Hoevaak knippen jullie de nageltjes? Waar doe je dit mee? Vijlen jullie ook? Iemand goede tips voor het knippen van nageltjes en ook teennageltjes?
Esmee haar vingernageltjes gewoon met een babyschaartje. Ik heb haar dan op schoot en zo kan ik alle nageltjes netjes bijknippen. Een vijl gebruik ik niet. En hoe ik teennageltjes moet knippen ben ik zelf ook nog niet achter. Die teentjes zijn zo klein en mollig. Weet echt niet hoe ik dat moet doen!
Het is hier echt een gedoe want ons ventje zit geen seconde stil...we doen het meestal als hij net gedronken heeft of moe is, dan is hij in ieder geval iets rustiger. Sommigen doen het als de baby slaapt, maar dat vind ik ook zowat! We knippen de nageltjes van zijn handjes trouwens elke week, die van zijn voetjes eens per drie of vier weken ofzo, die groeien echt veel minder hard.... En ik laat het mijn man altijd doen want mijn motoriek is minder goed, ik heb hem al een keer in zijn duimpje geknipt (bloeden!) oh wat voelde ik me vreselijk...doen we dus niet meer!
met zo'n babynagelknippertje, bij de Hema gekocht. Ik heb het geprobeert met een babynagelschaartje, maar dat kreeg ik niet voor elkaar... -en de hand en vingertjes stil houden en nog eens die schaar onder controle houden en dan ook nog knippen-... ík heb meer controle over het knippertje... Ik geloof dat ik het 1 of 2 keer in de week doe, als ze lang zijn. Teennageltjes heb ik nog niet gedaan, zijn nog niet lang
Ik vijl de scherpe hoekjes er af zeg maar, toch wel 3x in de week, teennageltjes nog nooit gedaan. Ik doe het als ze op het aankleedkussen ligt, handje beetpakken en dan vijlen en evt. met nagelschaartje
Hier met van die kartonnen vijltjes, gewoon van Etos. Maar het is een gevecht hier altijd. Wij proberen het tijdens de avondfles om 19:00. Dan is ze daar natuurlijk veeeeel meer mee bezig! M.
Ik knip 1x in de week de nageltjes. De teennageltjes doe ik minder vaak. Luca heeft btw hele harde gele teennageltjes is dat normaal?
Allebei met een babyschaartje. 1 keer in de 2 weken ongeveer denk ik. Als meneer het voor het zeggen had gebeurde het maar 1 x per jaar
Een beetje raar misschien maar ik bijt ze af! Kan ik ook niet in haar vinger knippen. En ze vindt het nog supergrappig ook, maar er een spelletje van.
Tsja, dat blijft een lastig klusje. Ik kan het op dit moment alleen als papa een boekje voorleest. Dan is de aandacht vooral daar en kan ik lekker knippen - dan nog is het soms een 'gevecht' Een nagelknippertje vind ik fijner dan een schaartje. Bij etos verkopen ze die samen met vijl en schaartje in een pakketje. Groetjes Six
Hier ging het ook erg moeizaam, maar nu weten hoe het wel makkelijk gaat: ik ga dan knippen en papa zingt een liedje. Al haar aandacht gaat dan naar papa en ze ligt zo goed als stil. Wij doen het ongeveer 1x per week denk ik, voor of na het badje.
Ik denk wel 2 keer per week met een babynagel knippertje, maak er wel altijd een spel van Als ik klaar ben met knippen nog even met een nagelvijl erover voor de scherpe randjes. Zijn tenen doe ik af en toe
Met een nagelknippertje, wanneer het nodig is doe ik het. Vijlen heb ik ook eens gedaan, maar vind ik niet makkelijk. Meestal doe ik het wanneer ze slaperig is dan is ze rustig!
gewoon na het badderen de handjes goed vasthouden en dan de nageltjes knippen die dan lekker "zacht"zijn en makkelijker te knippen... ik doe het niet in de slaap want juist op het moment dat je denkt dat ze het niet merken worden ze ineens wakker en knip je "mis" gewoon als ze lekker "geweekt" zijn ff de handjes vasthouden en knippen...
hier ook altijd met het nagelknippertje... 1á2 keer in de week! Seff nageltjes groeien heel snel! Voetje hier ook minder vaak, toevallig vanavond nog allebei gedaan!
Vriendlief zelf durft niet te knippen ,herkennen jullie dit ook van jullie mannen? Ik zelf knip de nageltjes van Felicity tijdens het badderen ,ik denk toch wel 2 x in de week dat ik ze knip ,verders gebruik ik geen nagelvijl!
Hoevaak: zo vaak als nodig Meteen na de fles, zit ie lekker vol en is hij goed tevreden. Vijlen...moeten wij ook sterk overna gaan denken. Meneer krabt zijn hele koppie kapot! Ik doe het ook nog wel eens als hij lekker in zijn wipper zit. Ga ik achter hem zitten, werkt heel goed!