Hoi Anita, welkom! Inderdaad hoe meer zielen meer vreugd. Maar wat een verlies hebben jullie gehad, echt vreselijk... Ik kan alleen maar voor jullie hopen dat jullie straks groen licht krijgen en alles straks helemaal goed gaat. Verder hoop ik ook voor jullie dames dat de menstruatie na de bevalling het tegenovergestelde van nu is. Ik heb helaas ook het tegenovergestelde gekregen, maar dan de andere kant op. Voorheen had ik nooit last van mijn men, maar sinds de bevalling.....pfffff Weet nu pas waar vrouwen het over hebben wat betreft men.pijn hahaha. Hou mij maar vast aan de gedachte "9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren" en dat het dus over 2 maanden weer over is
Jeetje, ja, dat het zo snel kan gaan Maar da's wel erg mooi nieuws dus. Ik hoop dat het ondanks wat er gebeurd is snel weer beter gaat (hoop dat dat niet stom klinkt of zo. Je weet wel wat ik bedoel denk ik!). Dankje, ik hoop het ook Over het spiraaltje - er is schijnbaar een groot verschil tussen mensen die nog nooit een zwangerschap hebben meegemaakt en wel, qua pijn. Toch is het volgens mij nooit een leuke ervaring of zo. Ik vond het zelf extreem nare pijn, maar het duurt maar heel kort, dus ik vond het op zich niet zo erg. Beetje zoals een verdoving bij de tandarts eigenlijk (al deed het wel meer pijn) - wel naar, maar je moet er wat voor over hebben. Dacht wel van, nou, had best nog wat zwaardere pijnstillers kunnen slikken, haha. Dat zou mijn advies dus ook zijn. Echt minimaal een uur van tevoren een ibuprofen 400 of zo. Om heel eerlijk te zijn begon het gelijk daarna bij mij pas echt met de pijn, dat was vele malen erger. Mijn lichaam probeerde het met alle macht af te stoten, zoveel was wel duidelijk... Maar dat heeft dus niet iedereen. Zeker niet als je al zwanger bent geweest - omdat het dan allemaal wat is eh, uitgerekt heeft je lichaam er minder snel moeite mee. Je kunt het dan ook gewoon bij de huisarts laten plaatsen, terwijl ik echt naar het ziekenhuis moest, schijnt dus echt heel veel uit te maken qua moeilijkheid.
Ja ik zat daar vanochtend dus ook over na te denken toevallig, en toen bedacht ik ook dat het waarschijnlijk beter was om van een langere 'wachttijd' uit te gaan. Mooi dat dat bij jou ook hielp, dus nu ga ik het zeker doen! Wel naar dat je meer last hebt van je menstruatie nu! Ik hoop echt dat het weer over gaat!
Petrova ik lees dat je nu de pil gebruikt, maar heb je nu geen last als je ongesteld bent? Of is dat te kort om dat te zeggen?
Ik moet doorslikken dus het loopt allemaal een beetje vreemd op dit moment! Word wel ongesteld (iedere drie weken zelfs, bizar genoeg), en heb tussendoor altijd licht bloedverlies, dus echt niet ideaal nog. Had er de laatste keer veel last van (de 2x daarvoor juist niet echt), 10 dagen iedere dag kramp... Oef. Aan de hand daarvan heeft de gyn gezegd dat ik toch maar een stopweek moet inlassen wanneer ik ongesteld ben (maar dus pas als m'n lichaam dat zelf in gang heeft gezet). Dus daar wacht ik nu op. Maar... ik had eerder (jaren geleden) geen baat bij de pil qua zowel pijn as bloedverlies dus ik reken daar nu ook niet echt op eigenlijk... Hoop alleen dat ik door alleen te stoppen als mijn lichaam zelf wil gaan menstrueren gewoon wat minder vaak ongesteld hoef te worden, dat zou al een winst zijn.
De knoop is doorgehakt!! We hebben besloten om volgende maand al voor een 2e kindje te gaan Ik ben dan door mijn voorraad anticonceptiepillen heen, dus leek het ons een mooi moment om er maar gewoon weer voor te gaan! Vriendlief is om haha!
