Najaar 2016, gaan we voor een 1e, 2e, 3e, 4e etc kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DEMADE, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28
    Yes!

Hij is eruit...!!!! Mijn HA zei ook dat ik gelijk vruchtbaar ben! En helemaal omdat ik mijn Mirena nog niet zo lang had (6 maanden). Het was wel even gevoelig... Die schokjes :), de HA zei dat die te vergelijken zijn een wee. Ik ben zowiso nauw van beneden en de HA gaf ook aan dat als ik ga bevallen tijdig de pijnbestrijding moet aangeven, vond het wel leuk raar om het al over de bevalling te hebben! hahaha....

Ben benieuwd hoe nu verder. Eerste menstruatie maar afwachten dan he. Spannend.

x

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Bessie Turf
    Wauw al 3 kinderen?! En nog een vierde willen? Waar haal je de energie vandaan?
    Hier blijft het bij 2 kindjes ;)

@SoesaM
    Jeej, hij is er uit! Nu afwachten.

Voor de dames die al eens zijn bevallen, hoe was/waren jullie zwangerschap(pen) en bevalling(en)?

3. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Ik weet niet meer wie t vroeg maar ik ga niet meer testen. Mn NOD is zaterdag en aan mijn buik te voelen ga ik ongesteld worden. Mocht ik t zondag niet zijn dan maar weer even testen. Maar ik denk het niet dat het raak is.

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoi Emma,

Mijn zwangerschap was redelijk oké. Eerst was het een tweeling helaas is er 1 gestopt rond 8.3 weken (wel hartje 4x van zien kloppen). Toen was het de vraag wat mijn lichaam ermee zou doen, afstoten of opnemen. Als die afgestoten ging worden dan kon die de ander ook meeneme . Gelukkig gebeurde dit niet tot 14w in de stress ermee gezeten..
    Week 23 een bloeding.. Dacht daar gaat die, ruim 5 jaar bezig en nu weg.. Gelukkig viel het mee. Ze wisten niet wat het was..
    Week 28 eindelijk weer vertrouwen in mijn lichaam en week 32.6 bevallen....

Bevalling ging wel goed opzich, geen medicatie want ging te snel..
    Maar ff serieus, als je wel medicatie doet is dat echt geen schande!

5. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Enne... k denk dat een ledenstop wel voor zich spreekt, hoe lullig ook :$

6. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    De ledenstop ging misschien pas in na telling van de actieve leden toch ;)

Uhm ik zet wel even n de club Hoe zwangerschappen en bevallingen waren goed?

Fijn dat je spiraal er uit is nu afwachten hoe je lijf t oppakt!!

7. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Mijn zwangerschap ging opzich goed! Wel veel last van bekken pijn en rugpijn. Maar het ging dus goed tot 33 weken toen een en al ellende
    Bevalling was horror vreselijk!!! Met 37.2 opgenomen in zkh.. Ben in totaal 4 dagen lang ingeleid 1e dag ballon 2e dag ballon bijgevuld 3e dag hormoonveter 4e dag nog steeds hormoonveter in en weeën die eindelijk goed doorzetten, en de 5e dag besloten ze nadat ik 10 uur lang op 4cm ontsluiting bleef hangen een spoedkeizersnede ( er zijn 15 verschillende mensen bij mij naar binnen geweest om 'even te voelen') ik voelde me zooo vies en ik wil dit Noooit meer dus de volgende keer wil ik een geplande keizersnee waar ik rustig naar toe kan leven! Toen ik toen een spoedkeizersnede kreeg heb ik vanaf mijn kamer tot de ok het hele ziekenhuis bij elkaar gegild en gehuild dat ik geen keizersnee wilde!!! Was all zooo lang zelf bezig maar ach.. Toen kwam me mooie meisje ter wereld en alles was goed! Behalve dan dat ik haar niet mocht vasthouden en maar 2 min mocht zien en toen ging ze samen met mijn man en de verpleegster in de couveuse naar de kamer en lag ik daar alleen bahbah zwaarste moment Everrr daarom wil ik nu een gentle sectio zodat ze bij mij blijft:)

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ojaa ik ben ingeleid vanwege hele hoge zwangerschapshypertensie

9. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Moet je toegevoegd worden tot de club of kan je zelf "aankloppen"?

