Najaar 2014, wie gaat er nog meer voor?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Amare, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoi Steffie, welkom! Het zijn inderdaad veel spannende dingen die je te wachten staan. Maar wat ik wel weet wat betreft kinderen, de timing is nooit perfect. Er is altijd wel wat haha. Dus wat Anita zegt, volg je gevoel. Al zijn financiën natuurlijk ook een heel belangrijk aspect van kinderen krijgen. Heb je bij de nieuwe baan wel de mogelijkheid om eventueel parttime te gaan werken? Of is dat (nog) niet ter sprake gekomen?

2. Amare

Amare Niet meer actief

Hoi steffie wat leuk dat je mee komt kletsen!
    Spannend hoor dat je ook nog een huwelijk moet voor bereiden!

Na ons trouwen wilde ik ook graag een kindje, nu 3 jaar later ben ik wel blij dat we even gewacht hebben, maar blijf het nog even spannend vinden.

Tja en die financiën hè ;)
    Hier moet nog een nieuwe auto komen, ik had nu al bedacht dat we beter eerst een auto konden kopen voor we aan kinderen zouden beginnen.
    Maar uiteindelijk maakt het niks uit.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Klopt helemaal lise! Voordat ik zwanger werd stond het ook bij in de planning om een auto te kopen en was net begonnen met sparen. Omdat het allemaal sneller ging dan gedacht moest die auto er ook ineens sneller komen, ook een grotere dan in eerste instantie bedacht haha, maar het is allemaal goed gekomen. Mijn ervaring is dat je vooraf zo veel 'valkuilen' ziet. O dat moet nog eerst en dat moeten we nog regelen/hebben....maar eenmaal puntje bij paaltje komt het altijd goed;)

Weet niet hoe de andere dames met kids erover denken?:D

4. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk Cammy.
    Ik zag ook allemaal leeuwen en beren op de weg, zelfs toen we een 3de kindje wilde. Toen ik eenmaal (onverwachts) zwanger was verdween dit als sneeuw voor de zon. We hebben het nu financieel overigens prima, maar dat was bij de eerste wel anders. Maar is altijd goed gekomen. Van de belasting kregen we toentertijd ook geld, zoals kindgebonden buget, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag en natuurlijk de kinderbijslag.
    Het komt nooit perfect uit... Er is altijd wel iets. Ben nog steeds blij dat we op jonge leeftijd zijn begonnen aan kinderen. In mijn directe omgeving zie ik nu veel problemen rondom zwanger worden. Stellen die het hebben uitgesteld omdat nog niet alles perfect is... Nu zijn ze ver in de 30 en wil het niet.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja precies. En over het financiële gedeelte, je wilt natuurlijk altijd (vooral bij een eerste;)) het beste en mooiste wat er is. Maar dat is luxe. Er zijn altijd hele goede goedkopere alternatieven zoals Ikea of zelfs op Marktplaats zijn hele mooie kamertjes te koop voor weinig.

Haha, we hadden het er gisteravond nog over. Als de tweede straks in aantocht is hebben we alleen een tweede ledikantje nodig en we zijn voornemens deze dit keer gewoon via Marktplaats te kopen. Arme tweede kindje, bij ons zoontje MOEST alles nieuw, de tweede moet het doen met afdankertjes:)

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Mag ik trouwens vragen hoe oud jullie zijn? Ik ben 32..

7. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Marktplaats is wat dat betref prima. Hebben wij ook het kamertje vandaan. Had maar 1 kindje 9 maanden gebruik van gemaakt dus eigenlijk nog als nieuw. Heb wel een nieuw matrasje gekocht i.v.m. hygiene. Ikea heeft ook goed/degelijk spul voor weinig.
    Je gebruikt het relatief een korte tijd. Heb wel een nieuwe (vervolg) kinderkamer gekocht.
    Ik ben nu 28 en kreeg m'n eerste op m'n 23ste, tweede op m'n 25ste en de derde 2 maand terug.

8. Amare

Amare Niet meer actief

Ik ben 27

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Welkom Steffie. En zoals voorgangers al zeggen, wat meer verdienen is natuurlijk wel mooi tmet kinderen, maar alles nog niet helemaal rond hebben dat komt vanzelf wel. Toen de eerste geboren werd hadden we geen auto, woonde in amsterdam op 2e verdieping met 2 slaapkamers, geen flauw benul waar we wouden gaan wonen, of we daar zouden blijven met kind. Uiteindelijk een huis gekocht toen kindje 1 was, verbouwd, auto gekocht, en toen nog maar een kindje:p!

@anita, in oktober omdat we dan een beter beeld hebben of de baan van mijn man blijvend is of niet

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh en ik ben 32, oud!!! :p

11. petrova

petrova Actief lid

Nou, i.i.g. succes met alles Steffie!

