Ik kan nu niet bellen natuurlijk,hij zit op Sint-Maarten. Pfff,ik weet niet wat ik er mee aan moet hoor..lastige dingen
Ik zou zelf iemand inhuren om die lekkage te verhelpen en de kosten aftrekken van de huur (wel rekening bewaren). Doen wij ook zo met onze huisbaas, ander komt er nooit ergens wat van terecht. Oja, wel van tevoren aangeven dat je dat van plan bent natuurlijk en op reactie van zijn kant wachten.
goed idee van yenolah, zo hoef je ook niet tot 12 juni te wachten tot dit een keer is opgelost. ik zou allang niet meer zo aardig zijn geweest maar goed, ik heb ook een hele tijd gehad dat ik niet voor mezelf opkwam en ik begrijp wel hoe dit tot stand komt.
Ik zou nu ook een mail sturen... Geef aan dat je de huur verlaagt met een bepaald bedrag (ook aangeven welk bedrag). Dat je indien hij voor volgende week vanuit zijn vakantieadres niets kan regelen (want hij kan daar ook bellen en gewoon iemand inschakelen) zelf iemand inschakeld en de kosten bij hem in rekening brengt (oke, je moet het wel zelf kunnen voorschieten). En dan je na zijn vakantie ingaat op de nadere schadevergoeding ivm laminaat schade, verf schade etc. Hij kan nu ook reageren, dus dat kan hij op een ander mailtje van jou ook.
Hierboven staan een heleboel foute adviezen... je mag niet zomaar de huur verminderen omdat hij nog geen onderhoud heeft gepleegd bijvoorbeeld... Jullie hebben ten eerste een zakelijke overeenkomst, je moet dit dus ook zakelijk oplossen. Je moet hem officieel een brief sturen met als onderwerp, aanzegging huurgebreken waarin je puntsgewijs opnoemt wat het gebrek is. vervolgens moet je hem 6 weken de tijd geven om minstens met een plan te komen met data, wanneer hij het gaat herstellen of laat herstellen. Als hij hier niet op reageert kan je de huurcommissie inschakelen, maar dat is wel een rompslomp... (overigens hoort de electrische ontsteking niet bij het onderhoud van de huurbaas, tenzij dit expliciet in het huurcontract is opgenomen) Op de site van de huurcommissie kan je een voorbeeldbrief downloaden, je kan er ook vinden wat voor soort gebrek dit is. Overigens is telefonisch melden van een gebrek welliswaar handig maar niet rechtsgeldig. hier vind je meer info Huurcommissie
Ik heb tijden geleden ook te maken gehad met een lakse huisbaas en een woning met een lekkend dak. Ik ben achetraf gezien te lang aardig gebleven. Pas nadat ik een brief had opgesteld met daarin de maatregelen vermeld zoals in bovengenoemde post is er actie ondernomen. Ik heb nog wel de opmerking gekregen 'was dat nou nodig, zo'n brief'. Blijkbaar wel want na 3jaar werd er pas actie genomen. Je betaald ontzettend veel geld, wat zou jij doen als het van jezelf was? Succes met het schrijven van de brief, tenminste dat lijkt mij het beste wat je kunt doen. Je hebt gewoon een zakelijke relatie met hem.
Je moet zulk soort berichten niet via Hyves sturen. Het is verstandiger om een brief te schrijven en hem daarin aansprakelijk stellen voor de schade aan je laminaat en een (redelijke) termijn te eisen waarin je het probleem verholpen wilt hebben. Heb je een inboedelverzekering? Dan is het ook verstandig het daar te melden. Daarnaast is het ook verstandig om voorwaarden er op na te lezen die van toepassing zijn. Hierin kunnen soms uitsluitingen van aansprakelijkheid bij schade zijn opgenomen. In mijn werk behandel ik deze zaken. PM maar als je hulp nodig hebt. Aardig hoef je niet te blijven. Zolang je maar redelijk en zakelijk blijft. Direct en to-the-point. Zie ook van het burgerlijk wetboek: 6:162
Ik zou hem een mail sturen dat je bouw en woningtoezicht in gaat schakelen. Je hebt nu al lang genoeg gewacht.
wij wonen nu tijdelijk bij mijn broer in en ook hij huurt particulier. nou ja het is via een vastgoed bedrijf geregeld maar komt een beetje op hetzelfde neer. de lijst is hier intussen zo groot van gebreken dat het gewoon niet leuk meer is en er wordt gewoon niks aan gedaan of we moeten dan accoord gaan met huurverhoging. elke keer als we weer iets aangeven of er achter aan gaan wordt er niks gedaan en vaak niet eens een reactie terug. hier hangt bijvoorbeeld op de voorgevel een enorme vlaggenmast en die hangt nog maar op 2 schroeven vast en die zijn ook nog roestig. wanneer die los raakt komt er een ongeveer 5 meter lange paal van 3 hoog naar beneden zetten en op de onderste verdieping zit een winkel (wonen midden in een winkelcentrum. het is dus ook nog eens erg onveilig voor andere mensen die hier aan het winkelen zijn. maar inplaats van dat hij iemand er voor stuurt laat hij helemaal niks van zich horen en is alleen te bereiken via mail. de rest van de gebreken - kapotte en rottende keuken - ernstig verouderde badkamer (vloertegels direct op houten ondervloer dus door de beweging van de vloer blijft er geen voeg zitten ( erg lastig met doorlekken naar beneden gelegen boekenwinkel) zelfde verhaal als de badkamer ook met de wc. - dakspanten zijn aan het rotten, dak lekt en zakt door, missen dakpannen, platdak loopt het water niet af, - de kozijnen van de voorgevel zijn helemaal aan het wegrotten en op onze slaapkamer kunnen we al door het kozijn naar buiten kijken. mijn zoon zijn slaapkamer raam sluit niet goed dus het tocht. - buitenmuren hebben enorm last van vochtdoorslag en de muren zijn dus op verschillende plekken aan het schimmelen. en als we vragen of het allemaal in orde gemaakt kan worden hebben ze er geen boodschap aan en is alles wat ze zeggen we hoeven het niet te verhuren hoor je kan ook gewoon weg gaan. we betalen 650 euro in de maand en als het hier niet in zo'n slechte staat zou zijn dan zal het het vast wel waard zijn. maar op dit moment is het zeker weten niet leuk om hier te wonen. gelukkig is het niet mijn huis en wonen we hier tijdelijk omdat we nergens anders terecht kunnen. als wij een eigen huis heeft gaat mijn broer een huis kopen dus tot die tijd moeten wij en ook mijn broer het hier mee doen. maar in jou geval kan dat berichtje zeker wel en ben je nog erg aardig. neem aan dat het laminaat dat in de hal ligt er door jullie zelf in gelegd is en die heeft hierdoor ook schade op gelopen. gebreken moeten gewoon opgelost worden en dat moet zeker niet langer duren dan nodig. je hebt er zelf een hoop ellende van maar ook de verhuurder dus hij is zelf ook niet echt slim. hoop dat er snel een oplossing is en anders nog wat meer op je strepen gaan staan
Thnx voor de tips weer! Even voor de duidelijkheid; wij hebben het laminaat niet zelf gelegd,dat zat er allemaal al in. We zijn echter het bedrag van 750 euro overeengekomen voor het huis in de staat zoals hij het ons in eerste instantie aangeboden heeft dus willen we graag dat hij het onderhoudt en eventuele gebreken verhelpt.