Nalatig handelen door de huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Amarens, 13 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Wat een vreselijk verdrietige situatie. Je moet je machteloos voelen en boos. Het is niet goed te praten dat jij niet mee mag naar het gesprek. Die credits heeft je man nu even niet, om te zeggen dat hij alleen gaat. Het vertrouwen is nogal beschadigd en hiermee word het niet beter. Het geeft hem weer ruimte om niet eerlijk te xijn. Een goede therapeut prikt daar doorhern, maar ik denk niet in dit stafium al. Voor je zover bent, ben je maanden verder.

    Het lijkt wel of je niet anders meer kan dan aan te geven dat hij niet langer thuis kan blijven wanneer hij bij dit standpunt blijft. Wil hij blijven, een gezin zijn, jouw echtgenoot etc. Dan is hoj wrlkom. Wil hij dit alleen doen, dan ook echt alleen en kan hij niet blijven. Dan maar naar zijn ouders.
    Maar dat is een keuze die je haast niet kan stellen. Zo onnatuurlijk rn tegenstrijdig. Ik heb mijn ex ook een keer opdie manier de deur moeten wijzen. Afschuwelijk was dat. Maar ik kon niet anders meer. Ook niet voor mijn dochter.

    Sterkte!
     
    NiVa0230, Ysabella en Juul75 vinden dit leuk.
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Even puur uit interesse, ik probeer me er een voorstelling van te maken.
    3000 klinkt namelijk niet als veel. Hoe vaak komen die mensen dan?
     
  3. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    @Amarens het lijkt me inmiddels verstandig dat jij ook eens gaat praten met de huisarts maar dan voor jezelf voor een hulptraject. Losstaand van je partner. Je hebt backup nodig vrouw.
     
    hummeltje5 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit denk ik ook.

    En wellicht is het een idee je man wel alleen naar de intake te laten gaan maar zelf bij die psycholoog ook een gesprek te hebben. De veiligheid van de behandelkamer is ook heel belangrijk voor het herstel.
    Dat je hem totaal niet vertrouwd, dat snap ik heel goed. Ik was dit traject denk ik niet eens op die manier in gegaan, maar had hem zijn spullen al dan niet tijdelijk laten pakken.
    Als ik lees hoe hij met jullie kinderen omgaat... Je behoort als ouders een veilige omgeving te creëren. En dat is dit absoluut niet, met een psychiatrische patient in huis. Sommige ziekten maken iemand gewoonweg ongeschrikt als partner/vader.

    Heel veel sterkte in elk geval. En dat je nu geen overhaaste beslissingen neemt dat snap ik. Maar je hoeft niet gelijk echt uit elkaar te gaan. Als de situatie thuis maar veilig wordt.
     
    Paardenbloem en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    3000 is wel veel, als je bedenkt dat de normpraktijk 2095 patiënten bedraagt. Dit is geen opgelegde norm, maar een gemiddelde aantal patiënten per fulltime werkende huisarts. Zie nu dat onze praktijk ietwat gekrompen is en het er nog rond de 2800 zijn. En natuurlijk komt niet elke patiënt elke dag, maar we staan over het algemeen wel vol, en dan hebben we ook nog een paar dagen per week een huisarts in opleiding. In april had mn werkgever de hoogste omzet ooit, en van die maand waren we zelfs een week dicht. Dus ja, het is druk zat. :cool:
     
    Gewooniemand en Lynx vinden dit leuk.
  6. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    100 % ja!! De veiligheid van jou kinderen en die van jou gaan altijd voor!
     
    Riverdale87, Paardenbloem, Jessi79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wat zit je in een heftige situatie. Fijn dat je nu met hulpverlening en vrienden hebt gesproken.
    Het lijkt me heel moeilijk dat hij er nu voor kiest om naar de intake te gaan zonder jou. Wat ik je vooral wil meegeven: zet het belang van je kinderen en van jezelf voorop. Op kinderen heeft het een ongelooflijke impact als een ouder agressief is.
    Ik zou het overigens het meest logisch vinden om hem dan uit huis te zetten, zodat de kinderen op hun vertrouwde plek kunnen blijven. Misschien is het goed om hierover te overleggen met maatschappelijkwerk, de wijkagent of school. Het is ook mogelijk om anoniem met veilig thuis te bellen om eerst advies te vragen.

    Edit: eerder stelde je de vraag of je het kunt maken om hem uit huis te zetten. Ik ben bang dat er ergens een punt komt dat het aan jezelf en de kinderen verplicht bent om hem eruit te zetten. Ik ben er natuurlijk niet bij en zelf kun je dit veel beter inschatten, maar het is denk ik wel goed om met hulpverlening of met veilig thuis stil te staan bij de vraag waar die grens ligt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Dat vind ik echt van die standaard hulpverlener reacties waar, je als puntje bij paaltje komt, niks aan heb. Dit punt ben jij allang voorbij. Je zit in een gevaarlijke situatie en daar moet je voor je eigen veiligheid en die van je kinderen uit.
     
    Poolvos, hummeltje5, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Hoe gaat het nu??
     
    Syane en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nee helaas gaat het niet goed ik heb weinig hoop meer dat het goed gaat komen.
     
  11. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Wat heftig Amarens!

    Denk goed aan jezelf ook in deze situatie!
     
  12. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Wat erg om te lezen. Zo heftig voor je... stuur je bij deze een virtuele knuffel.
    Als je het niet wilt zeggen snap ik dat hoor maar waaraan is je man verslaafd?
     
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Wat jammer om te lezen.
     
  14. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Heel veel sterkte...:(
     
  15. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Wat verdrietig om te lezen. Heel veel wijsheid en sterkte toegewenst
     

Deel Deze Pagina