Even van mij afschrijven!! Mijn bloeddruk waarde is normaal rond de 110/60rr. Dit is de gehele zwangerschap zo gebleven, tot vorige week toen was deze ineens 120/83 rr nog steeds geen ramp maar wel een verhoging voor mijn 'normale waarde'. Tot vandaag ik voelde me toch beroerd , beroerd. Verloskundige is gekomen ik had nu een tensie van 155/98rr Nou hop door naar het zkh daar is ie wel is waar wat te hoog maar toch wel weer gezakt.. Ctg alles in orde, bloed ok, urine ok. Conclussie zodra ik in beweging kom schiet ie omhoog! Dus rust, rust, rust... Maar ik vind dat zo moeilijk ik overdrijf niet als ik zeg dat hij als een gek omhoog schiet als ik alleen al de trap op loop. Nou lekker dan.. Ik kan niet zo goed niks doen. Iemand dit ook en of tips? Sorry voor het klagen maar als ik mij zo blijf voelen deze laatste weken is het mooi niks... Bah bah!
Nou. Ik lees mee zit sinds vrijdag met hertzelfde. Normaal 70/110 nu 100/140 gister op verlosk geweest alles ok, nu idd rust houden. Heeft miss met weer te maken? Ik hou ook wel vocht vast sinds 3wk...
Zolang je er geen eiwit in je urine zit en de onderdruk niet boven de 100 doen ze er niet veel aan. Je bloeddruk schommelt normaal de gehele dag door. Ook lichaamshouding, stress, bepaalde soort voeding en beweging kan verschil maken. Als je druk bent geweest is het normaal dat de bloeddruk wat hoger is. Ook aan het eind van de zwangerschap word het vaak wat hoger. Nu vind ik de verhoging bij jullie wel groot. Hou het goed in de gaten. Als je er andere klachten bij krijgt zoals misselijkheid, trekkend gevoel onder de borsten (net of je bh te strak zit), hoofdpijn, sterretjes zien dan ff check up bij de vk.
Mijn huisarts zei dat juist met warm weer de bloeddruk over het algemeen lager wordt... (ben daar ook aantal x geweest voor extra controle ) Goed in de gaten houden allebei! Bij klachten direct bellen...
Ja hier ook ineens vocht , sinds de wat verhoogde tensie. Ik was vanmiddag misselijk maar verder niks. Der zit helaas niks anders op dan rust te houden..
Het is nu ook echt koeien- en olifantenpoten weer. Door je hormonen tijdens zwangerschap hou je veel makkelijker vocht vast.
Ik hou ook vocht vast, heb olifantenpoten Was in 4 dagen tijd ook bijna 1 kg aangekomen.. Gelukkig wel normale bloeddruk!
ik zit al 3 weken zo thuis loop nu onder controle van ziekenhuis. ik heb er ook nog een hoofdpijn en sterretjes zien en idd die pijnlijke klachten.. en tot nu toe ook niks aan de hand en mijn bloeddruk schommelt ook moet vrijdag er weer heen dus ben benieuwd wat mijn bloeddruk nu doet. maar het is geen pretje hebben jullie het ook dat je zo moe bent er door en afwezig
hebben ze je urine op eiwit gecontroleerd? Omdat je nu 31 weken bent kan het ook zijn dat je pijnlijke klachten hebt door de groei van je baarmoeder in de buurt van je ribben. Verder is je ijzer enzo gecontroleerd? en drink je voldoende?
Hier ook een over bloeddruk, helaas alleen nog niet zo lang zwanger als jullie... Slik sinds week 11 medicatie welke iedere keer maar wordt opgehoogd. Lig geregeld aan de bloeddrukmeter.. Veel klachten erom heen, hoofdpijn, sterretjes zien.. Afgelopen vrijdag was 'ie 179/122. Ook wat eiwitten gevonden in mijn urine. Gisteren weer geweest, was iets lager. Vrijdag weer terug en weer aan de bloeddrukmeter...mis 'ie dan niet gezakt en worden er nog steeds eiwitten gevonden moet ik blijven moest mijn spullen meenemen... En helaas; ben nu iets meer dan 23 weken zwanger... Nog lang te gaan dus!
