Op zoek naar m'n ei

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ilja1983, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige maand eerste cyclus zonder pil en tegen al m'n verwachtingen in voor het eerst in m'n leven een cyclus van 28 dagen! Kon m'n geluk niet op, voorheen altijd hele lange onregelmatige cyclussen gehad.

Vorige maand op dag 16 positieve ovutest gehad. Zit nu op dag 17 en nog geen positieve ovutest, ben toch wel teleurgesteld.. Weet dat het geen garantie is maar had er zo op gehoopt dat ik deze maand weer een nette cyclus zou hebben.

Kan het dan toch zo verschillen elke maand??

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Absoluut. Zeker nu je net gestopt bent met de pil. Dat kan echt alle kanten op helaas :(.

3. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar was ik al bang voor.. Merk ook nog niks aan m'n lijf, vorige maand voelde ik van alles rondom mn eisprong.
    Hoop echt dat ie snel springt, kwam ook goed uit met m'n vakantie binnenkort :)

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het kan ook gaan zoals bij mij :). Ben stiekem nog steeds bang dat ie toch ineens weer langer wordt haha, maar hoop op het beste nu het al 3x ongeveer even lang duurt. Succes!

5. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die van jou ziet er super uit!
    Misschien morgen een positieve ovutest.. Kan ik hem ook gemist hebben? Geen idee hoe lang je positief kan testen eigenlijk.

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi ff mn eigen stukje plakken uit ander topic

Ovulatie testen goed aflezen is een behoorlijke kunst. Het meet jeLH spiegel, door dit hormoon komt een ei los. Ovulatie testen worden steeds donkerder, tot je een 'knaller' hebt. Vandaar dat er op het forum allemaal mee-kijk-topics zijn.Dus testen tot je een knaller hebt, daarna springt binnen 24-48 uur je ei. (Dan wordt de ovutest weer wit) Innesteling komt bij een bevrucht eitje weer een paar dagen later.Je snapt, dat zwanger worden is geen exacte eigenschap....je hebt redelijk wat ovutesten nodig om je cyclus in kaart te brengen.Ik hoop dat het op deze manier wat duidelijker is, je kan dus rustig 6 dagen positief testen voordat je een knaller krijgt... en soms zijn de knallers ook niet zo knallend.....

Succes!!!!!

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    De piek is rond de 12 uur. Dus als je testjes op beginnen te lopen dan kun je het beste twee keer per dag testen, zodat je hem niet mist.

8. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx!
    Tja dan kan het ook zo zijn dat ik hem gemist heb, soms heeft er langer dan dat tussen gezeten..
    Nou ja, afwachten dan maar en hopen op een normale cyclus (of zwangerschap haha)!

9. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Met een korte lh piek raden ze aan 2x op een dag te testen rond je vruchtbare dagen, in de middag en avond, dan mis je m minder snel. Zelf vond ik het wel apart dat ik de ene maand de testjes steeds donkerder zag worden tot aan mn knaller en de andere maand van geen 2e streep te bekennen naar een volle knaller de dag erna. Dat kan dus ook nog :)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dan heb je geluk gehad dat je eerste cyclus direct zo goed was, helaas kan ontpillen een half jaar of nog langer duren en dus kan het zijn dat je nu weer onregelmatig wordt, hoop het niet voor je.

11. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een ontzettend positieve test gehad!
    Maar ik begin gelijk te twijfelen: m'n urine was namelijk best geconcentreerd (drink niet altijd genoeg), heb rond 1200 uur getest, kan het dan net als bij ochtendurine niet goed zijn?
    Net weer getest, ook best wel donkere urine (sorry voor de details) en weer een hele positieve test, teststreep donkerder dan de controlestreep.

Wat denken jullie? Is dit een echte piek of komt het doordat ik te weinig gedronken heb?

12. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm lukt me helaas niet om foto vanaf de iPad erop te zetten...

13. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    positief is positief hoor, het maakt niet zoveel uit wanneer je de test doet.
    en het is juist verstandig om voor een ovulatietest niet teveel te drinken (staat ook in de gebruiksaanwijzing). Dus dan zou ik zeggen dat je eitje eraan komt meid!

14. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij met je antwoord Blike!
    Wat kan je gaan twijfelen aan alles hè...
    Denk dan ineens dat het komt doordat ik gisteren een feestje had en gedronken had, maar dat is allang m'n lijf uit neem ik aan.

Zou wel super zijn, op naar mn ei en het wachtbankje :)

15. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dat zit goed hoor, alleen die ochtendurine moet je idd vermijden :D

16. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff ben ik weer..
    Net weer een ovutest gedaan en die is weer superpositief :(
    Zou nu toch wel al minder moeten zijn of kan je zo'n lange piek hebben??

Deel Deze Pagina