van. Sowieso leert zedoorhetvallen dat het niet zo handig was, meestal dan;), wat ze deed. Maar ook het vallen zelf schijnt goed te zijn voor de motoriek. Hier klimt ze echt overal op, maar sinds een maand ofzo gaat ze er gelukkig ook op de juiste manier vanaf. Moeilijk? Ja!! Nodig? Ook!! Opgroeien gaat gepaard met vallen en opstaan.

6. Delta

Delta Niet meer actief

Ja dat is zeker zo, maar die salontafel heeft best scherpe punten, en die hoekjes trekt ze er zo af! Vind gevaarlijk, voordat ze straks echt een gat in dr hoofd val, en nu leert ze er nog niks van natuurlijk, straks wel. Maar ja, moet er niet aan denken! Dat er straks echt wat mis gaat, gat in hoofd of iets brrrrr

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Oh ja, genoeg. Bij de oudste snapte ik nooit dat soort verhalen, hoe kon je dat toch allemaal als moeder gebeuren, dan lette je vast niet goed op. Tot ik de tweede kreeg, die tijgerde met 5 maanden de kamer al door en kort daarop begon hij met klimmen. Hij is met 2 of 3 maanden oud omgevallen met kinderwagen en al waar DL aan was gaan hangen, plop, lag hij op de grond. Hij is uit bed gerold toen hij een maand of 4 was, hij is tig keer van de bank gevallen, hij is in bad gevallen als dreumes, precies met zijn hoofd op een speeltje, had een hele snee boven zijn oog (nog een litteken). Rond 1,5 jaar is hij met zijn loopfiets tegen het raam gesjeesd, toen was zijn tong helemaal doormidden gespleten (hij heeft nu nog een bult op zijn tong op die plek), dat bloedde als een rund.
    Zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt erg, maar ik denk dat ik hem vast had moeten binden om dat te voorkomen ;), het is gewoon een wildebras, je knipperde met je ogen en het was alweer gebeurd. Overigens, ik heb niet het idee dat hij er veel van leerde, zijn zus wel, als die viel, keek ze daarna extra uit, hij niet. Wie weet komt het inzicht nog wel. Denk erover hem volgend jaar op judo ofzo te zetten, zodat hij in ieder geval beter leert te vallen.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Rot is dat he! Maar je doet er niks aan...

Hier gingen we met goed 10 maanden boodschappen doen, voor de eerste keer in het winkelwagen zitje. Ze kon zelf gaan zitten en langere tijd goed rechtop zitten was al 3 maanden geen probleem.

Bij de eerste bocht op de groente afdeling kukelde ze om, ging helemaal niet hard maar precies met het botje onder haar oog (gelukkig niet haar oog zelf..) kwam ze op zo'n ijzeren stang terecht.
    Huilen geblazen en met de seconde werd het dikker en blauwer :$. Heb mn winkelwagen laten staan en ben naar huis gegaan om te koelen maar dat was natuurlijk tevergeefs.
    Voelde me zoooo rot en vervolgens heb ik haar pas met ruim 1,5 weer in het zitje durven zetten :).

Maandags moesten we trouwens naar het CB, kreeg meteen een aantekening en leuke opmerkingen van de arts ;)

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vervelend he, je voelt je zo rot en stom, maar helaas hoort dit erbij.

Ze zeggen niets met vallen en opstaan wordt je groot.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vergis je niet hoor. Dochterlief begon met 8 mnd op te trekken. Maar ze liet sons ook los en dat heeft de nodige valpartijen opgeleverd. Ze is er snel mee gestopt en gewoon netjes foor de knieeen gaan zakken.

Maar wat zal jij geschrokken zijn brrr.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ochja een kindje van mn dochters kdv had ook. Die was keihard tegen iets gebotst en dik blauw oog. Zelfde week naar cb. Aantekening papa zei is op het
    Kdv gebeurt bel ze maar op. Ja nee hoeft niet u krijgt gewoon een aantekening. Kdv heeft toen maar gebeld.

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Is niet leukk he :(

Jonas had zijn eerste blauwe oog op het kinderdagverblijf hihi.
    Het blijven stuntpiloten :p

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja het hoort erbij. Hier ook een waaghals. We hebben in de tuin een trapje (drie treden) erop gaat zonder problemen en naar beneden normaal gesproken ook. Uiteraard staan we erbij. Gisteren was hij sneller dan onze ogen en wilde de trap af. En ja... Boem! Schaafwondje bij zn neusje en een mooie dikke lip als resultaat.

Vandaag flinke schaafwond aan zn vinger. De mooie mickey mouse pleister maakte alles weer goed :)
    Liep hij heel trots naar zn vader: papa?? mickey da! :D

14. Delta

Delta Niet meer actief

Erg allemaal he :( Echt niet leuk! Het zal er wel bij horen, maar houd mijn hart steeds vast..

Loki09; wat zei het CB dan en wat voor aantekening? Vind dat echt raar! Kan toch iedereen gebeuren? Een ongelukje zit in een klein hoekje, helaas..

15. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Mijn zoontje viel van ons bed toen hij nog maar 4 maanden oud was. mijn slimme man ligt hem op het randje van ons bed en gaat vervolgens iets halen en toen hoorde ik bam..... en daar lag hij op zijn buik op de grond.. wel ergggg geschrokken natuurlijk en meteen naar het ziekenhuis gereden omdat ik het niet vertrouwde en daar hebben ze eve naar gekeken en gelukkig niks aan de hand. maar jah dat vergeet ik dus nooit meer terwijl hij nu bijna elke dag wel een keer op zn hoofd valt en eve huilt :)

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier gelukkig nog geen brokken, al laat ze soms wel dr hoofd vrij hard vallen als ze op dr buik ligt :$ op het speelkleed hoor, dat dan weer wel :)

Mn vriendin heeft wel twee keer pech gehad, beide keren vlak voor een cb afspraak! Eerste keer ook dat botje onder het oogje, werd flink dik en blauw! tweede keer tegen een kindje op het kdv gebotst en achterover gevallen op een grote speelgoedauto, dus dikke blauwe plek in zn zij. Die afspraak bij het cb heeft ze een dikke week verzet met een of ander smoesje want ze schaamde zich rot, en had inderdaad de eerste keer ook al een aantal pittige vragen gehad...

tja... ergens is het natuurlijk wel goed dat ze er echt aandacht aan besteden als een kindje iets is overkomen... Hoevaak hoor je wel niet dat er iets vreselijks is gebeurd, en dan hadden de instanties beter op moeten letten achteraf. Maar zelf zou ik het ook vervelend vinden als ik zeker wist dat het per ongeluk is gegaan, en dan ook nog eigenlijk door het kindje zelf... :)

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Door het snelle kruipen valt ie wel eens plat op z'n gezicht, de eerste keer leverde dat een tand door z'n lip op....en vorige week viel ie van z'n loopfiets met z'n neus op de stenen in de tuin, neus kapot maar gelukkig geen tand...je staat er soms met je neus bovenop en je bent evengoed te laat. We hebben nu zo'n speelhuisje met een glijbaantje eraan vast, ik sta er altijd bij maar m'n maag draait af en toe om...ze gaan nog -tig keer vallen in hun leven, dat weet je maar toch pfffff...zelf lijken ze het overigens vaak snel vergeten te zijn maar wij zitten er nog wel even mee :D ;)

Deel Deze Pagina