Wat dat betreft wil ik graag mee bij de club!:D

SoesaM, yay eruit! Stap dichterbij!
    Wil je niet heel erg ontmoedigen, maar die schokjes zijn meer zware kramp dan wee :) helaas..

10. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28

Owhhh hahahahah... Staat me nog wel wat te wachten dan! 😂... Maar denk dat als je gaat bevallen echt een oerkracht vrij komt!

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Absoluut! Dat is een ding wat echt zeker is! Je innerlijke mamakracht;)

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Als iedereen die actief is even voor vanavond een bericht stuurt, dan kunnen we diegenen die niet actief schrijven en lezen verwijderen zodat er nog evt ruimte is voor anderen!

Mijn bevallingen waren beiden niet fijn, maar zit op het werk dus kan even niet uitgebreid vertellen haha!

13. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Actief:D

14. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Mijn zwangerschap was er 1 uit het boekje. Liep op rolletjes....

Met 41 weken ben ik ingeleid, omdat ik D bijna niet meer voelde en hij aan de grote kant zou zijn.

Alles ging goed tot ik mocht persen. Na anderhalfuur was D er nog niet, toen haalde ze de vacuumpomp tevoorschijn en hebben ze mij van onderen alvast verdoofd mocht ik een knip krijgen. En alvast de OK gewaarschuwd mocht de vacuumpomp niet helpen ze mij dan met spoed zouden opereren.

2 pogingen hebben ze gedaan met de pomp, 2x is deze dus van D z'n koppie "getrokken"!! Toen ging het heel snel, WE GAAN NU NAAR DE OK! Ik in paniek want was doodsbenauwd voor de ruggeprik. Met pers weeën over de gang (bezoekuur was gelukkig net voorbij), u hoeft niet meer te persen! Euhhh ik pers mee want ik zou echt niet weten hoe ik ze op moet houden, wat een kracht!!!! Voor de OK kamer hebben ze mij nog moeten overtuigen om een ruggeprik te nemen. Anders zou ik mijn kind niet geboren zien worden.

Het was alsof ik in de 7e hemel was. De OK was zoooooo koud, zo heerlijk koud.. Ik moest gaan zitten voor de ruggeprik, nog steeds midden in de pers weeën. Ontspan mevrouw... Ik doe m'n best! Toen kwam ik in de 10e hemel denk ik, geen pijn meer... Even helemaal niks!

Ik vroeg op gegeven moment of ze al waren begonnen. Toen zeiden ze, hij is er al bijna.... Om 20.11 uur kwam ons mannetje ter wereld! 4205 gram en 53 cm!

Heb het heel moeilijk gehad met de verwerking van de bevalling. In het begin heb ik de foto's van de keizersnede niet kunnen kijken, of ik huilde aan 1 stuk door! Heb begin dit jaar nog een gesprek met de gyn die mij opereerde, even de bevalling weer doorgenomen, en de operatie. Heb mijn zegje kunnen doen. Ze hebben al een notitie geplaatst dat ik met de tweede een geplande ks (gentle sectio) wil.

Hopelijk heb ik niemand bang gemaakt 🙈🙈! Dit was mijn verhaal..

15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Jij ook al zo'n heftige bevalling demade! Ik dacht dat ik het nooit meet zou willen een baby haha maar er zijn gelukkig andere bevallings mogelijkheden:D

16. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Demade, ik had hem liever niet willen lezen 🙈 Hoop dat nooit mee te maken wat jij hebt meegemaakt!

Ik had heel even paniek momentje (dacht dat ze zei: het gaat niet goed) ik schrok zo erg dat ik zei: 'ik ben even in paniek' 😂 Ik zei het wel extreem rustig daarentegen haha! Maar had het me ingebeeld denk haha

17. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Ohhhh die bevalling verhalen.. en die paniek bah.
    Momenteel werk ik in het ziekenhuis en bij ons komen ook de kraamvrouwen binnen. Iedere keer weer zo verschillend en sommige gaan met een paar uurtjes alweer lachend de deur uit. Ik hoop dat me dat ook gegund is haha.

18. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Morgen mijn NOD! Spannend :D

19. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4