afwijzing sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door marjolinos, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hallo meiden

    vandaag ben ik op gesprek geweest bij een bedrijf voor debiteuren beheer (als inkasso medewerker) voor een tijdelijk project (3 maanden). De eisen daar waren dat ik 2 zaterdagen in de maand moet werken. Heb aangegeven dat dat geen probleem is alleen op het moment dat wij een pleegkindje krijgen (wellicht worden we maandag gebeld) dat ik die zaterdag dan graag vrij wil zijn. de verplichte 2 zaterdag zijn geen probleem.
    Nu ben ik vanavond gebeld me een afwijzing en als reden geven ze aan dat doordat wij wellicht een pleegkind krijgen ze dat niet zien zitten. zijn bang dat ik dat voor wil laten gaan.

    wat moet ik hier nu mee?
    manlief heeft al gebeld met de jurofoon en dit zou een klacht voor de comissie gelijke behandeling kunnen zijn....
     
  2. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat je man daar goed aan gedaan heeft.

    Je kunt anders ook nog zelf contact opnemen en nogmaals aangeven dat het echt alleen om DIE zaterdag gaat. Je kunt ze er ook op wijzen dat de reden die zij opgaven niet legaal is, dat het discriminatie is.

    Trouwens... wil je er echt werk van maken, dan kun je vragen of ze de reden van afwijzing per brief willen sturen. (Zeg maar dat dan vanwege je sollicitatieplicht is of zo). Maar dan vantevoren niet aangeven dat hun reden illegaal is, anders geven ze die brief nooit :)

    Als je die reden van afwijzing zwart op wit hebt, dan heb je bewijs dat ze je gediscrimineerd hebben.

    Of neem het telefoongesprek op...
     
  3. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik moet alleen wel bewijs hebben dat zij dit gezegd hebben.
    moet die klacht dus ook nog indienen!
    morgen maar eens uitzoeken hoe dat moet!
     
  4. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    heb idd al een sms gestuurd met de vraag of het detacherings bureau mij dit per mail wil bevestigen! dan sta ik sterker dan nu!
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik was mijn bericht al aan het aanpassen :)
    Maar misschien dat de jurofoon wel tips heeft.
     

Deel Deze Pagina