nou hier ongesteld geworden dus ons ongelukje heeft geen gevolgen gehad Nou aftellen, nog 3,5 maand. Gisteren zijn we namen gaan bedenken. Erg leuk
Oh spannend, namen! Voor een meisje hebben we hem al/nog steeds haha. Wij wisten bij de eerste niet wat het werd dus hadden zowel jongen als meisjesnaam. Meisjesnaam waren we het al over een ver voordat we überhaupt over kinderen aan het nadenken waren hahaha. Dit keer willen we wel weten wat het wordt en wat namen betreft hopen we niet op een jongen want man wat bonden we dat moeilijk!! We hebben allebei een hele andere smaak qua namen dus het was lastig om op een naam te komen die we allebei mooi vonden. Hoop straks dus miet weer voor dat dilemma te staan
Leuk! Gisteren heeft mijn m'n voor het eerst een beetje door laten schemeren wat voor namen hij mooi vindt. Hier is juist de jongensnaam het makkelijkste en de meisjesnaam niet.
Dat is zeker zo. Ik weet ook wel heel goed wat ik wil gelukkig (en mijn vriend heeft dezelfde ideeën als ik dus da's al heel fijn ) Maar ik ben toch iemand die de confrontatie met familie wel uit de weg gaat omdat ik dat makkelijker vind. Als ze zich teveel met dingen bemoeien (waar ik dus bang voor ben) moet ik er natuurlijk wel wat van gaan zeggen en daar zie ik vooral tegenop Wat leuk dat jullie met namen bezig zijn Meysje! Ik ben daar ontzettend slecht in dus... Ik heb voor mezelf nog nooit überhaupt maar één naam gehoord waarvan ik dacht dat ik die m'n kind wilde geven... Niet dat ik alle namen lelijk vind maar dan denk ik 'voor MIJN kind? Nee... dat is 'm niet'. Hoe doen jullie dat allemaal met namen? Gewoon zo uit het blote hoofd of met inspiratiebronnen erbij? Onze namen kwamen allemaal uit het namenboekje haha, volgens mij waren ze daar bij ons thuis ook niet zo goed in...
Bij ons was het bijv bij films extra alert zijn op namen. Of namen in tijdschriften/boeken enz. Ik deed dus overal inspiratie op😄. De tweede naam die wij voor een meisje hebben, die hebben we zelf bedacht. Dat is namelijk een combi van de namen van onze moeders
Ik denk dat wij dat ook maar moeten gaan doen, extra opletten op namen. Want op deze manier hebben we bij de geboorte nog steeds geen naam... Haha!
Ja vind het geweldig namen bedenken. Vriendlief wilt graag een franse meisjesnaam. Dan zit je al gauw aan 3 of 4 lettergrepen. Een naam heeft mijn voorkeur, en daar zit ook een verwijzing naar mijn vorig jaar overleden oma in. De jongensnaam die we allebei mooi vinden is hollands met twee lettergrepen. Die combinatie vind ik nog niet passen. Overigens hebben we 6 meisjesnamen maar een verschillende top 3 haha. Wel een franse jongensnaam maar met de zelfde voorletter als mijn favoriete meisjesnaam. Denk dat we een compromis moeten sluiten Als de eerste een meisje wordt, mijn meisjesnaam en dubben voor een andere jongensnaam. Als de eerste een jongen wordt kunnen we die al een naam geven en valt mijn meisjesnaam automatisch af waardoor vriendlief zijn zin krijgt. Zou ideaal zijn hihi Verder hebben we vrijdag een advies gesprek bij de notaris. Hebben jullie allemaal al iets geregeld voor de kleine komt, bijv. al getrouwd? Wij zijn ongehuwd en de koopwoning staat op mijn naam. Ik wil mijn vriend ook wat meer recht op de woning geven (we wonen vanaf dat we de sleutel hebben al samen, maar omdat we toen net 3 maanden samen waren heb ik het huis alleen gekocht. Financieel heeft hij net zoveel in de woning gestoken als ik, als het niet meer is) en wil wat meer weten over partnerschap. Trouwen willen we nog niet. Maar sinds 1 april dit jaar is de man ook automatisch familierechtelijk de vader. En omdat we toch een contract moeten opstellen ivm eigen huis en eigen zaak klinkt dat het meest voor de hand liggend.
