Najaar 2016, gaan we voor een 1e, 2e, 3e, 4e etc kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DEMADE, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Ik ben erg benieuwd of wij tot december kunnen wachten. Aan de ene kant voel ik me soms wel een beetje een "slechte" moeder. D. is pas 13 weken en we hebben het al zo regelmatig over een brusje. Ben soms bang dat mensen hier een mening over gaan hebben dat het te snel achter elkaar is, terwijl we echt wel van D. genieten. Voor D. lijkt het me juist erg leuk om straks een brusje te hebben die niet zo veel scheelt met hem. Ben soms al stiekem aan het kijken naar een duowagen en hoe ik het kamertje zou veranderen. Denk dat ze dan bij elkaar op de kamer komen. (hoe bedoel je vooruit lopen op de zaken haha:$)

Ik slik nog gravitamon, werd aangeraden nog even mee door te gaan na de bevalling. Denk dat ik het de rest van het jaar gewoon blijf slikken.

Eigenlijk moeten we in ieder geval wachten tot na september. Ik heb 2 jaar terug een pap3 gehad met een ingreep, laatste controle was gelukkig helemaal goed, maar ik moest op controle en toen wist ik net dat ik zwanger was dus kon het niet. Voor mijn gemoedsrust zou het wel beter zijn als er nog een uitstrijkje gemaakt kan worden voor ik weer zwanger ben. Twijfel nu of ik niet eens ga informeren of dit iets eerder al zou kunnen.

Alvast een leuke dag MAMAVANLOIS morgen!!

2. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Piewy, wat schrikken zeg. Behandeling gehad na de bevalling?? Ik zou zeker vragen. Voor jezelf erg fijn om te weten dat het goed zit down under 😉 Dank je wel. Heb er ook echt zin in en mag ook wel na al die shit van de laatste 9 maanden. Joh tuurlijk is dat niet erg als je nu al (Nu al.. er zijn mensen die er bewust nog geen 1.5 jaar tussen laten) mee bezig bent. Zal je vertellen dat ik toen dochterlief 9 maand was al riep.. ik wil er nog een!!! Manlief wilde het bij 1 houden.. tot vorig jaar!! Kon t wel van de daken schreeuwen 😂

Wel contact opnemen hè. Beter te vroeg dan te laat!!!!

3. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    @Piewy ik vind je juist een hele goede moeder als je graag een brusje wilt zodat ze lekker met elkaar kunnen opgroeien!

Ik ben de afgelopen weken best aangekomen door veel snoepen. Ik heb natuurlijk ook wel wat hormoon schommelingen gehad en ik grijp dan snel naar chocolade. Ik heb me voorgenomen te stoppen-minderen met snoepen. Gisteren is me dat gelukt.

Ik ben de hele dag al goed bezig en zit nu op de bank bij mijn oppasgezin en ze hebben allemaal lekkere dingen voor me neergelegd. Moeilijk! Ik weet dat ik niet een klein beetje van iets kan nemen dus dan kan ik er beter afblijven. Hoop dat ik gauw weer op mn oude gewicht zit.

4. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Hai Dames,

Goed weekend gehad allemaal?

5. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Hai allemaal,

Genieten jullie ook zo van het heerlijke weer!! Voelt echt als vakantie.

Ben wel aangestoken door alle afvalpogingen om me heen. Manlief begon er nu ook al over dat hij wat kilootjes kwijt wilde. Heb nu toch maar weer wat eiwitshakes aangeschaft. Merk dat als ik thuis zit niet zo uitgebreid eet dus daar is dat wel een voordeel bij. Lekker makkelijk.

Aantal jaar terug uiteindelijk ruim 25 kilo hiermee afgevallen dus heb hier altijd wel vertrouwen in. Ik begin gewoon met een schappelijk 5 kilo afvallen, dat moet toch lukken.

BELBAIL; goed bezig!! Hoeveel wil je afvallen?

MAMMAVANLOIS; hoe was je supriseparty zaterdag??
    Ik werk in het ziekenhuis dus denk dat ik woensdag even langs de afdeling ga om te informeren.

DEMADE; laatste weekjes aftellen voor je vakantie, heerlijk!!

6. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    NAJAAR 2016, 1e, 2e, 3e, 4e, etc kindje!