Ik ben overigens 24 nu (zal 25 zijn in het najaar). We zouden wel nog iets gewacht hebben maar i.v.m. mijn medische situatie werd dat afgeraden. Liever eerder dan misschien wel helemaal niet. Gelukkig dat we niet zoveel hechten aan materiële zaken want veel geld hebben we niet :) We hebben sowieso eigenlijk alleen tweedehands gekocht/gratis overgenomen/goedkope nieuwe (ikea etc.) meubels dus dat zal voor een kindje niet anders zijn.

12. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Niets mis mee Petrova!
    Aanbod is ook groot dus keus genoeg

13. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Jaaa Ik was op zoek naar een voorpret clubje!
    Ik ben 26, bijna 27, woon samen met mijn vriend. Sinds januari ben ik gestopt met anticonceptie zodat mijn cyclus op gang kon komen. Eigenlijk direct 27/28 dagen. Half september stoppen we ook definitief met de rubbertjes. Dit zal ons eerste kindje worden. Toen ik 21 was waren mijn ex en ik ook bezig voor een kindje, toen haf Ik dezelfde cyclus, in een jaar tijd had Ik drie keer een vmk. Ik vind het dus erg spannend allemaal.. Hopelijk gaat het nu soepeler. Sorry voor de ego post. Ik zal eens bijlezen :D

14. petrova

petrova Actief lid

Welkom Meysje!

Ja ik had al een beetje rondgekeken op internet inderdaad, dus ik heb er alle vertrouwen in :D

Ondanks dat ik daar dus heel relaxed in ben vind ik het allemaal wel heel spannend en vooral onwerkelijk ook! Zijn er nog meer van jullie die dat hebben?

En vreemd genoeg ben ik een beetje bang voor de reactie van onze omgeving... De mensen om me heen die interesse toonden in mijn medisch verhaal heb ik wel verteld dat ik beter niet te lang kon wachten maar we zijn net verhuisd naar een woning met één slaapkamer dus ik denk dat niemand het echt verwacht de komende paar jaar... En soms ben ik dan bang dat ze daardoor negatief zullen reageren? Vooral als ik dan kijk naar mijn moeder bijvoorbeeld, die altijd was van het 'baby gelijk op eigen kamer, niet oppakken bij huilen, later nooit bij papa en mama in bed' enz. en dat wil ik sowieso niet herhalen (al woonde ik in een heel groot huis) maar ik weet dat ze altijd heel kritisch was(is?) over mensen die het niet op haar manier doen, en als je maar één slaapkamer hebt, tja... :)

Maarja, waarschijnlijk valt het allemaal wel mee, en anders weet je ook weer wat je aan iemand (niet) hebt, of zo.

15. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Wij kunnen bijna een maandsalaris weg sparen maar buiten de babyspullen gaan we deze zomer de badkamer verbouwen, naar Praag, naar florida en komt er een auto bij. Dus ben heel benieuwd hoe we dat gaan bolwerken. Sommige dingen wil ik wel gewoon echt nieuw.

Niks aantrekken van wat je omgeving vindt petrova. Een mening hebben is heel makkelijk. Maar de enige mening die telt is die van jullie!

Oh en hier ook gezonde spanning hoor. Het besef dat dit mogelijk onze laatste jaarwisseling met zn twee is etc

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Petrova echt maling aan hebben hoor, mijn schoonouders wonen in Italie, dus een heeeeeeeeeel verschillende manier van opvoeden. Gelukkig zie ik haar dan niet wekelijks, maar ik doe gewoon waar ik me prettig bij voel, en mijn man natuurlijk. Hier kinderen die bijna elke nacht wakker worden, en ja dan eindigen ze snachts/sochtends bij ons in bed, sommige zullen het slecht vinden, sommige zijn weer voorstanders van samen slapen, ik wil gewoon slapen en zo kunnen we allemaal weer het snelst slapen, iedereen happy:D

Als het kindje er eenmaal is krijg je te maken met heeeeeeeeeeel veel meningen en ideeën, gewoon doen wat goed voor jou voelt!!

17. petrova

petrova Actief lid

Ik heb daar zeker ook maling aan hoor, het zal me niet beïnvloeden maar het is meer dat ik dat gewoon naar vind en me dan al van tevoren ga inbeelden wat voor een ongemakkelijke situatie dat zou zijn en zo :)

Ja raar hè, dat idee dat je binnenkort misschien niet meer met z'n tweeën bent. Ik heb dat ook met zwanger zijn. Meestal denk ik er niet echt over na, maar ik heb van die momenten dat ik me dan opeens realiseer van, hè, deze kleren passen me misschien volgend jaar helemaal niet, of zo. :D

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja het is een hele speciale periode in je leven...:) (L)

19. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Volg met alles je eigen gevoel....
    Je kunt het nooit voor iedereen het "goed" doen.

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja is heel erg zo he, als het om opvoeding gaat zijn er zooooooooooooooveel verschillende meningen, en vooral veel meningen:p

Deel Deze Pagina