Wat moet ik?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sandraeningrid, May 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandraeningrid

sandraeningrid Actief lid

Tyler wil tegenwoordig niet meer 's avonds slapen.
    Overdag is het geen probleem, slaapt zonder morren, maar 's avonds is het drama.
    Huilen, huilen en nog eens huilen.
    Hij heeft geen honger, een schone luier, hij is moe maar wil gewoon niet slapen. Hij huilt nu al meer dan een uur.
    Voordat ik hem naar bed bracht was hij echt moe, gapen, humeurig, oogjes wrijven. Maar sinds hij in bed ligt huilt hij alleen maar. Als ik hem nu oippas om te troosten begint hij bijna meteen te lachen.

Wat moet ik doen?
    Heb net al een fles geprobeert maar die wilde hij niet....wat nu?

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Wat hier wel is hielp, was naast zijn bedje zitten zonder wat te zeggen, en over zijn bolletje aaien. Was hij zo vertrokken!

3. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Dat doe ik ook wel eens bij Damani, maar soms heeft zelfs dát geen zin !

Ik leg hem nog altijd op z'n zij, dan slaapt hij veel lekkerder, met een knuf tussen ze armpjes en een speentje ( die hij elke keer uitspuugt maar wel wil ) en dan doe ik dat knuffie tegen z'n speen !

Tsjaa, opzich gaat het goed, maar als hij té moe is dan kan hij moeilijk in slaap komen, ik let er dus op wanneer hij dus gaat gapen en in z'n oogjes gaat wrijven, hup, meteen naar bed!

-x-

4. sandraeningrid

Bedankt voor je snelle reactie esthertje.

Helaas heb ik dat ook al geprobeert.....Helpt eventjes, tot hij weer genoeg op adem is gekomen en dan begint hij weer :cry:

5. sandraeningrid

Op z'n zij....dat heb ik nog niet geprobeert, zal het eens proberen...

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Heeft ie ook een knuf die hij vast houd ?

-x-

7. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    Mischien is hij te moe.
    En dat hij daardoor niet in slaap kan komen.

Mischien een kwartier eerder neerleggen .
    sterkte ermee!

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    het klinkt een beetje als verlatingsangst
    mijn beide zoontjes hebben dit ook gehad de eerste rond 11 maanden en mijn tweede rond 8 maanden
    overdag naar bed brengen ging inderdaad wel goed maar 's avonds ging het mis
    wat bij ons hielp was om de zoveel tijd even laten weten dat je er nog bent....even naar zijn kamer aai over de bol en dan deur op een kier en ganglamp aan en even boven rommelen zodat ze weten dat je nog in de buurt bent, na een paar dagen sliepen ze weer veel sneller

Succes!

9. sandraeningrid

Tyler slaapt nog steeds in zijn bakerzak. Overdag in een slaapzak maar 's avonds in de bakerzak. Ik heb het ook wel geprobeerd om hem 's avonds in een slaapzak te doen maar dat was geen succes.
    Dus een knuffel die hij vastheeft, nee.

Ik heb hem net op z'n zij gelegd, dat ging niet echt, hij rolde of weer terug naar zijn rug of verder naar zijn buik.
    Heb daarna de fles nog even geprobeerd, niets, alleen maar spelen met de fles.

Daarna maar weer in bed gelegd en zowaar...hij is stil!
    Ik hoop dat hij nu snel slaapt!

Bedankt voor jullie meedenken!

10. sandraeningrid

mmm, zou dat het kunnen zijn?
    Ik houd het in de gaten en zal voortaan boven wat gaan doen.

11. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Dat oppakken zou ik eigenlijk niet doen, want hij weet het op een gegeven moment :) Wij hebben het gedaan door wel naar hem toe te gaan, niks te zeggen; speen eropnieuw in en weer weg te gaan.Dit duurde zo'n twee weken en nu huilt hij alleen nog wanneer we weggaan en valt gauw in een rustige slaap

Krijgt hij tandjes?! dan kun je ook een zetpilletje proberen (en Dentinox)voordat ze gaat slapen....Misschien heeft hij wel pijn...

Succes!

Groetjes, vonneg

12. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Fijn dat hij stil is nu, zal hij zo wel lekker in slaap vallen ;)

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Luca heeft dit een paar weken geleden ook gehad.
    Ik ben toen stilletjes naast zijn bedje gaan zitten.
    Af en toe stak hij zijn handje naar buiten en moest ik zijn handje even vast houden.
    Langzaam schoof ik steeds een beetje dichter naar de deur tot ik op de gang zat.

Het duurt eventjes voor je op de gang zit, maar het werkt wel ;)

14. sandraeningrid

Hij is inderdaad lekker in slaap gevallen!
    Snap er geen hout van waarom nu wel in ene? Maar gelukkig slaapt hij!

Vonneg, oppakken doe ik normaal gesproken ook niet! Maar was al een aantal keer terug geweest voor z'n speentje. Nu dacht ik dat hij honger had, als ik hem dan normaal gesproken een flesje geef slaapt hij meteen.
    Hij krijgt inderdaad tandjes, ben voortsurend aan het smeren met bioclin. Maar hij lijkt er niet echt last van te hebben.

15. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Bij Dylan is het slapen een "probleem" sinds de tandjes doorkomen, en dat is nu zo'n 5 maanden. Uit moedeloosheid, want hij kwam wel 3 á 4 keer s'nachts en ook het inslapen bleef een probleem, heb ik een kort weekje Kindival gegeven (is homeopatisch en helpt bij onrust en slapeloosheid) om er weer ritme in te krijgen en ik moet zeggen dat hij nu nog maar 1 keer wakker word, en dat vind ik al heel wat ;) maar dat was "het laatste redmiddel", hoor....Vooral ook omdat ik nu van de tweede zwanger ben, is nachtrust toch heel belangrijk.

Ik snap dat je normaliter hem laat liggen, maar ik zei het ook meer omdat ik zelf die "fout" wel heb gemaakt :)

Ik wens jou en je zoontje veel rustige inslaap en slaap toe :D

Groetjes, vonneg

16. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    ik denk zelf ook een beetje ana verlatingsangst..Devin krijgt het nu ook. Nachten/ avonden zijn nooit een probleem geweest 9ze sliep vanaf week één zelfs al door) maar ineens huilt ze s avonds..sinds 4 dagen..al is ze doodop.
    Ik merk dat het helpt als ik bij dr kom kijken, niks zeg maar over dr bolletje aai en dan weer wegloop..

succes..ik hoop dat t bij ons ook hierbij blijft en niet erger wordt.

Share This Page