Hier gister en vrijdag gecontroleerd op eiwitten was prima. Wel kreeg ik recept mee voor staalpillen, had gister veel hoofdpijn en super misselijk daarom extra controle. Vocht hier voor rechts olifanten poot loop ook met 2spalken voor carpale tunnel syndroom bij me polsen door t vocht... lekker joh dit weer haha. Lexxie is ook wat al zo vroeg, ik moet nog 2wk uitzingen dus is te doen en jij heb t al zo erg. Schijnt toch bij zwangeren. Meer te schommelen we moeten t er maar mee doen. Wat zien ze aan de eiwitten? Ontsteking ofzo? Ben helemaal niet bekend op dit vlak.
Eiwitten in urine betekend dat je nieren niet helemaal hun werk goed doen en dat er kans is dat je jezelf langzaam vergiftigt met afvalstoffen. En dat je pre clampsie of hellp ontwikkeld. Een langdurige hoge bloeddruk kan tot gevolg hebben dat je kindje niet goed groeit. En normaal kan je daar medicatie voor krijgen. Maar tijdens zwangerschap zijn er weinig soorten die je mag nemen. @Lexxie Veel sterkte en hopelijk krijgen ze je bloeddruk mooi omlaag.
Hier ook naar het einde toe een hogere bloeddruk. Zat normaal op onderdruk 65 en vorige week op 90. Volgens vk reden voor extra controle. Die heb ik dit weekend gehad, zat toen op 82 en vandaag weer op 82. Heb donderdag weer extra controle en dan maandag weer. Ze houden het goed in de gaten. Urine is ook gecontroleerd en was verder in orde. Ik voel me verder prima, geen klachten. Ik hoop dat ik zo de laatste weken kan uitzingen.
ja ze hebben hier ook op eiwit gecontroleerd en hebben ook wat gevonden maar niet te veel. ja word er onderhand ook wel beetje moedeloos van nog paar weekjes volhouden en dan komt het vast wel weer goed hoop ik
Jeetje wat een bloeddruk zeg...pfff....Vind m echt heel hoog. En je moet nog zoo lang he... Hoop voor je dat het idd verder zakt. Zal voor je duimen meis!! Hier in 2 weken tijd 4 kg zwaarder geworden!!!!! 4 kg!!! Vocht! Wordt nu al sinds vrijdag elke dag aan de ctg gelegd en bloed afgenomen en urine. Ik heb geen erge klachten, wat hoofdpijn en soms sterretjes (maar dat komt ws omdat ik mijn bril vaker dragen moet ).. Mijn onderdruk is in deze zwangerschap zo rond de 50/55 dus vrij laag, maar voel me er perfect bij. Vrijdag was die opeens 77 en gisteren 90. Dus ze checken het nu extra, maar het is ook iets wat bij het einde van een zwangerschap hoort, dat je bloeddruk iets ->lees iest-> omhoog gaat. Verder is het idd een moment opname. Lag gisteren na die eerste meting aan de automatische bloeddruk meter en echt de meest verschillende waardes kwamen langs. Als je je druk maakt kan die ook omhoog gaan, lichaamsbeweging heeft er invloed op, allerlei factoren. Maar als je naast je bloeddruk die hoog is ook klachten krijgt, moet je wel direct gaan bellen. Goed in de gaten houden.
@ Lexxie ppffff serkte meis, dan moet je indd nog een tijd! Tja olifanten poten weer indd. Ik was gisteren toch mezelf al niet want heb gisteren een uur liggen janken om HELEMAAL NIKS! En oohhh ik vond mezelf toch zo zielig! Nou zo zit ik niet in elkaar maar goed heb mezelf vandaag een schop onder mijn kont gegeven en ik ga er weer voor. Rust is de remedie dus ik kom wel wat vaker kletsen! @ Ukuldaatje Voor jou diep respect wat jij allemaal al voor je kiezen hebt gehad! Voor jou zijn het echt de laatste loodjes!!