Ja dames hoop ik ook! Maar misschien komt er wel een tijd dat het er helemaal bij inschiet maar ik kan me wel voorstellen dat je veel vragen krijgt Enzo en die kan je dan mooi hier of in een ander topic kwijt! Ik ben nu al ongeduldig en dan moet mn ei nog komen haha. Hadden jullie al kwaaltjes voor je de test deed? Dat je merkte dat je zwanger was?
Op vrijdag was mijn NOD en ik testte op de dinsdagavond ervoor al positief 🙈! Ik ben even niet zo actief hoor! Maandag gaan we op vakantie en als we terug zijn probeer ik alles weer bij te houden met de lijst. Tot die tijd, ga ik in de relax en vakantiemodus! 😘😘😘
Ja ik had wel kwaaltjes een licht zeurend gevoel in me baarmoeder en lage rugpijn en last van me boven benen!
Ik merkte t aan een groeiende cupmaat haha En een zeurend gevoel in je buik bij nr 2. Ik testte toen al dagen ervoor positief terwijl ik bij mijn 1e op nod een stralend witte test had. Drie dagen later maar was weer geprobeerd omdat ik verder geen kwaaltjes had en toen pas positief!
@bubbels gek he hoe twee zwangerschappen zo anders kunnen zijn! Daar verbaas ik me altijd om hihi is toch hetzelfde lichaam??
Ik ben erg benieuwd. Ik ben ook zo benieuwd wanneer mn eisprong is. De banner is ingesteld op een cyclus van 28 dagen maar vorige maand was ie 33... ik verwacht hem een deze dagen. Zijn al goed aan het klussen. Mijn vriend is aankomend weekend een paar nachten weg dus ik hoop dat ie daarvoor springt. En dan aftellen... word lang wachten tot ik kan testen.
@belbail moeilijk he geduld bewaren!! Haha meid het komt vast helemaal goed en mocht het nu in de eerste ronde niet meteen lukken, geeft niks nieuwe ronde, nieuwe kanzen! Maar ik duim mee dat het deze maand lukt!
JOEPIE ik ben ongesteld hahahaha. Nooit gedacht dat ik dat nog eens leuk zou vinden. Ik hoop dat ik een mooie cyclus krijg.... En dat ik dan ook snel zwanger mag raken over 2 maandjes. Voor nu aan de rubbers hahah. Mijn man zei+ Ik vind dat maar niks die rubbers. Waarop ik zei Het hoeft niet hahahah... Maar die vlieger gaat niet op. Hoe gaat het met jullie? Een goed weekend gehad?
Haha misschien valt t m alsnog tegen bij veelvuldig gebruik dus ik zou m gewoon elke dag verleiden. Wie weet heeft t zin Belbail spannend hoor wanneer je ei plopt, voel je m al aankomen ? Hier is ie net geweest denk k. Ik voel inmiddels vrij duidelijk wanneer mn eisprong is geweest en bijna altijd klopt het met dat ik 14 dagen later ongi wordt. Wel handig voor als we straks er weer voor gaan
@Leeuwtje hahaha mijn vriend heeft het vijf keer volgehouden en toen zei die oké we gaan er voor hahaha. We hebben dus nog een hele voorraad over haha. Ik denk het te hebben gevoeld gisteren op dag 13. Zou mooi zijn. Maar ik ben er zo mee bezig dat ik het me ook kan hebben ingebeeld. Deze maand duurt nu al lang haha.
Ik voel mijn eisprong altijd. Bij D. Voelde ik hem ook en toevallig hadden we die avond ervoor geklust. Daarna menstruatiepijntjes en 2 dagen naar de NOD een licht positieve test 4 dagen na NOD een digitale test gekocht en die knalde binnen een minuut op zwanger. Fijne vakantie DEMADE! Hier ook aan het aftellen. Deze week laatste weekje dat ik 2 dagen werk dan nog 2 weken 3 dagen werken en dan ook lekker vakantie. Rubbers wilde manlief al helemaal niet aan. Nu doen op en rond de vruchtbare dagen voor het zingen de kerk uit. Zeker omdat mocht het toch ineens raak zijn we het allebei wel ok vinden. Al vind ik het wel iets fijner als het nog een paar maandjes duurt. Vooral ook wat praktischer haha en daar ben ik van.
