Het supersmalle kleding topic

Discussion in 'Mama en gezin' started by MamavanLieverd, Mar 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, daar ben ik weer. Ik dacht ipv al weer een nieuw topic te openen, maar een algemeen topic te starten waar we tips kunnen uitwisselen :D.

Mijn zoon is smal, maar bij hem kon ik meestal wel wat met de algemene tips, zoals de xtra slimfit van name it, bepaalde merken zoals chaos and order, etc.

Mijn dochter is zo smal, dat ze ondergewicht heeft, terwijl ze er dus niet ongezond uit ziet, het is echt haar bouw. Hierdoor is het echt lastig om kleding te vinden en zo heb ik al topics geopend over ondergoed, leggings, etc. En bijna alle tips zijn te ruim ;).

Vandaag heeft mijn dochter haar eerste spijkerbroek aan, een superstretchskinny van de h&m, tip van dit forum, maar helaas helemaal niet skinny, valt wel erg lang nog (zelfs de maat 92, terwijl ik ook al een aantal te korte 92 kleertjes heb weggedaan), dus ze gaat er vast nog iets beter ingroeien. En hij blijft wel hangen, dat is al heel wat ;).

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Wat betreft leggings, ik kreeg op dit forum zeeman vaak aangeraden en inmiddels heeft dochter daar wat leggings van, maar ik vind de (stretch)kwaliteit bedroevend. Toen ze nog redelijk nieuw waren en nog niet heel vaak gewassen waren, zaten ze een paar uurtjes goed en daarna gaan ze flodderen. Nu is dat al na een uurtje ofzo en dan flodderen ze over de volledige lengte van haar benen (in het begin alleen bij de bovenbenen).

De smalste legging tot nu toe, is een legging van birds by d-rak. Nu is dat merk van wat ik heb gezien niet erg maatvast (ze heeft 2 jurkjes maat 98, 1 zit goed, misschien al wat kort zelfs, en 1 is nog veel te groot), dus ik weet niet of alle leggings in alle maten zo mooi vallen. In ieder geval zit die legging vooralsnog na een hele dag dragen nog steeds mooi (hij is nu 3 of 4 keer gewassen). Persoonlijk vind ik 10 euro wel een beetje de max voor een legging, en dat kosten ze in de sale, nieuw zijn ze iets van 18/19 euro.

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,769
    2,185
    113
    Ik kan geen tips geven helaas maar wel heel herkenbaar. Ik heb zelf ook altijd dit probleem gehad. Volgens BMI heb ik ondergewicht maar dit is gewoon mijn bouw. Met name broeken kopen is een ramp, de broeken die ik op mn heupen pas zijn te kort voor me.
    Mijn dochter is nu 1 en met haar voorzie ik hetzelfde. Ze is heel slank en 10 cm langer dan gemiddeld....

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Mijn dochter is ook lang, ze zit net boven de +2 curve. Ze was met 14 maanden 85 cm en 9,6 kilo.
    Hier is het trouwens vooral mijn man, die is 1m96 en haalt niet eens de 75 kilo ;).

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Mijn oudste is lang en mager. 140 cm en weegt nog geen 25 kg. De jongste heeft nog wat babyvetjes en past alles prima. Maar mijn oudste: het is of te kort of veel te wijd. Name it valt goed en ik zat gister ook naar de skinny's te kijken bij H&M maar moet hem echt meenemen om te passen. Bovendien groeit hij steeds in no time overal uit qua lengte. Man was ook zo, nu niet meer :D Lastige is ook dat hij een eigen smaak heeft en nu alles in minecraft wil hebben :)

6. liefwolkje

liefwolkje Actief lid

Nov 1, 2016
    402
    359
    63
    Ik was en ben ook altijd heel slank geweest. Mijn moeder kocht vaak broeken bij de shoeby, want die broeken waren smal en hadden een verstelbare elastiek aan de bovenkant. Dat waren de enige broeken die mij pasten. Misschien zou je daar eens kunnen kijken?

