Een vraagje. Sinds vorige week hou ik m'n meisje 's morgens wakker. Dit ben ik gaan doen omdat ze 's morgens nog maar een half uurtje/ uurtje sliep en dan 's middags de slaap niet kan vatten. Nu hou ik haar 's morgens wakker en slaapt ze rond een uur of 12/ half 1 gelijk en dan 2-3 uur. Maar 's morgens kan ze best gapen enzo. Al doet ze dat soms gelijk als ze uit bed komt. Nu is mijn (onzekere) vraag. Wanneer doe je er nou goed aan om je kindje wakker te houden?!
Ik ben heel erg tegen wakker houden en geloof niet dat je ze er goed mee doet. Als ze willen slapen zijn ze moe en moeten ze slapen. Als ze 's middags dan wakker zijn is dat hun ritme en moet je daar een beetje rekening mee houden vind ik.
Misschien moet ik er even bijzeggen dat ze nu 1 jaar is en dat ze 's morgens dus heel kort sliep en dan 's middags ook haast niet. In verhouding slaapt ze nu dus veel meer.
Ik heb dat rond die leeftijd ook gedaan hoor, anders sliep ze bijna niet meer. Daarna ging ze bij 1 slaapje weer 3u slapen. Meestal was de tijd tussen half elf en 12u t moeilijkst en dan ging ik met Iris boodschappen doen / een eind fietsen / ergens op bezoek. Om 12u kreeg ze dan haar boterham en daarna ging ze slapen.
Hier net zo gedaan hoor, als hij in dem iddag zo 2 a 3 uur slaapt, slaapt hij de nachten ook beter (al zijn die nog steeds drama) Als hij 2 keer op een dag slaapt is het ellende
Ik heb het ook zo gedaan, na een poosje gaan ze er vanzelf aan wennen!! Als Jelle eerder slaapt wil hij 's middags ook niet meer!!
Ook gehad hoor met dochter. Om 10 uur had ze een dipje, maar als ze dan sliep wilde ze `s middags niet meer slapen met alle gevolgen van dien want ze sliep `s morgens ook maar 45 minuten. Wij gingen dan vaak ook even naar buiten of boodschappen doen.
Wij deden het ook zo, dan lieten we haar wel ietsje eerder naar bed gaan dan voroheen in de middag. Dus ipv 12 uur dan half 12 ofzo. Totdat ze het wel trok tot 12 uur en nu gaat ze nog altijd om 12 uur op bed tot een uur of 3.
Ik doe dat zelfs nu al... tenminste...ik houd hem niet echt wakker, maar in het begin stopte ik hem gelijk terug...omdat ik zelf nog wilde slapen Toen werd hij om 7 uur wakker... Nu wordt hij om 9 uur wakker en ga ik er gelijk uit en leg ik hem om half 11 ofzo in zn bedje en dan slaapt hij lekker tot één uur (zn volgende fles) Als ik hem gelijk terug leg slaapt hij maar even en wordt hij om 11 uur wakker en is danheeeeeeeeeeeeel chagerijnig en huilerig! DUs hier werkt het iig goed! Maar wat ik al zei..ik houd hem niet echt wakker...als hij echt in zn oogjes gaat wrijven enzo gaat hij naar bed!