Leuk Cammy! Spannende tijden..... Was je van je zoon snel zwanger? Wij hebben ook besloten om niet meer aan de anticonceptie te gaan. Alles was de deur al uit en zou ik voor een aantal maanden weer moeten halen.....
Ja ontzettend spannend! Voelt weer zoals de eerste keer dat we de beslissing namen hihi. Bij de eerste was ik binnen 4 maanden zwanger dus dat ging heel snel. Maar om teleurstelling te voorkomen ga ik er niet vanuit dat het nu weer zo snel gaat. @Anita, dus jullie gaan er ook nu al voor? Wat leuk! En spannend uiteraard! Ga je er nu op een andere manier in dan de voorgaande keren?
Ja gaan er zeker anders in dan de vorige keren. Zwanger worden is nooit een probleem geweest, gaan dan ook niet in de weer met ovaluatie testen e.d. Als ik weer zwanger wordt zal de zwangerschap wel heel anders zijn. Spannend/angstig. "Onbezorgde" zal er niet meer zijn.
Spannend zeg! Veel succes Ik weet nog niet precies wanneer ik ga stoppen, want ik wil eigenlijk ook gewoon mijn pilvoorraad opgebruiken haha. Maar omdat ik dus doorslik, en wel moet stoppen als ik ongesteld word, en ik geen idee heb hoe vaak ik ongesteld ga worden in die periode... is het nogal onoverzichtelijk Ik had laatst voor zes maanden gehaald, in het vroegste geval is het dan 20 september of zo op. Maar zou dus net zo goed een maand later kunnen zijn...
Hey allemaal! Ik klets ook gezellig mee als jullie dat goed vinden Eind november vorig jaar ben ik gestopt met de pil en hebben we besloten om tijdens onze huwelijksreis in september voor een eerste kindje te gaan! Heel spannend allemaal!! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat wijsheid is omdat ik momenteel bezig ben met een nieuwe baan (waar ik mezelf ontzettend zou kunnen verbeteren) en het natuurlijk niet tactisch is meteen zwanger te raken (als het al zou lukken natuurlijk). Aan de andere kant wil ik echt niet wachten, want we 'wachten' al vanaf november en dat wordt steeds lastiger haha! Volgende week weet ik meer over die baan en dan hak ik de knoop door, dus daar ga ik jullie niet mee vervelen hier X Steffie
Welkom Seffie! Veel leuke dingen staan er je te wachten. Huwelijk, baan, gezinsuitbreiding. Tja wat is wijsheid, blijft altijd lastig zulke dingen. Maar weet wel dat je naar je gevoel moet luisteren en niet naar je verstand. Werk je nu nog fulltime? Toen wij toentertijd gingen trouwen was ons kinderwens ook erg groot. Was klaar met school, had net een vaste baan waar ik erg veel plezier in had. Onze kinderwens overwon het. Stopte met de pil 3 maanden voor ons trouwen en 1 maand na ons trouwen was ik zwanger van onze eerste dochter. En als ik het over mocht doen zou ik weer dezelfde beslissing maken....
Hoi Lastige keuze wel zeg! Ik zou ook niet weten wat ik zou doen in zo'n geval! Waar gaat je beslissing vanaf hangen uiteindelijk denk je?
Ja, zeker lastig inderdaad. Met name omdat ik daar er dus financieel héél erg op vooruit ga en bij m'n huidge werk wordt onderbetaald. Het zou bijna dom zijn om het niet te doen zeg maar. Ik werk momenteel trouwens fulltime en zou bij de baan ook fulltime aan de slag gaan. Parttime werken met mijn huidige salaris zou overigens ook wel erg pittig worden moet ik zeggen. Als mijn gevoel goed is wat betreft de baan, de collega's en het bedrijf denk ik dat ik voor de nieuwe baan ga. Als je nooit een risico neemt, kom je ook niet veel verder denk ik... (zeg ik nu heel ruig haha!)
Krijg je met die baan ook gelijk een vast contract? Is wel een mooie uitdaging zo te horen. En financieel erop vooruit gaan is natuurlijk ook erg fijn.