Wanneer beginnen

AUGUSTUS
    Belbail || 22 Jaar || Condooms || 1e Kind

SEPTEMBER
    Joppie1 || 34 Jaar || Spiraal || 2e Kind
    Kleinefee || .. Jaar || ... || 4e Kind
    Leeuwtje1981 || 35 Jaar || Spiraal || 2e Kind
    Srjj || 28 Jaar || Niks || 1e Kind
    Annelie || 26 Jaar || Niks || 3e Kind
    Flien13 || 24 Jaar || Condooms || 2e Kind

OKTOBER
    Demade || 26 Jaar || Pil || 2e Kind
    Lalas || .. Jaar || MMM || 2e Kind
    Shart86 || 29 Jaar || Condooms || 3e Kind

NOVEMBER
    Mamavanlois || 30 Jaar || Pil || 2e Kind

DECEMBER
    Piewy || 33 Jaar || Niks || 2e Kind

NOD Lijst
    ....

Zwanger
    ....

Zo even het lijstje weer naar voren gehaald. Kunnen we allemaal nog geduldig wachten dames.
    Ik merk aan mezelf dat ik steeds ongeduldiger wordt.....

7. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Sorry voor het laat reageren dames!!

Wij zijn super druk bezig met verhuizen, aankomend weekend is het écht zover en wonen we in ons nieuwe, prachtige huisje!

Mijn implanon heb ik er pas geleden uit laten halen en tot dat we ervoor gaan doen we het met condoom. Maar afgelopen weekend zei mijn man ineens dat hij het niet erg vond om na de verhuizing al de condooms te laten liggen 😄😄 Ik vond dat wel prima! Kan toch al moeilijk wachten. Dus als het zo gaat dan gaan wij er in Juni al voor! Het is eerst nog even mijn cyclus afwachten want ik heb geen idee wanneer ik ongesteld ga worden, maar als het zover is dan kunnen we serieus beginnen.

Voor op het lijstje: Ik ben 28 jaar, we gebruiken condooms. En voor nu blijf ik wel even op september staan, het ligt aan mijn menstruatie of het nog net Juni of toch Juli wordt wanneer we gaan beginnen.

8. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel

Wanneer beginnen

AUGUSTUS

SEPTEMBER
    Kleinefee || 28 Jaar || Condooms || 4e Kind

OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

NOD Lijst
    ....

Zwanger
    ....

9. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    @kleinefee, Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!!! Lekker genieten. Condooms is ook niet wat haha. Stroeve dingen! Hoe eerder ze weggaan hoe beter ;)!

10. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    Hee meiden,

Heb even een tijdje niet gereageerd, gaat alles goed met jullie? Hier inmiddels wel weer goed :).. Zal t even uitleggen, een maand geleden hebben we besloten om voor een tweede te gaan. Echt in de wolken was ik, we wachten al zo lang op een goed moment en dat leek nu eindelijk daar.. Maar toen kreeg ik een gesprek op mijn werk waarin opeens de mogelijkheid van een vast contract per 1 februari op tafel werd gelegd.. dat had ik nooit verwacht en opeens sloeg de twijfel bij mij toe over zwanger worden op dat moment.. In November krijg ik te horen wat het wordt met mijn contract en omdat ik niet wil dat een eventuele zwangerschap daar invloed op heeft hebben we besloten te wachten tot september om er voor te gaan (als het al in één keer raak is dan hoef ik het op dat moment nog niet te vertellen).. Maar nu viel het mij wel echt even zwaar dat we de wens weer uitgesteld hebben ;).. Ergens denk ik van, het moet niet uitmaken wat er gebeurd op mijn werk, maar aan de andere kant maakt het me eigenlijk wel uit.. zijn er hier meer dames die ook door werk hun wens uitstellen of bij een vorige zwangerschap hebben uitgesteld? Wachten duurt zo lang:p..

Wij zijn nu lekker even op vakantie twee weken, helemaal even weg! Dat helpt wel met niet zo erg er mee bezig zijn:) We zijn lekker in Nederland, maar met dit heerlijke weer is dat helemaal geen straf!

11. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@Flien: Ja hier. Ik heb net een nieuwe baan en wil dus ook niet direct zwanger worden. Totaal onverwacht allemaal. Mijn man een week ervoor gezegd dat hij er in september voor wilde gaan en nu wachten we tot december. De ene dag vind ik het lastiger dan de andere. Heb er heeeeel veel zin in weer :)
    Wel fijn een vast contract! Snap helemaal dat je even wilt wachten!

Demade, wil je mij bij december zetten?

