Dreumes (14 maanden) durft ineens niet meer in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dl is altijd dol op water geweest. Ze vond badderen geweldig, kon er geen genoeg van krijgen. Ze zat altijd in het grote bad, spelen met badspeeltjes en de douchekop. Tot vorige week donderdag. Ineens is het drama, ze begint al te huilen als ik richting het bad loop. We hadden die dag een nieuwe badmat, niet echt een opvallende, maar wel een andere. We hebben inmiddels weer dezelfde badmat gekocht als we ervoor hadden, en hebben geprobeerd om het anders aan te pakken. Met papa onder de douche, met mama in bad, spelen bij het bad als het water niet aanstaat etc. Maar als ik al wijs naar het bad, gaat ze huilen.

Hoe kan ik haar weer laten wennen aan het bad? Ik moet namelijk haar haartjes weer wassen, want ze is verkouden en de haren hangen steeds in het snot (ze heeft lang haar, tot over haar schouders).

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Probeer er geen druk achter te hangen. Ik zou snot er gewoon met een washandje bij de wastafel uit te poetsen.Zo snel als het ontstaat, zo snel kan het ook weer veranderen.
    Wij hebben ook zo'n waterradje en rond zijn 1e verjaardag leek het wel alsof we hem wat aandeden in de badkamer. Moord en brand.
    Ik ging vervolgens een paar avonden alleen in bad zitten en manlief met hem spelen op de overloop. Hij werd vanzelf weer nieuwsgierig en ineens wilde hij weer bij me in bad.

3. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier hebben beide jk0ongems dit ook gehad.
    van waterratjes naar huilen als ze het woord douche maar hoorden.
    weinig aandavht aan gegeven en met een paar weken was het weer over en moeten we maar zien hoe we ze eronder uit krijgen ;)

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Lastig lijkt me dat. Hier gaat kleine man mee onder de douche en in het weekend in bad voor de fun. Maar écht leuk vindt hij het niet meer. Sowieso geen sproeier op zn hoofdje, daar had hij voorheen geen problemen mee.
    Hij is sowieso banger sinds een maand of twee: voor liften, roltrappen, de schommel (vond ie eerst geweldig!!!). Elke keer huilen geblazen. Ik denk zelf dat het een fase is, dat ze ineens minder naïef zijn en gevaar gaan inzien. Leuk is het niet helaas.

Deel Deze Pagina