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Mijn zoon is ook 1m40 (8 jaar), maar is dus inmiddels flink aangekomen van zijn medicatie (ook autisme ;)), dus hij weegt nu 30 kilo. Eerder zat hij met zijn gewicht op de -1,5 curve, nu op de -0,5. Hij is overigens nog steeds smal gebouwd. Zelf vind ik de laatste jaren name it niet meer mooi vallen, dat heeft er denk ik mee te maken dat de stof wat dunner en soepeler is en dan zie je te goed dat zoon luiers draagt. Ik koop nu vooral retour voor hem (wel met 50 procent korting), die blijven erg lang mooi en vallen itt name it ook al mooi als ze omgeslagen worden (ook weer door de dikkere stof), waardoor hij ze al sneller aan kan.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Die zie ik idd ook vaker langs komen, er zit hier nergens een shoeby, maar zal eens online kijken :).

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    #9 NiekeKris, Mar 8, 2017
    Last edited: Mar 8, 2017
    Mijn jongste dochter draagt vooral veel Br@nd, Quapi, Chaos and Order, Moodstreet en Ninni Vi. Van andere merken koop ik de leggings vaak een of twee maten kleiner dan de rest. Spijkerbroeken de superskinny's van de H&M in één/twee maten kleiner dan op basis van haar lengte logisch zou zijn. En van de week toevallig een mooie smalle spijkerbroek bij de Zeeman gekocht (in de taille en bij de billen, pijpen minder smal, bij die van de H&M is het hier juist andersom). Allemaal met knoopsgatelastiek. (y) Rokjes ook vaak een maatje kleiner dan qua lengte logisch is. Jurkjes zijn fijn, die blijven wel hangen. ;)

Het blijft jammer dat de V&D weg is, die had perfecte leggings.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, die ervaring heb ik ook. En het moet zacht zijn, geen merkjes enzo, niks dat kriebelt. Retour is idd mooi! Maar eerlijk, ik vind geen enkel merk mooi vallen bij hem :( Krijgt hij meds voor zijn autisme? W zit nu sinds kort op taekwondo en hoopt heule sterke spieren te krijgen. Wie weet helpt dat ook. Verder eet hij wel steeds beter. Maar hij blijft een moeilijke eter. Geen gekke dingetjes erin (omg zijn dat kruiden?! Hoe durf ik! :)) en eigenlijk het liefst elke dag dezelfde pizza. Alleen die met rondjes en wee mijn gemeente als ik er stiekem tomatensaus tussen stop ofzo. De horror :p Ik merk wel dat ik hem sneller warmer aankleed. Mijn idee/gevoel is dat hij zo min mogelijk energie kwijt mag zijn aan zichzelf warm houden, zodat de energie kan gaan naar zijn groei. Maar hij klaagt dan dat hij het altijd zo snel warm heeft. Zucht.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Van de eigenaresse van kinderjurken.com vallen de leggings van birds smaller dan van quapi (ze meet de kleding op als je er om vraagt), maar quapi ga ik zeker ook proberen. Moodstreet vind ik qua shirtjes te wijd, dus heb de leggings nog niet geprobeerd. Br@nd en ninni vi nog niet geprobeerd. Chaos and order heb ik een heel mooi setje liggen, maar start bij maat 98-104, dus is nog iets te groot, ziet er wel super uit en de legging is denk ik idd smal. Ja de superskinny van de h&m start bij maat 92 en valt echt belachelijk lang. Bij mijn dochter valt hij juist op de heupen redelijk en om de benen vreselijk ruim, maar dat ze nog luiers draagt, scheelt natuurlijk, ik denk dat ze geen optie meer zijn als ze zindelijk is ;).
    Ik heb nu ook een spijkerbroekje gekocht van vingino (met 70 procent korting :D), ik heb hem nog niet echt vergeleken met die van de h&m, maar hij toont mooi smal. Ook een broek en legging van b.nosy, maar die vallen zo lang dat dat nog heel lang duurt voordat ze die past, zien er wel redelijk smal uit, zeker bij die lengte.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Birds heb ik nog nooit wat van gehad. :)

De leggings van Moodstreet vind ik smaller vallen dan de shirtjes.

