Wat een gezellige drukte hier! Pfff, ben er de hele dag mee bezig! Zie overal weer zwangeren en kan niet van het forum wegblijven hahaha! Hebben jullie dat ook? Ook krijg ik voor het eerst sinds de geboorte van mn zoon gedachten als: Wat als het helemaal niet meer lukt? Voordat ik in verwachting raakte van hem had ik dat ook zo erg. Maar toen was het in één keer raak. Ik heb het gevoel dat dat nu niet zo snel zal gaan. Vanuit de gedachte: zoveel geluk kun je niet tweemaal hebben Hoe is dat bij jullie? Ook al zo mee bezig of ben ik gewoon een beetje raar?
Hahahaha nee is helemaal niet raar. Ik ben er ook dagelijks mee bezig en zit ook dagelijks op het forum. Heb nog net geen aftelkalender gemaakt 😂! Ik heb ook dezelfde gedachte, wat als het niet wil lukken... Als het zover is moeten we het gewoon over ons heen laten komen. Binnen een halfjaar is ook mega snel natuurlijk.
Ja hoor hier ook... Ik denk dat al jaaaren, eigenlijk sinds m'n MA in 2009 Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar toch zit het me niet lekker Ik zou er idd niet vanuit gaan dat je nu weer zo snel zwanger wordt, het kan natuurlijk (dan zijn jullie gewoon kei vruchtbaar, haha), hoop het voor jullie Verhalen op het forum van mensen die er jaren over doen of vele miskramen krijgen, dat maakt iedereen wel een beetje bang natuurlijk. Ook wel goed om te beseffen dat het niet vanzelfsprekend is... Maar je hebt geen directe aanleiding om je zorgen te maken, toch? (en ik ook niet, want tja 1 miskraam zegt nog niets)
Wat is het hier onwijs gezellig aan het worden. Erg leuk, zo met elkaar. Ik ben er ook de hele dag mee bezig. Het is zo erg dat ik er zelfs een beetje gek van wordt, haha. Het scheelt dat ik op dit forum ook wat mijn ei kwijt kan en lekker kan meelezen en ideeën kan opdoen. Ik probeer mijn vriend er niet de hele dag mee 'lastig te vallen'. Het is me echter nog niet gelukt er een dag niet over te beginnen, haha. Ik heb via de reclame op deze site de gratis verpakking foliumzuur van Difrax besteld. Ik verwacht die deze week binnen te krijgen en dan ga ik daar vast mee starten. Wacht nu op mijn ontrekkingsbloeding. Verwacht die over 2/3 dagen. Daarna ben ik enorm benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn. We genieten deze dagen nog heel even van het feit dat er geen rubbertje nodig is, hihi. Ik moet bekennen dat ik sinds ik weet dat we binnenkort gaan beginnen, ineens veel meer zin heb. Zo van binnenkort is het voor het echie. Haha
@DEMADE: thanks (mijn ticker)! Dit is mijn aftelkalender, haha. @Srjj: ondanks het feit dat ik erg achter onze beslissing sta, vind ik het toch erg fijn om te lezen dat jij nog even bevestigd dat het lang niet zo'n gek idee is om tijdens het afstuderen zwanger te zijn. Ik werk graag thuis (ben sws heel graag en veel thuis), dus het lijkt me idd erg goed te combineren Ik weet nu al dat de meeste mensen in mijn omgeving (mocht ik dit jaar zwanger raken) als eerste zullen vragen: en je opleiding dan? Ik moet even een scherpe opmerking bedenken voor die momenten. Ik kijk daar toch diep van binnen een beetje tegenop. Ik zit wel een beetje zo in elkaar dat ik vaak het gevoel heb me te moeten verantwoorden, terwijl k weet dat dat helemaal niet nodig is.
Joppie: je weet maar nooit ik was de eerste keer in 1x zwanger en de tweede keer in ronde 3. Maar je hebt gelijk je weet natuurlijk nooit. Al zou ok nu wel even moeten slikken als het nu ineens 8 maanden zou duren.