@Leeuwtje: Hihi, grappig hoe blij je dan met je menstruatie kunt zijn he! @Demade: geniet van je vakantie!! @(ik weet niet meer wie het vroeg): ik had heel erg haaruitval. Zoveel dat mijn man zelf verbaasd was. We dachten dat ik misschien een virusje had ofzo, maar ik voelde me verder normaal. Op mijn nod begon mijn menstruatie, maar na één dag stopte het weer. Die nacht lag ik wakker van pijn in mijn rechterbeen, wat vanuit mijn onderrug kwam. rond vijf uur (nog steeds niet geslapen) heb ik huilend de H.A.P. gebeld. Ik was bekend met rugklachten en had een beginnende hernia in mijn nek. Ik was dus bang dat ik er nu ook één onderin had. De arts raadde me aan om diclofenac te nemen en 's morgens langs de huisarts te gaan. Dus ik stond in november, trillend van de kou om vijf uur 's morgens met dat pilletje en denk: Hmmm, ik ben niet meer ongesteld. Wat nu als ik zwanger ben? Dan mag ik dit pilletje vast niet slikken..(blij, blij en dankbaar dat ik dat dacht, want diclofenac kan in het begin een miskraam opwekken!!) Dus ik doe een test en mijn hart stond bijna stil...eerst was er niets te zien, toen het controlestreepje....en..zie ik het nu goed? Yes!!!! O nee, shit... O wat erg...O wat gaaf dit...Ik ben zwanger!!!! O...hoe ga ik dit aan mijn man vertellen..(was nog niet de bedoeling, wilden een half jaar later starten, maar waren één keer te lui om een regenjasje te pakken.) Mijn man keek me slaperig aan: "Wat is er schat? Is het al half zeven?" "Nee lieverd, maar ik ga je wereld op zijn kop zetten, dus dacht...dan maakt dat uurtje slaap niet meer uit." Ogen van mijn man worden groot als hij de test in mijn hand ziet: "ben je zwanger?", fluistert hij met licht ontzag in zijn stem. Ik knik. Mijn man komt overeind en geeft me een dikke knuffel: "Wat heerlijk lieverd! Er zijn zoveel mensen die er jaren op moeten wachten en bij ons is het in één keer raak, terwijl we het niet eens probeerden!" Zo ging het. Lieve man he! Maar nu vinden we het wel erg leuk om echt te wachten tot het moment daar is en zijn we heel consequent straks met de a.c. Hartstikke leuk deze voorpret. Dat heb ik toen wel gemist. Hebben jullie meiden of jongens? En hebben jullie een wens voor een bepaald geslacht? Wij hebben een zoon. Nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden. Ik heb altijd een dochter gewild en hoop dus ook stiekem dat we deze keer een dochter mogen krijgen. Mn man ook. Maar een broertje voor mn zoon lijkt me ook fantastisch! En sowieso ben ik al ontzettend dankbaar als het ons gegeven wordt om het allemaal nog eens mee te maken!
@joppie wat een prachtig verhaal hihi wel super slim van je dat je even nagedacht heb voor je het pilletje nam! En wat zal het een mooie verassing zijn geweest ik kan het me zo voorstellen! Ik heb een dochter, en ook een voorkeur voor nog een dochter. Hihi oeps maar eigenlijk hoop ik gewoon op een gezond kindje dat is het belangrijkste!
@ de meiden die al een kindje hebben; je eerste zwangerschap is alles zoo nieuw en onverwachts en laat je het vaak maar over je 'heen' komen. Maar lijkt het jullie ook zoo ontzettend bijzonder als je straks voor de tweede keer zwanger bent, en al ongeveer een beetje weet wat je te wachten staat?
hihih overvloed aan rubbers, wij hebben te weinig. En ik weet dat we nog een heleboel nodig hebben. Geloof me, het wordt echt wachten tot de CT-SCAN. Ik wil ook niet zwanger zijn en de ziekte is bij mijn man terug gekomen. Ik heb altijd mijn ei wel gevoeld, ben benieuwd of ik hem nu ook ga voelen. Ik ga opletten de komende 2 weken hahah @ piewy > nou wij blijven altijd netjes in de kerk, ook tijdens het zingen, maar dat is alleen op zondag hahaha. Dat andere wilt hij nog wel eens in de week na de ongi doen, odat hij weet dat ik dan niet zo snel zwanger word. @ Joppie > wat een mooi en bijzonder verhaal. En ik snap dat jullie er nu bewust voor kiezen om te wachten totdat jullie er klaar voor zijn en er bewust van mogen genieten ( voorpret en wachtbankje ). Wij hebben een jongen van 3 jaar oud.... een mooi portret hahah En zou het nu een geschenk vinden als de 2e een meisje mag zijn maar een broertje lijkt me voor zl ook leuk.
@ Roosie: Ja dat was het zeker! Je hoeft geen oeps te zeggen hoor. Natuurlijk hopen we vooral en ik denk allemaal, op een kindje wat aan het gewone leven mee kan doen. Maar natuurlijk heb je je wensen toch? Ik weet zeker dat je, wanneer je een zoon krijgt, dolgelukkig met hem bent. Wat mij leuk lijkt aan een tweede zwangerschap is: Je bent het romantische beeld kwijt. Daardoor verwacht ik dat ik het leuker zal vinden dan de eerste keer. Ik ben toen 26 weken kotsmisselijk geweest en daar reken ik nu weer op. Maar die bewegingen van binnen. O, wat kijk ik daar weer naar uit! En de bevalling! Dat wil ik zo graag nog eens doen!
O ik hoop zo voor je dat de scan goed is! Sowieso natuurlijk, maar nu in het bijzonder. Je hebt wel even genoeg voor de kiezen gehad! Heb je steun aan je geloof of werkt het juist verwijderend dat jullie zoveel tegelijk meemaken?
@Joppi wauw mooi verhaal! @Leeuwtje Ik snap het goed hoor dat jullie nu wachten. Erg logisch in deze situatie. Kon het niet laten een ovulatie test te doen. Ik heb een heeeel licht streepje. Moet ie dan nog komen of kan ie ook net geweest zijn?
Het kan allebei. Als je zeker wilt zijn zou ik nog even doortesten twee keer per dag. Maar je zou ook gewoon om de dag kunnen vrijen en dan zie je wel of het gelukt is....