Vakantiedagen niet meer bijhouden: goed idee of niet?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Vakantiedagen niet meer bijhouden ook gunstig voor werkgever | NOS

Ik vind het een mooie gedachte, maar het vraagt wel een bepaald gedrag van zowel werknemer als werkgever denk ik.
    Ik geloof er wel in dat je als werknemer meer betrokken en verantwoordelijkheidsgevoel krijgt, als je werkgever jou ook die ruimte geeft.
    Wij schrijven bijv. geen overuren op het werk, omdat mijn werkgever er vanuit gaat dat je die uren op een ander moment zelf wel weer opneemt. Andersom ook: ga je een keer eerder weg dan hoef je dat niet door te geven, je haalt ze gewoon een andere keer weer in. Ik vind dit zelf wel prettig werken.

Denken jullie dat het idee van de vakantiedagen bij jouw organisatie zal werken? Waarom wel of waarom niet?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij werken al zo als ik een middag geen zin heb dan ga ik naar huis en haal ik het wel weer in. Mijn vakantie uren laat ik een keer per jaar uit betalen.

Bij mijn man gaat het niet werken. Die heeft 270 uur per jaar en dat word gewoon netjes bij gehouden. Bij werkt volle weken en er is geen ruimte tot inhalen. Daarbij heeft hij 20 overuren in de week als die om gezet worden in vrije uren dan Is het 20 weken werken 10 weken vrij

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In mijn werk geen goed idee... We kunnen nooit eerder weg bezetting is erg krap. Vakantiedagen opnemen is ook lastig want elke keer is het lastig om al je vakantiedagen op te kunnen nemen. Dan is er gewoon te weinig personeel om iedereen al zijn dagen op te kunnen maken. Ik neem noodgedwongen ruim 3 weken van 2015 mee naar 2016.

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Voor mezelf zou het denk wel werken, maar ven nu al verwend met 6 weken en overuren tijd voor tijd wat er voor zorgt dat ik ruim 8 weken per jaar vrij kan nemen. daar hou ik meestal van over. Of ik neem einde vh jaar vrij om mn dagen op te maken. Maar niet bij al mn collega's zou het goed werken denk ik. Maar ben tevreden over huidige regeling dus voor jij hoeft het niet te wijzigen

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.249
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben juf dus nee... Ik denk niet dat dit bij ons gaat werken.

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik heb ooit eens gelezen dat dit een soort omgekeerde psychologie is. Zodra je mensen deze vrijheid geeft, gaan ze juist minder vakantie opnemen dan normaal. Slimme zet van deze werkgever dus ;)

Deel Deze Pagina