nagesprek verloskundige

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ellen291982, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kwam net toevallig even op de site van onze verloskundigenpraktijk om te kijken of er nieuws was over een verloskundige die zwanger is.

Maar las ik dat normaal na ongeveer 6 week een nagesprek volgt met hen. Om te kijken hoe het gaat als moeder en om te praten over de bevalling en kraambed. Nu heb ik nooit een uitnodiging gehad hiervoor. Is het belangrijk dat ik ze toch even bel hiervoor?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb ze ook gebeld omdat ik daar niets van wist...maar ze zeiden dat het niet standaard is...
    Je kan het aanvragen als je zelf nog veel vragen hebt of nog last hebt van hechtingen of littekens ofzo.
    Dus het is meer aan jezelf of je dat wil!

Ik had heel erg hoofdpijn en daarom had ik wel een afspraak gemaakt (een week lang elke dag...) maar toen de afsrpaak eindelijk was had ik daar geen last meer van dus het was meer even kletsen hoe alles was gegaan en of de VK was bevallen enzo.

Dus wat je zelf wil denk ik!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier zei de vlos dat het echt voor de mama's is, dus als je veel last hebt van je hechtingen ofzo. ik krijg ook geen nagesprek, is niet nodig.

4. Ellen291982

Het staat op de site zo dat het standaard is zon gesprek. Moet zeggen dat ik het apart vind dat ik geen uitnodiging heb gehad. Ik heb een zware bevalling gehad en mijn dochter heeft erbse parese (is verlamming van haar arm) daar zijn we nog steeds mee bezig en zou nog lang duren. Ze is met de vacuum gehaald. Wilde thuis bevallen. Liep dus heel anders. Daarom verbaasd het me omdat ik dus veel heb om over na te praten ook met hen. En ook voor een eventueel tweede. Snappen jullie wat ik bedoel?

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier werd aangegeven dat als je er behoefte aan had je een afspraak kan maken voor 6 weken na de bevalling. Het is dus niet verplicht hier, maar denk wel dat ik er nog even heen ga straks.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou gewoon even bellen voor een afspraak. Ik heb ook een nagesprek gehad voor mijn zware bevalling. Vond het erg prettig! Ook kijkt ze naar eventuele genezing van hechtingen. En natuurlijk even je kindje showen:D! Het gesprek vond ik echt fijn, ik heb na de bevalling nog complicaties gehad en kon nu weer even mijn ei kwijt. Mijn VK bood aan om evt nog een gesprek te hebben als ik daar behoefte aan had.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn werd er verteld dat ik kan bellen voor een afspraak na 6 weken. Ik heb er geen uitnodiging voor gehad, volgens mij is dit niet standaard. Ik heb er geen behoefte aan gehad en heb dus geen nacontrole gehad.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

same here :)

ik was zoiezo niet met hun bevallen maar ingeleid in het ziekenhuis dus wat dat betreft heb ik ook geen band ofzo en de zwangerschaps controles waren lang niet altijd even prettig bij hun dus dat scheelt ook..

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mn vkpraktijk plannen ze gewoon een afspraak in voor zes weken na die tijd, met de VK die je bevalling heeft gedaan (praktijk met vier vk's). Meestal doen ze dat tijdens het laatste bezoek in de kraamweek. Inderdaad was het napraten over hoe het was gegaan, controle hechtingen etc. Ik was wel blij met het gesprek omdat het qua groei even niet goed ging met ons meisje en ik op dat moment ook een "hete plek" had in mijn borst. Gelukkig geen borstontsteking, maar dat is dan net wel even het "hulpje" wat je nodig kunt hebben.

En inderdaad verder je kindje showen!

10. Ellen291982

mijn vk is niet bij de bevalling zelf geweest. Ik ben na 3 cm inhet ziekenhuis beland. Maar heb de controles wel altijd als fijn ervaren gelukkig. En ja Emma showen zie ik ook wel zitten! Ik denk ik kom bij een eventuele tweede weer bij hun terecht dan is het wel fijn als ze weten van hoe en wat. Ze hebben van het zh wel een bericht gehad maar dat is natuurlijk medisch en ingekort. Niet zoals ik het heb ervaren. Vind het ook wel eng hoor zo'n nagesprek. Omdat ik nog steeds vaak emotioneel word als ik praat over mijn bevalling of eraan denk. Maar kan dan ook wel goed zijn natuurlijk!

dankjewel meiden!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

in dat geval zou ik gewoon bellen en die afspraak maken!

ik ga m dus niet maken. Heb Ties toch al geshowed aangezien ik boven de vlos praktijk woon.:)

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bij onze vk was zo'n nacontrole ook geheel vrijwillig. Als je er behoefte aan hebt, kun je er zelf een afspraak voor maken. Dus als jij die behoefte hebt gewoon doen. Maar ik neem aan dat je je vk ook tijdens/na de kraamweek nog hebt gezien...?? Hebben ze het er toen niet over gehad?

13. Bri

Bri Niet meer actief

bij het gesprek aan het einde van de kraamtijd (als ze je ook informeert over anticonceptie) gaf ze aan dat ik een afspraak kon maken rond de 6 weken, als ik dat zou willen.
    Ik heb dat in eerste instantie niet gedaan, vond het niet nodig omdat ik helemaal geen klachten had en ook een goede bevalling had gehad. Echter na 8 weken dacht ik er anders over, wilde het toch graag 'afsluiten', zo voelde dat voor mij. Dus ik belde voor een afspraak, kon bij 11 weken terecht. Vonden ze helemaal niet raar dat ik alsnog wilde komen.
    (uiteindelijk ben ik niet geweest; op de dag van de afspraak moest m'n kleine ineens naar het zkh)

Lang verhaal in het kort: ik zou gewoon even bellen om een afspraak te maken, zeker als je zelf nog vragen hebt n.a.v. je bevalling en eventuele volgende zwangerschap!

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier wordt die afspraak standaard gemaakt.

Maar als ik dat zo lees bij jullie weet ik niet of ik wel ga. Ik heb tijdens mijn zwangerschap bij elke controle een andere vlk gezien, en ben in het zkh bij de gynaecoloog bevallen.
    Ik heb een afspraak staan, maar dat is bij een vlk die ik niet ken en die ook niet bij de bevalling is geweest.

Nou vroeg de gynaecoloog ook om een controle afspraak. Maar Milan is een uur rijden hier vandaan geboren, dus ga dan liever naar de vlk.

Deel Deze Pagina