Ik zoek een bijpassende naam voor de beeb. Mijn zoontje heet naivliS, achterstevoren geschreven i.v.m. meelezers Ik heb de volgende wensen: - Nederlands kunnen uitspreken - Een wat langere naam - Een aparte naam Ik heb zelf al een lijstje en ben benieuwd welke jullie daarvan leuk vinden en / of nog leuke andere namen hebben. Sommige zijn vrij bijbels en ik ben niet gelovig, kan dat wel? Sommige zijn ook rijmend met mijn zoons naam, is dat niet teveel knabbel/babbel achtig? - Julian - Isha - Elias of Ilias of eliah (welke is leuker?) - Gilian - Silvester - Isaya (kun je dit ook op z'n nederlands uitspreken, dus ie-sai-ja of is het per definitie jes-sai-ja?) Nog veel twijfels dus! Maar ik ben er vroeg bij. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de 3e, maar mijn voorkeur wisselt ook iedere 3 dagen Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zou zelf geen Julian kiezen omdat ik dat inderdaad teveel dezelfde klank vind hebben. Gilian om die reden dus ook niet. Een kindje dat ik ken heet Isaiah (met de uitspraak zoals jij graag zou willen), misschien is dat een idee?
Ik vind van je lijstje Julian en Elias het mooist. Maar Julian zou ik toch minder gauw voor kiezen ivm grote broer. Gilian en Isha vind ik niet zo mooi. Silvester vind ik door het 1e stuk ook te veel lijken op grote broer. Isaya weet ik niet zo goed, ik vind de schrijfwijze Isaiah mooier denk ik. Misschien nog: Andreas, Azarja, Bastian, Castiël, Dominik, Elano, Florentijn, Gabriël, Julius, Leander, Leandro, Manuel, Mathias, Olivier, Raphael, Tobias
Isaya zou ik nooit uitspreken als Jessaya. Dat is toch een heel andere naam? Ik vind Elias het mooist! Misschien nog; Matthias Manoah Janoah Jeremiah Joshua Zefanja Benjamin Levian Casimir Oliver Olivier Tobian Tobias
Benjamin? Heeft onze jongste als 2e naam, voor mijn man was dit ook 1e naam materiaal. Ben er nog steeds heel blij mee. Of Marcus?
Wauh, wat een reacties al. Dank! Bij deze ben ik nu dus van de rijmversies af. Sommige namen heb ik toegevoegd aan mijn lijstje en sommige stonden er al eerder op. Namen als Olivier, Florentijn, Casimir stonden er ook op, maar vind ik toch iets te bekakt. Ik heb geen bekakte achtergrond. Benjamin en Joshua vind ik top, maar zo heten al kindjes in mijn omgeving. Isaiah en Elias staan nu bovenaan. En Manoah scoort ook al meteen hoog! Want Manuel stond er ook op, maar deed me toch denken aan een afstandsbediening Pfff, wat een zoektocht... Wat fijn dat jullie precies snappen wat ik mooi vind
Aaron Alexander Bodhi Cailan Jethro Jeroah Juriën Jonathijn Filemon Ferron Deano Kieran Levijn Matthias Maurijn Micah Thibau
Morrison Clement Maverick Laurent Ferrence Romano Joaquin Brennan Gillian Anthony Ilja Eloi Leander Iskander Ilay Josiah Jeremy Nathaniel Mathias Thiago Fabrice Armando Ilano Roman
Julian en Gilian zouden voor mij afvallen ivm. te hoog jut en jul gehalte. Gilian ken ik daarnaast als vrouwennaam dus zou ik sowieso niet doen. Silvester valt voor mij af ivm. dezelfde beginklank. ZO onpraktisch. Ik zou twee dochters ook niet Anna en Anne noemen bijvoorbeeld. Isaya vind ik niet mooi geschreven en daarnaast ken ik deze naam alleen onder gekleurde mensen. Zou ik persoonlijk dus niet geven als je een blank kindje verwacht. Isha is mooi, maar ik twijfel wel een beetje of het dan om een jongens- of meisjesnaam zou gaan bij het horen/lezen van die naam. Elias/ Ilias/ Eliah vind ik allen mooi en bijpassend! Ilyas kan ook nog. Verder denk ik aan Joas of Joah, en Melchior als bijpassende namen.
ilias en isha klinken eerder als islamitische namen (ilias is de Arabische versie van Elias en isha is de laatste van de 5 dagelijkse gebeden). Het kan natuurlijk ook dat dat je niks uitmaakt.
Bij Isaia, Ilias en Isha klinkt het inderdaad wel alsof het een exotisch kindje is, en er komt toch echt een kaaspopje uit Misschien dus inderdaad niet zo'n goed idee, ondanks dat ik het mooie namen vind. Maar vraag me ook af wat mijn familie van zo'n exotische naam vindt... Gideon vind ik ook mooi en passend!
- Julian: zelfde uitgang als de oudste, vind ik niet mooi - Isha - Elias of Ilias of eliah (welke is leuker?): Ilias, maar Elias is ook prima (Eliah lijkt te veel op Elijah en dat vind ik te Engels) - Gilian: zelfde uitgang als de oudste, vind ik niet mooi - Silvester: niet mooi en zelfde begin als de oudste - Isaya: vind ik niet mooi geschreven, Isaiah vind ik dan veel mooier Jonah vind ik ook mooi. Namen als Joas ed vind ik op papier mooi, maar ik vind het niet lekker uitspreken, dus die zouden voor mij afvallen. Gideon vind ik zelf niet zo'n mooie naam, maar het past wel. In het rijtje van Narcisje staan ook mooie namen (Matthias, Joshua, Tobias)!
Justijn! Ik ben gek op ia namen. Tobias, Tobian, Zachariah/Zacharias!!!, Sebastian, Matthias. Mijn kinderen hebben ook bijbelse namen. We zijn niet gelovig, maar de betekenis vind ik dan wel weer mooi.
Nog een paar suggesties: Jeshua Abner Tamas Jonatan Joah Levian Loic Lukas Simon/Simeon Roman Ezra Andreas