Zonnepanelen via Eneco (suniverse)

Discussie in 'De lounge' gestart door Vero0504, 28 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Kent iemand deze installateur (suniverse) en kan mij meer vertellen over de kwaliteit van hun installatie?

    We willen wel graag zonnepanelen, met een dak op zuidwesten en ongehinderd (geen bomen!) kunnen we er 8 kwijt. Dat zet wel zoden aan de dijk.

    Kopen is geen issue, (dit is een koop constructie, huur/lease kan ook maar willen wij niet) maar ik heb inmiddels al de nodige verhalen gehoord van ondeugdelijke installaties (kabels los, gescheurde mantels etc) dat we het tot op heden nog in de ijskast hebben staan.
     
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ken deze niet. Wij huren bij zelfstroom.
    We zijn per maand goedkoper uit met huren dan toen we geen panelen hadden.

    Mocht je evt besluiten om naar zelfstroom te gaan, kan ik je een link sturen, krijg jij 100 korting en ik ook.
     
  3. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Ken het niet maar wil wel even als tip geven je verzekering te checken. Bij niet iedere verzekering is het automatisch gedekt.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Die staat op mn lijstje inderdaad.

    Nog een aanvullende vraag gelijk erbij, we hebben een meterkast met nog ouderwetse stoppen. Die willen we vervangen. Is het raadzaam die EERST te vervangen? Zonnepanelen is geen haastklus ofzo overigens.
     
  5. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland

    Poeh dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.
     
  6. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Suniverse ken ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen. Als wij bij mensen zonnepanelen installeren vervangen we gelijk de meterkast indien nodig. Voor panelen is er sowieso een aanpassing in je meterkast nodig dus van een bedrijf die het leggen aanbied mag je verwachten dat ze dat kunnen. En verder zou ik vooral ook eens rond vragen in je omgeving of mensen goede of slechte ervaringen hebben bij bedrijven. Er zitten best verschillen in hoe netjes het wordt aangelegd en we komen veel installaties tegen die nooit door een officiele keuring komen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Kan je een PM sturen mochten jullie in Rotterdam area zelf werken of een bedrijf kennen die wél fatsoenlijk werk levert en hier in deze regio opereert dan wel een certificering oid waar op te letten? De verhalen uit de regio zijn JUIST de reden dat we t afhouden. Het zijn ook niet alleen de budgetaanbieders ofzo waar het mis mee gaat.

    Zonnepanelen hier in de wijk zijn via woningcooperatie geregeld (is mixbouw koop en huur hier) maar dat bedrijf doet geen particulieren.
     
  8. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Het bedrijf wat jij aangeeft ken ik niet, maar wij hebben een tijdje geleden door solarbox zonnepanelen laten plaatsen. Een fijn bedrijf waar ze eerst een informatieavond hebben en zo duidelijkheid geven in de wereld van zonnepanelen. Wij waren erg tevreden en kunnen ze aanraden. Zitten in Den Hoorn bij Delft. Misschien heb je er wat aan! Succes!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina