stukje fruit baby 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Lovely little, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hallo! ik wil mijn zoontje zo graag een stukje fruit in zn handje geven waar hij zelf iets mee kan doen, kan dat al met 6 maanden en wat kan ik hem dan het beste geven en hoe groot mag zon stukje dan zijn..:)

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja hoor dat kan wel.. hier nog geen 6 maanden, maar meneer vind het helemaal leuk en lekker!.. wij zijn begonnen met een stukje appel of peer.. en dan in langwerpige stukjes snijden.. zo kan hij het goed vasthouden en er ook lekker op sabbelen / kauwen in zn mond.. gewoon lekker laten stoeien, het is echt een leuk gezicht!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als hij goed rechtop kan zitten, dan kan dat prima! Gewoon een zacht stukje peer, een langwerpig stukje zodat hij 't lekker in een knuistje kan houden er er aan kan sabbelen en knabbelen.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad je kindje wel goed rechtop zetten in kinderstoel of op schoot en dan gewoon een stuk zachte peer of banaan geven. Houdt het groot genoeg dat je kindje het goed vast kan houden en er stukjes af kan bijten.
    Als het fruit te glad is kun je het eerst even droogdeppen met een stukje keukenrol.

5. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wij geven onze baby regelmatig stukken fruit, kaas, brood en zelfs dingen als kipfilet. In het begin verslikte ze zich weleens en kwam het er weer uit maar nu gaat het goed.
    Ze sabbelt er lekker aan en soms slikt ze wat door, soms ook niet.

Deel Deze Pagina