Joppie1 Ik snap je wel hoor. Vooral als de wens zo groot is.... Dan is het gevoel alleen nog maar sterker. Bij mij zeiden de artsen dat ik niet makkelijk zwanger zou worden omdat ik een vleesboom had. Nou ik was 3 maanden na de operatie al zwanger hahaha... Niet verwacht, maar zeker welkom. Nu heb ik ook last van angst. Mag het ons nu weer lukken, zeker na de operatie van mijn man? Hoe lang zal het gaan duren? We moeten vertrouwen hebben in de natuur, maar makkelijk is het zeker niet. Belbail: Kijk je heb een deze dagen al een mooi setje foliumzuur bonnen. Goed bezig. Wanneer wil je ermee gaan beginnen? En andere mama's wanneer willen jullie gaan beginnen aan de foliumzuur?
Ik begin pas met foliumzuur als ik ben gestopt met de pil, en als ik zwanger ben ga ik over op davitamon mama vitamine pillen, daar zit ook foliumzuur in.
Hahaha DEMADE het komt goed. En wie weet begin je toch iets eerder dan je nu denkt. Ik begin zodra ik het in huis heb. Ik verwacht morgen mijn ongesteldheid en wordt dat dus cyclusdag 1. Ben benieuwd! Ik ga mijn cyclus bijhouden met de app Period Calender, aanrader! Het grappige is dat een kennis van mij gisteren vertelde dat ze die app had ontdekt en die gebruikte. Ik deed net of ik de app niet kende haha en zei die ik heb ik niet nodig hè met de pil Nog grappiger is dat zij ongeveer dezelfde baby planning heeft. Zal het haar tzt wel vertellen hahaha.
Ik heb trouwens vandaag te horen gekregen dat ik in september weer op dezelfde plek mag stagelopen. Ik zit zo lekker op mijn plek in in zo'n leuk team dat ik daar erg blij mee ben! Ik ben blij dat m'n vakantie voorbij is. Veel meer afleiding en de dagen gaan een stuk sneller
Wat fijn Belbail! Dat is goed nieuws! Eigenlijk wel fijn dat jullie die 'help straks lukt het niet om zwanger te worden-angst' herkennen. Dat hoort er dus blijkbaar gewoon bij en zegt waarschijnlijk niets. Volgend jaar allemaal een bol buikje hopelijk...fijn om er hier over te kunnen kletsen. Ik ben bang dat wanneer ik er te vaak over begin, mijn man op een dag zegt dat hij er niets meer over wil horen haha!
Ik begrijp de angst zeker. Heb er zelf alleen nog geen last van, zak ongetwijfeld komen want dat lijkt me logisch in dit proces. Voor alsnog gaan we er heel positief in, ervan uitgaande super vruchtbaar te zijn gebaseerd op niks.
Goede morgen mama's Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het wel.... vandaag begrafenis van een tante dus even wat anders dan baby's. Ik merk wel dat ik er heel erg naar toe leef en er heel veel mee bezig ben. Niet handig want dan duurt het voor je gevoel alleen nog maar langer en langer... Soms zit ik ook op andere topics te kijken, naar mensen die een testje hebben gedaan.... En dan denk ik: Ik kan niet wachten totdat er 1 in mijn handen heb die positief is. Kennen jullie dat? Ik lijk haast wel obsessief hhahahahaha
@Leeuwtje: gecondoleerd met het verlies van je tante, naar.. Haha ik kan continu niets anders zeggen dat het bij mij precies hetzelfde is. Ik ben blij met het forum, anders zou mijn vriend denk ik gek van me worden.
