Laat ik ermee beginnen dat ik sowieso thuis ook wel een wat slechtere slaper ben, heb periodes dat ik echt dagen niet slaap. Maar op vakantie is het dus helemaal drama, ik slaap gewoon niet!! Afgelopen vakantie naar Frankrijk geweest en geen oog dicht gedaan. Ondanks dat ik het slaapmiddel zolpidem heb gebruikt (half tabletje ,in totaal 2 nachten een halfje gehad). Heeft dus niks geholpen. Uiteindelijk was ik honds en honds beroerd door de gemiste slaap. Een nachtje trek ik nog wel, maar geen dagen achter elkaar. Ik vraag me nu af wat ik kan doen voor de volgende vakantie? Misschien een ander slaapmiddel van de huisarts proberen? Thuis slik ik 2 keer per dag amitriptelyne voor zenuwpijn, hier slaap ik wel makkelijker mee in maar op vakantie dus ook niet. Temazepan en oxacepam ook al geprobeert,geen resultaat. Zie het ook bijna niet meer zitten om nog op vakantie te gaan, op vakantie doe ik niks anders dan thuis met t avond ritueel. Ben benieuwd of er hier nog wat tips zijn!
Ik kan alleen zeggen dat het herkenbaar is. Ik was altijd al een slechte slaper maar sinds ik ooit zwanger ben geweest en kinderen heb is het drama. En dan niet door de kinderen. Ik kan niet lekker liggen, wordt van alles wakker, slaap licht omdat ik ergens anders ben(ik slaap thuis ook al slecht) en doe geen oog dicht. Wat iets helpt is mijn eigen kussen meenemen en mijn kniekussen. Maar verder eigenlijk geen tips die ik wel zoek. Ik vind nog steeds vakantie te leuk om niet te gaan maar ik was wel echt brak en moe de afgelopen vakantie….
Herkenbaar. Hier ook zolpidem. Ik pak op vakantie om de 2/3 dagen dan een hele ipv halve en neem inderdaad mijn eigen kussen mee. Thuis slaap ik met vlagen slecht en dan is half tabletje genoeg om mij weg te krijgen, op vakantie niet.
Ik sliep ook altijd slecht. Maar heb nu een recept voor Temazepam 20mg via de huisarts voor dit soort situaties. Als ik die neem en wax-oordoppen in doe, slaap ik stukken beter. Soms alsnog niet erg lang, maar wel diepe slaap, waar ik goed van bij tank.
Temazepan idd ook thuis gebruikt maar dus zonder succes Oordoppen doe ik altijd in en neem standaard m'n eigen kussen mee en huisparfum,zodat de kamer wat n Hoe doe je dat dan op vakantie als je geen slaapmiddel inneemt ? Ik lig dan gewoon nachten wakker....
Naarmate ik ouder werd, werd het ieder jaar erger, het niet slapen op vakantie. Ik heb nu oordoppen en een slaapmasker, daar ben ik aan gewend, thuis ook werkt het masker heel fijn. Niet eens zo zeer voor het donker, maar als een soort “zwaartedeken” sluit het letterlijk mijn hoofd af van de buitenwereld. En accepteren, ik neem een stapel echt heel goede boeken mee waar ik enorm van geniet. Dan lig ik gewoon de halve nacht te lezen Ik doe dan een middagdutje op het strand, dat gaat altijd helemaal vanzelf, dan kost het geen enkele moeite
Heb je als eens serequel ( quetiapine ) geprobeerd. In slechtere tijden waarbij slaap echt noodzakelijk is werkt 20 mg temazepam en 50 ng serequel Heb je wel eens een slaapteaining gedaan vij een psycholoog? Is er wel eens een slaaponderzoek gedaan
Nee dat idd nog nooit geprobeerd. Heeft de huisarts t ook nooit over gehad. Slaaptraining nog nooit gehad, slaap onderzoek wel, daar is uitgekomen dat ik weinig tot geen diepe slaap heb
Hier precies hetzelfde. Elke nacht paar keer wakker. Vroeg wakker, laat naar bed. Persoonlijk gaat medicatie mij wat ver, maar ben na een week ofzo wel kapot.