Je hebt, denk ik, vaak ook nog de pech dat je dochter in de 'babylijn' van kleding valt, dat valt vaak net verkeerd bij smalle kindjes. Vanaf 98/104 is er meer smallere kleding te koop en met een beter model.

Van de superskinny's draagt mijn dochter nog 98 (en ik zoek ook altijd de smalste van wat er hangt eruit, want er zit nog best verschil in), ze is nu 108 cm. Ik weet niet hoe lang jouw dochter is, maar kan best dat hij dan daardoor nog niet zo mooi zit?

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh fijn topic! Mijn middelste dochter is heeeeeel smal. Nu draagt ze skinny's van Zara is de maat 12-18 maanden. Die zitten wel redelijk strak om haar beentjes heen, maar worden wat te kort nu. Hebben jullie tips voor echt strakke skinny's?

Ik heb trouwens leggings van Noppies voor haar, vallen mooi smal!

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, mijn zoon krijgt medicatie voor autisme (vonden we best een stap, maar hij ontwikkelde zich helemaal niet meer door zijn autisme, nu weer wel met kleine stapjes :)), we zijn nu aan het overstappen omdat verhoging van zijn huidige medicatie hem teveel honger geeft, waardoor hij een half uur na zijn lunch al weer honger heeft (2 tostis, dus 4 boterhammen met kaas). Hij is echt veel beter gaan eten sinds hij medicatie gebruikt, daarvoor at hij geen groenten en nu bijna alles, vooral rauw. Er zijn kinderen die na een paar maanden al moeten stoppen met deze medicatie, omdat ze heel veel aankomen, dat gebeurde dus wel bij mijn zoon, maar stabiliseerde weer, maar dat hongergevoel, als dat erger wordt, belemmert hem dat weer, dus helaas....

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    De leggings van birds vallen niet heel lang, ik had een 92 gekocht, maar die is eigenlijk wat kort.

Ik koop wel heel bewust de kinderlijn ipv de babylijn, de merken die beiden hebben, hebben vaak overlap in de maten 92-98, maar de babylijn is altijd veel te breed idd.

Ja, ik denk dat de superskinny over een half jaar qua lengte nog steeds gaat passen en hij zal dan denk ik wel wat mooier vallen, maar betwijfel of hij dan echt skinny zal zijn. Ik weet niet hoe lang ze precies is, maar als ik de curve doortrek nu ongeveer 92/93 cm? Denk dat dat wel klopt, want maat 92 wordt kort. Maar ze is natuurlijk pas 20 maanden, dus in verhouding heeft ze nog korte armen en benen, dus van broeken heeft ze echt nog maat 92, dus de superskinny in maat 92 is echt nog te lang (toch raar dat de h&m zo belachelijk lange broeken heeft ;)).

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ook heel klein dan of niet? Aangezien ze 12-18 maande draagt (dat is toch maat 86?).

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Hier kan 98 qua lengte nog net en om haar benen zit hij nu als een skinny. :) Ze vallen dus inderdaad lang. :) Hoewel 110 qua lengte ook gaat, maar dat is bij haar benen een gewone broek en bij haar billen en taille echt geen gezicht (kan ze drie keer in, zeg maar).

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja volgens mij wel. Ze is nu iets van 82 cm denk ik. Echt een drama met kleding.

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, dat snap ik, omdat mijn dochter dus ook nooit een babybouw heeft gehad, dus vooral broeken waren in die maten nog veel ruimer. Ze liep nog helemaal niet toen ze in die maten zat, dan is het veel minder een probleem omdat het dan ook niet van haar kont kon zakken ;). Maar wat niekekris ook al schreef, de babylijn valt altijd breder en in maat 86 heb je nog geen andere keus bij de meeste merken. Vanaf maat 92 dus wel, dat gaat verschil maken.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Boommm, ik zou haar vooral jurkjes met leggings aantrekken, zit vaak veel mooier. Echte skinny's heb ik onder de 92 nooit gevonden. Ze had een Vingino toen die bleef hangen, maar geen idee welk model, ooit ergens op een kledingbeurs gekocht.

Share This Page