Hai Dochter is anderhalf. Heeft al sinds de geboorte weleens een maskertje om haar mond (blauwgrijze waas). Kinderarts heeft haar onderzocht want daar liepen we al ivm koemelkallergie, niks kunnen ontdekken. Nu heeft ze al een paar keer deze week blauwe nagels en handjes gehad icm de waas om haar mondje. Dit was tijdens inspanning. Ben vandaag bij de ha geweest en die gaf aan dat het kan komen doordat ze wat verkouden/hoesterig is. Toch wilde ze ook weer doorberwijzen naar de kinderarts zodat die mee kan kijken. Maak me wat zorgen. Iemand ervaring?
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Is ze er ook benauwd bij? Goed dat je bent door verwezen hoor. Het kan inderdaad iets zijn waarbij haar doorbloeding niet optimaal is. Dat merk je aan het blauwige, maar ook snel moe, buiten adem ed. Maar het kan ook gewoon door kou komen Zou niet gelijk in de stress schieten. Als het iets ergs was dan had je dat gemerkt vrij snel na de geboorte. Denk aan hartruisje oid. Dat vissen ze er snel uit hoor. Mogelijk kan de kinderarts je doorsturen om een echo en ctg van het hart te maken... dat stel gelukkig weinig voor. Probeer toch je zorgen niet te erg te laten worden en wacht even het consult af.
Hai, het is een pittige drukke tante, eerder niet moe dan wel moe. Kortademig ja nu omdat ze verkouden is. Eet altijs goed maar is geen dikkerd.
Komt vast goed Anders hadden jullie, verloskundige, kraamzorg, consultatiebureau en huisarts al lang eerder problemen of ontdekkingen gedaan. Ze is er gelukkig niet benauwd van en klinkt als een active dame.
Hier ook de blauwe nageltjes gehad, icm neusvleugelen en benauwdheid. Volgens de kinderarts baby/peuterastma. Een puffertje hielp goed. Hij heeft dit gebruikt van 10 maanden tot ruim 1,5. Daarna heeft hij er geen last meer van gehad. Succes!
Hai Feye, zou natuurlijk kunnen alleen neusvleugeld of piept dochter niet. Wat ik wel merkte was dat ze af en tle haar adem inhield tijdens het spelen.
Hier ook gehad, nu elke dag 2x puffen en bij verkoudheid 4x Hoor je ook wat met ademhalen? Piepen? Rochelen? Of een vorm van breast holding spell?