Medicatie wil ik ook liever (nog) niet. Ik heb thuis ook periodes van echt vreselijk slapen tot wat beter slapen. En al zoveel geprobeerd! Ik slaap wel altijd goed als ik de eerste dag ongesteld ben. Maar ja, als ik het daar van moet hebben
Op vakantie neem ik dus een hele maar niet elke dag. Dus om de 2a3 dgn. De andere 2 nachten slaap ik dan weinig. Ik kijk dan altijd wanneer ik actieve plannen heb en pas daar beetje mijn slaappil nachten op aan. De eerste nachten zijn het ergst. Ik slaap op vakantie ook met oordopjes. Ik kan niet slapen met al dat geloop op de gang en airco gezoem in hotel bijv.
Iets heel anders, maar ben je iemand die ‘altijd aan staat’? Altijd wel ideeen of gedachten in je hoofd en niet gemakkelijk ’niets kan doen’? Het heeft mij geholpen om overdag mezelf bewust even ‘uit’ te zetten, even gewoon zitten met een kopje koffie, zonder ondertussen meteen even de was te doen, de krant te lezen of bijv op mijn telefoon bezig te zijn. Maar ook op mijn werk; zodra een taak klaar is even een minibreak te doen, even opstaan, lopen, naar buiten kijken etc. Door overdag mijn hoofd soms bewust leeg te maken, kon ik ‘s avonds ook beter mijn gedachtenstroom stopzetten en in slaap vallen.
Ik zou de 'oplossing' niet zoeken in slaapmiddelen. Ik schrik van het gemak waarmee de slaapmedicatie genoemd wordt......
Herkenbaar. Ik slaap erg slecht op ‘vreemde’ plekken. Ik neem Lorazepam mee en neem daar 0,5 mg van per nacht. Op maat gemaakte oordoppen mee en ik slaap echt prima. Ik ben geen fan van medicatie en pillen en ik merk dat ik er echt wel verslaafd aan kan raken, maar slaap tekort is echt zo’n hel. Ik heb mensen er kapot aan zien gaan, slaap is mij heilig. Meditatie, geen schermen, blauwe brillen, melatonine, ik drink dan geen cafeïne of thee. Heb alles geprobeerd. Dan naar medicatie. Ik kan me er niet druk om maken (meer).
Als je echt dit soort problemen hebt zou ik vragen om een doorverwijzing voor behandeling. Er zijn echte behandelingen voor slaapproblemen. Het voorschrijven van slaapmedicatie is geen oplossing omdat het een symptoom aanpakt en niet de onderliggende oorzaak van het probleem. Pillen lossen het probleem niet op en uiteindelijk werken ze niet meer en er is kans op verslaving. Los van de behandeling zou ik ook zeker kijken naar zaken als eigen kussen, goede oordoppen, oogmasker, zelfde rituelen als thuis aanhouden, geen koffie, alcohol, tv of schermen etc.
Hoeveel Zolpidem heb je? Mg bedoel ik dan? Ik ben bekend met Zolpidem en Zopiclon. Ik ben, tijdelijk dan, wel voor slaapmiddelen.
Welk slaapmasker heb jij als ik vragen mag? Ben al een tijdje op zoek, maar vind alleen van de flutdingen met panterprintjes en zo haha.
Ik geloof dat ik tabletjes heb van 10 mg,daar neem ik een halve van, dus dan 5 mg . Zal het later vandaag nog even precies nakijken
Het gemak? Als je maar eens dagen op vakantie totaal niet slaapt en er doodziek van bent praat je denk ik wel anders. Ik neem het niet voor de lol! En daarbij neem ik alleen slaap medicatie op vakantie, thuis zelden tot nooit... wat is nou 7 dagen een half pilletje op een heel jaar..