Wat een heerlijk weer he. Ben we erg blij dat we niet al hoogzwanger zijn!!! Bij mijn zoontje liep ik midden in een hittegolf hoogzwanger te zijn. Echt heel pittig vond ik dat. Nu loop ik rond met slechts een vetrolletje hahaha!:D

12. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    @joppie1 lastig is dat dan hè.. je wil het zo graag en eigenlijk zouden die andere dingen niet uit moeten maken, maar tsjaa dat doen ze wel:).. ik denk ook maar zo, over een aantal jaren maken die paar maanden leeftijdsverschil ook niet meer uit;)

Hoogzwanger in de zomer lijkt me echt pittig hoor:).. bij mijn dochter sneeuwde het juist heel erg, dat was ook griezelig, was telkens bang dat ik zou uitglijden enzo :D.. Al heb ik denk ik liever sneeuw, dan vocht vasthouden door de hitte enzo haha

13. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Hey dames!

Hier ook alles goed hoor. Alleen snipverkouden nu met dit weer. Het is hier vandaag weer een stuk kouder dan van de week. Druk bezig met verslagen voor school en verder druk aan het aftellen.... :D

14. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    @belbail oeff schoolverslagen, ik ben in januari afgestudeerd! Ben blij dat dat hoofdstuk eindelijk afgesloten is hihi.. moet je nog lang studeren en wat studeer je? :)

15. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    @Flien13 aaah wat fijn! Gefeliciteerd. Wat heb je gedaan? Ik studeer pedagogiek. Ik moet nog tot volgend jaar mei als t allemaal goed gaat. En ik ga daarna nog de pabo doen waarschijnlijk :)

16. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    @belbail haha wat grappig, ik heb ook pedagogiek gedaan ;).. dankjewel! oeff nog een studie erachteraan, je moet het maar kunnen :).. Ik vond een zwangerschap tijdens mn studie behoorlijk pittig, ben 9 maanden ziek geweest en om niet al te veel vertraging op te lopen heb ik met 39wk zwangerschap nog tentamens gemaakt.. werd dan ook midden in mijn tweede jaar zwanger dus dat was ook een beetje een ongelukkig moment :p hopelijk bevalt het jou beter hihi..

17. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    @Flien & @Joppi, je moet maar denken! Als iedereen nu om je heen zwanger wordt, ik heb het allemaal nog tegoed! Zo denk ik nu ook.

@Joppi, ik zet je op december!

@Flien, ik was 20 juni uitgerekend 2 jaar geleden en ook weken gehad dat het bloedjeheet was. Pootjes omhoog en lekker op de bank gelegen haha. Uiteindelijk moest ik nog een week langer want meneer kwam niet.

@Belbail, beterschap! Ik heb deze week ontzettend veel last van hooikoorts. Vreselijk! Nies me een ongeluk.....

18. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel

Wanneer beginnen

AUGUSTUS

SEPTEMBER
    Kleinefee || .. Jaar || ... || 4e Kind

OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

NOD Lijst
    ....

Zwanger
    ....

19. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    @Flien13 oh! Super toevallig haha. Ja ik hoop het ook, maar je houdt altijd in je achterhoofd dat de kans er is van complicaties. Maar aangezien ik toch nog ga Door studeren was dat voor ons geen reden meer om te wachten. Anders hadden de gewacht tot de diplomering. De pabo ga ik in deeltijd doen dus dat lijkt me goed te combineren. Wat doe jij nu?

Ik zit op dag 22 van mn eerste cyclus en begin wat kramp te krijgen. Wat zou t fijn zijn als het meteen al rond de 28 dagen zou zitten :) ben heel benieuwd!

20. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    @demade daar heb je ook gelijk in natuurlijk, maar als je de wens al een tijdje uitstelt is dat soms best lastig om zo te denken :p

@belbail ja je weet het toch nooit van te voren en ik snap het helemaal hoor! Het heeft allemaal zijn voor en nadelen :) Ik werk nu bijna 2 jaar in de jeugdzorg nu op een mkd 3 dagen per week:) heel leuk, dus voorlopig zit ik nog goed. Ik hoop dus dat ik nog even mag blijven aan het einde van mijn contract, maargoed dat is in deze tijd in de jeugdzorg nooit een zekerheid:) 28 dagen is wel fijn trouwens! Ik zit telkens rond de 30 of 31 dagen op zich ook prima, weet ik in elk geval waar ik aan toe ben :)

Deel Deze Pagina