Hoi meiden, ik vroeg me af of jullie wat tips hebben om als excuusje te gebruiken om een uurtje weg te kunnen voor een echo. op mijn werk weten ze nog niet over mijn zwangerschap. en ik heb de laatste tijd zo vaak de smoes doktersbezoek gebruikt dat ik die niet meer wil noemen. straks denken ze dat ik ernstig ziek ben! tandarts gaat ook niet werken. pas geweest
Tja, wordt wel lastig zo haha! Misschien als smoes dat je een nichtje/neefje naar school moet brengen of iets in die richting? Ik heb ook geen idee hoe de relatie tussen jou en je baas/leidinggevende is..
Ik denk zelf dat je niet persee een reden hoef te geven. Zeg gewoon dat je wat eerder weg moet ivm een belangrijke afspraak
ja dat is wel zo. maar ze gaan doorvragen altijd. en dan ben ik bang als ik het vaag hou dat ze vermoedens gaan hebben
Dan zeg je toch gewoon dat je naar de dokter/ziekenhuis moet voor een probleempje waar je het verder niet over wilt hebben? Vrouwendingen zeg maar? Klaar lijkt me
hmm ja dat moet dan maar. maar dat probeerde ik juist te vermijden... hoop dat ze niet moeilijk doen. ben zo vaak weggeweest.
Of het je leidinggevende laten weten, scheelt excuses bedenken Aan overige collega's ben je niks verplicht!
Snap dat je het nog niet wilt melden aan je leidingevende maar misschien wel het beste. Je weet nooit hoe een zwangerschap verloopt en als je fulltime werkt moet je baas je vrij geven voor vlos/zh/echos. Weet niet hoelang je pauze hebt maar misschien dat je je afspraken daarin kan opvangen??. Dit deed ik ook in de zwangerschap van zoontje. Ik heb het heel snel gemeld in verwachting te wezen het is al zo 'n spannende periode en dan nog je eigen in allerlei bochten moeten wringen voor afspraken is alleen maar stressvoller.
In de avond je afspraken plannen? Teminste dat ging hier wel.. Zo kon vriend iedere keer gewoon mee en op het werk geen last!
Je bent pas bij tandarts geweest ? Dan moet je toch nog terug komen voor iets bij de tandarts dat is heel normaal. Of een vit b12 prik bij het ziekenhuis (daarvoor moet je ook vaker terug komen en is niks ernstigs )
Precies dit. Ik heb mijn leidinggevende ook altijd eerder ingelicht dan de rest van de collega's. Dat maakt het regelen van dit soort dingen een stúk makkelijker en kun je gewoon eerlijk zijn. Lijkt me wel zo prettig.
Enige wat ik nog kan bedenken is fysiotherapie/manueel therapeut omdat je ruig gewoon even gekraakt moet worden ofzo.. Oh en mondhygiëniste? Als je pas bij tandarts geweest bent kan je zeggen dat je daar heen moest van tandarts
Moet je het niet vertellen? Ivm verlof enz.. Ik had begrepen dat je voor een bepaalde termijn je je werkgever toch echt moet inlichten. Je gaat tenslotte over 16 of 14 weken al met verlof?
ik werk op een klein kantoor. ik heb een baas en een collega. ik denk dat mijn baas (man) niet zo positief zal zijn. ik wacht liever tot na 12 weken. ook omdat het nog mis kan gaan en dan weet hij nog niet dat ik ermee bezig ben. lijkt me niet raar om het pas bij +/- 16 weken te zeggen. toch ? ik ga donderdag maar zeggen dat mijn man naar t zkh moet en ik even mee wil ofzo. het is toch ook maar een uurtje. waarvan 30min in de pauze. volgende keer plan ik het op een vrije dag. geen moeilijk gedoe.
Ga jij al met verlof met 21 of 23 weken zwangerschap? Dat is echt vroeg...wat voor werk doe je? normaal ga je tussen de 34 en 36 weken met verlof. (Uitgezonderd bepaalde beroepen,vandaar mijn vraag wat voor werk je doet)
Ik snap je overweging, maar stél dat het mis gaat, dan zul je ook een paar dagen ziek / afwezig zijn en komt je baas er uiteindelijk alsnog achter (tenminste, ik ga er vanuit dat je dan vertelt waarom je ziek thuis zit). Begrijp me niet verkeerd; het is jouw zwangerschap en jouw pakkie an, maar door eerlijk te zijn tegen iig je baas maak je het jezelf makkelijker ipv moeilijker
Of je moet bloed prikken nav een doktersbezoek? Of nog terug voor een behandeling van de tandarts nav je laatste bezoek?