Leeuwtje, gecondoleerd en sterkte, hopelijk een mooie dienst geweest ☺️! Whaha, het is dat ik m'n focus nu op het afvallen heb gezet, anders zou ik ook helemaal knettergek worden. En toch zit ik elke dag op het forum, dingetjes lezen, bijleren af en toe een antwoord plaatsen. Leuk allemaal!!! Ben ook heel blij met dit forum. Ik zeg al niks meer tegen manlief. Ik "zeur" al 1,5 jaar over een tweede 😂! en ben blij dat ik nu al zover ben gekomen 😂
Gecondoleerd Leeuwtje! Belbail, fijn zeg dat je niet op een nieuwe plek hoeft te starten als je het zo naar je zin hebt Ook wel fijn als je toch wat ziek bent de eerste weken, wanneer je je meer op je gemak voelt denk ik? Haha ik laat het hier ook maar niet te vaak vallen, bang dat hij zich bedenkt Ik weet niet wat voor anticonceptie jullie nu gebruiken, maar... Worden jullie ook een beetje slordiger nu? Ik/wij wel, terwijl ik nu echt niet zwanger moet worden want ik heb al een ticket geboekt naar de andere kant van de wereld en daar wil ik liever niet zwanger heen haha! Maar toch... Zucht! Hier geen vakantie gehad maar wel veel vrije dagen natuurlijk! Heel fijn en was er echt aan toe, heb best wel veel stress met mijn baan (ik doe super leuk werk hoor daar niet van!), wel heel fijn om een beetje bij te komen. Ik slaap soms zo weinig voor een werkdag (2-4 uur) dat het daardoor ook wel erg vermoeiend is Nu is het tot eind augustus doorwerken... Misschien nog eens een half weekje opnemen in juni/juli Weer bedtijd hier, morgen weer werken en een hele drukke dag.. Truste
Als eerste heel erg bedankt voor het condoleren. Het was een zware moeilijke dienst. Veel emoties. Ook de kist zien zakken in het graf vind ik altijd erg moeilijk Dus was ook erg van slag toen ik thuis kwam en heb een slechte nacht hierdoor gehad... @ Belbil: hahaha gelukkig ben ik niet de enige. En ja als ik mijn man steeds zou zeggen hoe ik mij voel, hoe ik erna verlang dan zal hij ook knetter worden. Dus hier spammen is erg fijn. @ Demade: Knap hoor meid dat je je daarop kan richten. Moet je veel afvallen? Ik eigenlijk ook, maar probeer al 2 jaar tevergeefs. Eigenlijk moet ik eerst 20 kilo afvallen.... Ben je met een speciaal dieet begonnen? @ Srjj: Ik gebruik tot nu toe nog de spiraal, dus slordig ermee omgaan lukt niet hahaha. Maar er bestaat een kans dat ik hem in Juni van mijn man eruit mag laten halen. En dan wilt hij een paar maanden met rubber, nou ik denk dat ik hierin wat slordiger zal zijn. Wel fijn want dan kan ik even kijken hoe mijn cyclus is. Hebben we eigenlijk een leuk lijstje van ons? Die we zo af en toe voorbij kunnen laten komen? Naam: Leeuwtje1981 Leeftijd: 34 Provincie: Gelderland Hoeveelste kindje: 2e Wanneer: September 2016 Stoppen met anticonceptie: Juni (straks >> NOD: ) Misschien wil iemand er wat moois voor maken, ik wil het ook wel doen, maar weet niet hoe het moet hahaha
@Srjj: Ja zeker en het lijkt me erg leuk om daar te kunnen vertellen dat ik zwanger ben. Wie weet doe ik mijn afstudeeronderzoek daar ook wel Prettig om op een fijne plek te zijn. Waar ga je heen reizen en wanneer ga je? Ik ben afgelopen week gestopt met de pil. Ik keek voor het eerst uit naar mijn 'menstruatie', vandaar dat hij ook iets later kwam dan normaal denk ik. Vandaag ben ik toch echt ongesteld en is dit dus dag 1 van mijn cyclus. Ik ben de komende twee maanden zoooo benieuwd naar de cyclus. Ik ga hem dus bijhouden in de app. Mijn vriend heeft gezegd van de week condooms te kopen. Ik ben erg benieuwd hoe consequent wij daarmee omgaan. Maar mijn vriend is wel altijd heel goed met bij een standpunt blijven. Er mag een kindje komen vanaf mei, dus augustus beginnen is echt het verstandigste