tandjes poetsen...DRAMA!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantalk, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

In het begin vond ons zoontje tandjes poetsen reuze interessant en hield zijn mondje wijd open.
    Nu is het een drama elke avond.
    Ik moet zijn hoofdje vasthouden en onder het huilen als zijn mondje open gaat kan ik snel zijn tandjes poetsen :cry:
    Dit werkt natuurlijk helemaal averechts :rolleyes:
    Vind het zo zielig als ik mijn kleine ventje zo stevig moet vastpakken en hij het uitschreeuwt :(

Wie heeft voor mij de gouden tip om van tandjes poetsen weer een feest maken?

2. Misschien een liedje zingen en een "vliegtuigje"van het tandenborstel maken? Dat helpt ook bij jaydienne want zonder dit vind ze tandenpoetsen ook nix.

Succ6

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kids van me zijn nu 10 en 7 en heb van alles geprobeerd maar tot op de dag van vandaag proberen ze als het even kan er onderuit te komen, dus nee van deze kant geen tips,zelfs niet met die lekkere paste, met die leuke borstels etc. maar wel in de hoop dat als ze straks "oud en wijs" genoeg zijn ze wel willen poetsen al is het maar om niet te "stinken" ;) tijdens de 1e zoen.... ;)

komt vanzelf wel goed... :)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook altijd met zingen poetsen. En ik poets in gedeeltes. Eerst ondertandjes. Dan borstel even uit de mond. Dan boventandjes. Borstel weer even eruit en zo ook voor alle 4 de kiesjes. En na die tijd mag ze natuurlijk zelf alle plekjes poetsen die mama vergeten is. Ik probeer er echt alle tijd voor te nemen om een strijd te voorkomen. Maar er moet wel gepoetst worden. Gelukkig gaat het tot nu toe goed. Hopelijk bij jou ook snel weer.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hihi en liedje dat hoort hij al niet meer..hij zet het op een scheeuwen ls hij de borstel al ziet :)
    Maar ik ga het morgen zeker proberen ;)
    Ik laat hem ook altijd zelf ff poetsen.
    Hij heeft gelukkig nog maar 4 tandjes dus we zijn zo klaar ;)

Smoekie, :) die eerste zoen duurt hier (hoop ik ;) ) nog wel eventjes.
    Maar kan me herinneren dat ik er zelf vroeger ook altijd onderuit wilde komen :oops:

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja ik probeer het maar terug te brengen naar hoe ik er over dacht, en ik ging pas "goed" poetsen toen ik niet meer uit mijn mond wilde "ruiken" poetste zelfs 6x per dag., beetje extreem maar goed je begrijpt wat ik bedoel..

ga er maar van uit dat zij dat tegen die tijd ook wel inhalen, tot die tijd doe ik wat ik kan, en anders maar niet hoor, vindt het een te groot gevecht elke keer maar weer ;)

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Daar heb je helemaal gelijk in.

Het is hier nu ook 2 x over de onder tandjes en 2 x over de boven tandjes en dan mag hij zelf nog ff poetsen.

Ik zag vanavond wel dat er een tandje op doorkomen staat dus mss dat het gewoon pijn doet en het straks weer beter gaat.

Ach op het cb hameren ze er ook zo op dat heel goed moet poetsen omdat anders het blijvend gebitje slecht kan worden...hoezo ze maken je onzeker :rolleyes:

Ik ga morgen zijn favo liedje proberen (wat ik ook gebruik als hij zijn puffertje moet inhaleren :) ) en dan zien we wel hoe het dan gaat.

8. randi

randi Niet meer actief

ons nina heeft sinds eergisteren haar eerste 2 tandjes onderaan erdoor en tia verwacht ik ook elke dag dat ze erdoor gaan zijn maar zoals jullie zien zijn ze bijna 4 maand en vroeg me af of ik ze nu poets met een tandpasta enja welke kan ik het beste gebruiken bij babies

9. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ja, zodra het eerste tandje door is moet/mag je beginnen met poetsen. 1x per dag met speciale tandpasta (bijv. van elmex) Zoals je hierboven kunt lezen is het niet altijd een feest... ;)

Groetjes Six

10. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Ik mag wel altijd de ondertandjes poetsen, maar boven vind ze vervelend. Nu komen daar ook nieuwe tandjes door dus ik denk dat het gewoon een beetje pijnlijk is en ze daarom zo tegenstribbelt. Hopelijk gaan ze het straks weer leuk vinden.

11. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Als ik met Sanne ga tanden poetsen geef ik haar ook een borstel. Daar zit geen tandpasta op.
    Ik ga dan voor haar zitten (ze zit gewoon op de bank) En laat haar mijn tanden poetsen, nouja... poesten :)
    En tegerlijkertijd mag ik die van haar doen.
    Werkt bij ons tot nu toe erg goed.

Succes,
    Hillegonda

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    :) :) :) :)

Hier gaat het - met de dank aan de familie knots ;) - redelijk, zolang ik maar gek doe er roep
    EN EEN KLODDERTJE TANDPASTA HIIIIIIEEEEEERRR ! :) :)

Groetjes Anita

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ze zeggen dat vast niet om je onzeker te maken. En tandartsen zeggen het ook niet voor niets natuurlijk.
    Toevallig was er laatst nog in het nieuws dat 47% van de gebitjes bij 11-jarige kinderen niet (geheel) blijvend is, doordat de mondverzorging van jongs af aan niet goed is gegaan.

Die tip van dat liedje zingen en dat vliegtuigje spelen ga ik trouwens ook maar eens proberen. Mijn zoontje heeft er sinds kort ook een enorme hekel aan. En misschien heb je wel gelijk als dat zou komen door een nieuw tandje dat aan het doorkomen is. Dat is namelijk wel het geval.

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat hier heel goed werkt is om het voor de spiegel te doen. Ze vindt het reuze interessant om via de spiegel te kijken wat ik doe. En daarna mag ze ook zelf nog even poetsen.

Pim

Deel Deze Pagina