Wij zijn niet getrouwd en hebben vooralsnog ook niets notarieel vastgelegd. Wij hebben echter ook nog geen koophuis wat eea wel eenvoudiger maakt. Uiteraard heeft vl onze zoon erkend en hebben wij onlangs de papieren ingediend voor het gezamenlijk uitvoeren van het ouderlijk gezag. Verder wil ik nog graag een ouderschapsplan op laten stellen en notarieel vastleggen voor het geval wij uit elkaar gaan. Ik wil daarin goede afspraken vastleggen. Denk daarbij aan wie er eventueel in ons huis blijft wonen, tijdsverdeling met kind en vooral dat een van ons niet zonder toestemming van de ander te ver weg kan wonen zodat de omgang met ons kind bemoeilijkt wordt. Vooral dat laatste vind ik persoonlijk heel belangrijk.
Wij willen wel ooit iets vast laten leggen, maar weten nog niet echt wanneer en wat precies (we hebben bijv. geen zin in gemeenschap van goederen, dus moet dat weer notarieel, en ook niet echt zin in een bruiloft ). Is het veel rompslomp om de vader te laten erkennen en ouderlijk gezag te geven als je niet getrouwd bent?
Mee joh is helemaal niet ingewikkeld. Als je zwanger bent kan de vader het kind al erkennen, kun je gewoon een afspraak maken bij het gemeentehuis. Uitvoeren gezamenlijk gezag ik een formulier invullen, geboorte akte van kind en kopie legitimatie per post opsturen naar de rechtbank en klaar. That's it.
Ik lees hier heel graag mee! Wij hebben van de week besloten om in September te stoppen. Maar het liefst stop ik al in augustus. Wij staan op het punt te verhuizen en hebben dan 3 kamers over. Dus een tweede is super welkom. Ik ben echt jaloers op alle mensen die zwanger raken. Mijn eierstokken slaan me nog net niet voor me oren
Ah mooi! Dan is dat in ieder geval geen reden om het heel snel te moeten regelen w.b.t. trouwen of zo, denk ook dat we daar nog wel even mee wachten. Notaris is immers ook niet goedkoop
Ja hier ook haha....eierstokken rammelen als een gek!! Wij zouden dus eigenlijk ook dit najaar beginnen, als het aan mij lag nu al. Maar vl is nu ook om dus vandaag laatste pil en volgende maand actief beginnen
Hihi dank je.. Ik heb momenteel een dochter van 16 maanden. En we krijgen in juli de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben drie slaapkamers en een hele grote zolder. Ik werk momenteel 4 dagen en mijn vriend ook fulltime. Dochter slaapt drie dagen in de week bij de oma's, omdat ik ver van huis werk. Dit houdt in dat ik vroeg begin en de oma's zitten er niet op te wachten als ik om 6 uur voor de deur sta. Tevens is het voor ons veel rustiger. De eerste was voor ons een ongelukje. Dus in de spanning zitten heb ik nooit gehad. Nu ben ik al op gaan zoeken hoe het zit etc. Alleen zit ik weer met de AC. Ik (wij) gebruik(ken) de nuvaring. En het was de vorige keer in drie maanden raak(we waren er niet voor bezig, dat niet). Maar ben zo verschrikkelijk blij dat mijn vriend het eens is met dat we gaan stoppen. Het liefst stop ik echt nu al. Wel zit ik momenteel tricky met mijn baan. Ik word sinds Januari ingehuurd en moet na 1040 uur overgenomen worden. Eerst werkte ik minder, maar nu vier dagen dus de tijd gaat sneller. Ik moet ongeveer in Oktober/November over. Dus ik hoop zoooo dat ik dan gelijk vast krijg. Ik weet dat ze erg blij met me zijn dus dat scheelt. Krijg bijna elk weekend wel een app van me leidinggevende hoe blij die met me is en dat we goed hebben samengewerkt. ME happy! Ik heb even alles terug gelezen maar ik ben blij dat ik niet de enige ben!
Mijn man stelde al voor om tijdens de vakantie wat te 'freestylen' en kijken wat de natuur doet, maar ik wacht toch echt liever tot september. Wat betreft regelingen en vastleggen. Wij zijn getrouwd, dus hebben met erkenning niks van doen. Welkom lovetobeamam!
Nee je bent echt niet de enige, ik merk nu echt dat we eerst sommige dingen goed op een rijtje willen hebben voor we écht gaan beginnen.